یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش کالیبره کردن باتری موبایل وقتی شارژ را اشتباه میگوید

عکس, آموزش کالیبره کردن باتری موبایل وقتی شارژ را اشتباه میگوید
اگر عددی که میزان شارژ گوشی شما را نشان می دهد اشتباه شود (مثلا گوشی شما ۱۸ درصد شارژ دارد اما عدد ۸۰ را نشان می دهد و شما فریب خورده و در سرعتی کوتاه شارژ گوشی شما تمام می شود) این نشان می دهد که  سیستم عامل گوشی موبایل و تبلت در خواندن اطلاعات موبوط به شارژ باتری دچار مشکل شده است. برای رفع این مشکل شما می بایست باتری گوشی یا تبلت خود را اصطلاحا کالیبره کنید!

آموزش کالیبره کردن باتری

دو روش عمده برای کالیبره کردن گوشی موبایل وجود دارد. روش اول معمولا در تمام شرایط کاربرد دارد اما روش دوم تنها در زمانی قابل پیاده سازی است که سیستم عامل گوشی شما اندروید باشد و روت شده باشد.

کالیبره کردن باتری گوشی‌ها بدون نیاز به روت

در اولین گام شارژ گوشی خود را به اتمام برسانید بطوری که گوشی خاموش شود. چند دقیقه صبر کنید و گوشی را روشن کنید و از آن استفاده کنید تا دوباره خاموش شود. در همان وضعیت خاموش گوشی را به شارژ بزنید (یا اگر گوشی پس از اتصال به شارژ روشن شد آنرا خاموش کنید) و اجازه دهید گوشی در همان وضعیت خاموش به شارژ ۱۰۰ در صد برسد و گوشی را از شارژر جدا کرده و روشن کنید زمانی که گوشی روشن شد در صد شارژ باتری را بررسی کنید اگر کمتر از ۱۰۰ درصد بود شارژر را وصل کنید و اجازه دهید شارژ به ۱۰۰ در صد برسد. پس از شارژ کامل شارژر را جدا کنید و گوشی را Restart کنید. پس از راه اندازی مجدد گوشی اگر شارژ باتری کمتر از ۱۰۰ در صد بود مجدد عمل شارژ را انجام دهید و گرنه صرف نظر کنید. عمل شارژ را بارها تکرار کنید تا شارژ به ۱۰۰ درصد برسد.
این روش ممکن است کمی گیج کننده باشد اما روشی کارامد برای کالیبره کردن باتری گوشی و تبلت به حساب می آید.
کالیبره کردن باتری گوشی‌های روت شده
مراحل کالیبراسون در دستگاه های روت شده تقریبا مشابه روش اول است و شما باید مانند روش فوق عمل کنید و پس از آن اپلیکیشن Battery Calibration را دانلود کرده و قبل از اجرای آن از ۱۰۰ درصد بودن باتری خود اطمینان حاصل کنید. به سرعت نرم افزار را اجرا کنید و روی Battery Calibration فشار دهید. پس از کالیبره شدن باتری از گوشی یا تبلت خود استفاده کنید تا شارژ دستگاه بطور کامل تخلیه شود و گوشی خاموش شود. در همان حالت خاموش گوشی را به شارژ بزنید تا زمانی گوشی به طور کامل شارژ شود. مراحل کالیبراسون به اتمام رسیده و می توانید از گوشی خود استفاده نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر