یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش کالباس با مرغ در خانه دقیقا شبیه کالباسهای بازار

عکس, آموزش کالباس با مرغ در خانه دقیقا شبیه کالباسهای بازار

اگر میخواهید کالباس را به صورت صد در صد بهداشتی و سالم در منزل درست کنید با این آموزش همراه شوید. قبل از خواندن مواد لازم و اموزش این نکات کلیدی را بخوانید :

نکات کلیدی تهیه کالباس خانگی
اندازه مواد اولیه که در این دستور آمده است، تقریبی هستند. در صورت تمایل و بنا بر ذائقه خود می توانید مقادیر مواد اولیه را کم یا زیاد کنید.در صورت تمایل، به جای گوشت مرغ، می توانید کالباس خانگی با گوشت قرمز درست کنید. لازم است گوشت قرمز را از قبل بپزید. اگر دوست داشتید داخل کالباس از مغز پسته خام استفاد کنید، لازم است از قبل آن را خیس کنید و موقع رول کردن کالباس روی مایه بگذارید.برای تهیه کالباس خانگی می توانید از روغن مایع یا روغن زیتون استفاده کنید. به جای آرد و نشاسته ذرت، از آرد گندم یا شیر خشک یا مغز نان ساندویچی خرد شده هم می توانید استفاده کنید. علاوه بر سلفون و کیسه فریزر، برای رول کردن کالباس خانگی، از کاور مخصوص کالباس هم می توانید استفاده کنید.

مواد لازم برای کالباس خانگی
نشاسته ذرت ۱/۴ پیمانه
روغن ۴ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه و سایر ادویه ها به میزان لازم
سلفون
سینه مرغ ۱ عدد
سیر ۲ حبه
قارچ بزرگ ۴ عدد
زرده تخم مرغ ۳ عدد
هویج متوسط ۱ عدد
آرد ذرت ۱/۴ پیمانه

ابتدا استخوان های سینه یک مرغ کامل را به خوبی از آن جدا کنید. سپس گوشت مرغ را به خوبی بشویید.هویج را بپزید. سپس به صورت نگینی خرد کنید. قارچ ها را نیز خوب بشویید و پس از اینکه خشک شدند، به صورت نگینی خرد کنید.پوست سیرها را بکنید. سپس ادویه ها را خوب آسیاب کنید. در تهیه کالباس خانگی، بنابر ذائقه خود، از هر نوع ادویه ای که دوست داشتید و به میزان دلخواه می توانید استفاده کنید. در این دستور از دارچین، هل، جوز هندی، آویشن، پودر سیر و تخم گشنیز به میزان دلخواه استفاده شده است.ابتدا گوشت مرغ و سیرها را داخل غذاساز بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط را در یک کاسه متوسط بریزید.حالا نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه هایی که در مرحله قبل آسیاب کردید را به مخلوط مرغ و سیر اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مواد به خورد هم بروند.سپس زرده تخم مرغ، روغن و نشاسته ذرت را نیز به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. حالا این مخلوط را مجدداً داخل غذاساز بریزید تا خوب خوب با هم مخلوط شوند و مایه کالباس خانگی یک دستی به دست آورید.پس از اینکه مایه یک دست شد، غذاساز یا مخلوط کن را خاموش کنید. مخلوط را دوباره داخل کاسه بریزید و کم کم آرد ذرت را به آن اضافه کنید و هم بزنید. کمی که آرد با سایر مواد مخلوط شد، مایه کالباس را ورز دهید. اگر احساس کردید مایه شل است مقدار بیشتری آرد به آن اضافه کنید تا به چسبندگی مطلوب برسد.حالا هویج و قارچی را که به صورت نگینی خرد کردید را به مایه کالباس خانگی اضافه کنید و در حدی که با بقیه مواد مخلوط شوند هم بزنید.حالا روی یک سطح صاف، مقداری سلفون یا یک کیسه فریزر را پهن کنید. سپس مایه کالباس را روی آن بریزید و با یک لیسک سیلیکونی آن را پخش کنید ولی خیلی نازک نشود.سپس با هر دو دست خود از یک سمت سلفون شروع کنید به رول کردن کالباس و بعد ابتدا و انتها سلفون را خوب محکم کنید. چند بار دیگر این مرحله را تکرار کنید و چند دور سلفون دور مایه کالباس بپیچید تا خوب سفت شود.روش جایگزین: برای تهیه کالباس خانگی با چرخ گوشت میتوانید همه مواد را به جای میکس کردن چرخ کنید. با خرید کاور کالباس و وصل کردن آن به سر چرخ گوشت دیگر نیازی به استفاده از سلفون نیست.یک قابلمه بزرگ را پر از آب کنید و روی شعله زیاد گاز بگذارید تا آب جوش بیاید. بعد شعله گاز را ملایم کنید. حالا یک آبکش یا ظرف فلزی کوچکتر از قابلمه داخل آن قرار دهید و کالباس رول شده را داخل آن بگذارید. می خواهیم کالباس را بخار پز کنیم یا اصطلاحاً به روش بن ماری بپزیم. یک ساعت زمان بدهید تا مایه کالباس به خوبی پخته شود.پس از گذشت این مدت زمان، شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید کالباس خنک شود. سپس برای ۲۴ ساعت آن را در یخچال بگذارید و بعد میل کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر