یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پیتزا هاوایی با آناناس و مرغ

عکس, آموزش پیتزا هاوایی با آناناس و مرغ

برای درست کردن پیتزای خوشمزه و رستورانی هاوایی شما به آناناس ، سس باربیکیو،گشنیز تازه، پیاز ، روغن زیتون ، سینه مرغ ، سیر ، خمیر و پنیر پیتزا نیاز دارید.

مواد لازم برای ۲ نفر

گشنیز تازه ۲ قاشق غذاخوری………………….سینه مرغ ۱ عدد

پنیر پیتزا ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم………………….نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

آناناس ۱ پیمانه…………..روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری

پیاز قرمز ۲ عدد………….سس باربیکیو ۳ قاشق غذاخوری

سیر ۳ حبه…………………..خمیر پیتزا ۱ عدد دو نفره

آموزش :

نخست یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روغن زیتون را به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه سیرها را پوست می گیریم و له می کنیم ( می توانیم سیرها را رنده کنیم.) سیر رنده شده را به روغن زیتون اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه سینه مرغ را با مقداری نمک و فلفل سیاه و روغن زیتون و ادویه های دلخواه ترکیب می کنیم و مزه دار می کنیم.

حالا روی درب ظرف حاوی مرغ را می پوشانیم و حدود یک ربع تا نیم ساعت درون یخچال استراحت می دهیم. سپس روی کی تابه چرب شده، دو طرفش را گریل می کنیم. سپس درب تابه را بسته و می گذاریم ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزد. پس از اینکه مرغ ها پخته شد و از حرارت افتاد، با کارد تیز آن را به صورت ورقه ای با ضخامت یک سانتی متر برش می زنیم و کنار می گذاریم. آناناس تازه یا کمپوت آناناس را به صورت ریز برش می زنیم.

حالا پیاز قرمز را هم به صورت خلالی یکدست خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه قالب مورد نظر را چرب می کنیم و خمیر اماده یا خمیری که از قبل آماده کرده ایم را به صورت یکدست با قطر یکسان روی آن پهن می کنیم.ترکیب روغن و سیر را با فرچه روی سطح خمیر می مالیم. سپس سس باربیکیو را هم روی خمیر می کشیم. کمی پنیر پیتزا روی آن پخش می کنیم. برش های آناناس و مرغ گریل شده و پیاز ها را روی پیتزا پخش می کنیم.

سپس پنبر پیتزا روی آن می ریزیم و داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده است، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می پزیم تا طلایی شود و پنیر ها کاملا آب شوند. موقع سرو روی پیتزا را برگ گشنیز . کمی پیاز خلالی قرمز می ریزیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر