یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش کرم مخصوص پیراشکی به اسم کرم پاتیسیر

عکس, آموزش کرم مخصوص پیراشکی به اسم کرم پاتیسیر

برای پیراشکی از کرمی به اسم پاتیسر استفاده می شود که شما می توانید این کرم خوشمزه را در منزل خود به صورت سالم و بهداشتی تهیه کنید.

مواد لازم کرم پاتیستر
شیر پر چرب ۲ لیوان حدود ۴۰۰ گرم
زرده تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۴/۳ لیوان حدود ۱۰۰ گرم
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
شکلات تلخ ۱۰۰ گرم
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
پودر قهوه ۱ قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم

ابتدا شیر را که بهتر است پرچرب باشد در یک ظرف روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود وقتی شروع به جوشیدن کرد، آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.حالا تخم ‌مرغ‌‌ها را در یک ظرف دیگر بزنید تا از لختگی خارج شود و حجم آن بیشتر شود بعد شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط کمی کشدار و کرم رنگ شود.

سپس نشاسته ذرت و نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با مواد ترکیب شوند و بافتی صاف و یکدست تشکیل شود، بعد پودر کاکائو و پودر قهوه را هم بریزید و با همزن برقی هم بزنید.وقتی که پودر کاکائو و قهوه کاملا به خورد مواد رفتند و ترکیب تشکیل شده یکدست شد، در حالی که همزن برقی روشن است، شیر گرم را کم‌کم اضافه کنید و مداوم هم بزنید.نکته: هنگامی که شیر گرم را اضافه می‌کنید برای اینکه تخم‌مرغ‌ها نپزند، باید همزن برقی روشن باشد و همه مواد را با هم مخلوط کند.

بعد از اینکه شیر کاملا در مواد حل شد، مخلوط مواد را از صافی رد کنید تا بافت صاف و یکدستی تشکیل شود و سپس مخلوط را در یک ظرف ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید و مداوم هم بزنید.وقتی کرم به غلظت مناسب رسید و بافت آن خامه‌ای شکل و کشدار شد و روی آن حباب زد، آن را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی از حرارت آن کم شود.

بعد در حالی که هنوز مایع کرم، گرم است شکلات تلخ را به آن اضافه کنید و با همزن دستی یا قاشق هم بزنید تا شکلات در آن آب شود و کاملا در مخلوط حل شود.سپس یک خامه صبحانه را هم به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با مواد ترکیب شود و طعم و مزه آن‌ها به خورد هم رود و بافت کرم تشکیل شده صاف و یکدست شد.

بعد کرم پاتیسیر را در ظرف دیگری بریزید و روی آن سلفون بکشید و برای حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا کرم استراحت کند، بعد از این زمان دوباره با همزن برقی آن را بزنید.حالا کرم آماده را برای فیلینگ کردن کیک استفاده کنید و یا در ظرف شیشه‌ای بریزید و درب آن را محکم ببندید و برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید.

سپس هر زمان که خواستید از کرم پاتیسیر استفاده کنید آن را دوباره با همزن برقی هم بزنید و در ظرف مناسب بریزید و همراه با نان تست، پیراشکی و دسر سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر