یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پیتزا استیک با نان جو

عکس, آموزش پیتزا استیک با نان جو

برای درست کرد این پیتزا نیازی به خمیر یا نان مخصوص پیتزا نیست شما برای درست کردن آن برای دونفر به مواد زیر نیاز دارید :

سیر ۲ حبه …………….فلفل دلمه ای ۱ عدد …………. شیر ۱ استکان

نان جو ۲ عدد …………………..قارچ ۵ عدد

بیکن ۱۰۰ گرم………………کره ۵۰ گرم

پنیر پیتزا به مقدار لازم …………… پنیر پارمزان یک و نیم قاشق غذا خوری

آموزش :

نخست سس روی پیتزا را تهیه می کنیم. برای این کار، یک تابه مناسب برداشته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه کره را به آن اضافه می کنیم تا ذوب شود. سیر را رنده یا له می کنیم و به کره اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر و بوی آن خارج شود.

نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم. شیر را اضافه کرده و با سیر مخلوط می کنیم.سپس پنیر پارمزان را اضافه کرده و با شعله کم، می گذاریم تا غلیظ شود، سپس از روی حرارت بر می داریم. در ادامه یک تابه مناسب برداشته و با کمی کره روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره به طور کامل ذوب شود.

در این مرحله بیکن ها را درون کره سرخ می کنیم، سپسپ از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. فلفل دلمه ای را به صورت نوارهای باریک برش می زنیم. قارچ را هم به صورت حلقه ای یا ورقه ای برش می زنیم و کنار می گذاریم.

نان جو درسته را برداشته و روی آن را با سس سیری که در مراحل قبل تهیه کرده ایم خیس می کنیم. سپس پنیر پیتزا را روی آن می ریزیم. در ادامه بیکن ها را به سلیقه خود در کنار هم روی پنیر پیتزا می چینیم. فلفل دلمه ای و قارچ ها را لابه لای بیکن ها قرار می دهیم. مجدد یک لایه دیگر پنیر پیتزا روی آن ریخته و داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۵ دقیقه قرار می دهیم تا پنیر نرم و روی آن طلایی شود. سپس از فر در آورده و به صورت داغ سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر