یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش کنسرو کردن نخود فرنگی در منزل

عکس, آموزش کنسرو کردن نخود فرنگی در منزل

قبل از تهیه کنسرو نخود فرنگی خانگی بهتر است بدانید که آن را کجا نگهداری کنید . در جای خشک و خنک نگهداری شود. لطفاً برای حفظ کیفیت پس از باز کردن باقیمانده‌ی محتوی قوطی را در ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

نمک………….. ۱ قاشق چایخوری

شکر……………. ۱/۲ قاشق چایخوری

فلفل ……………مقداری

زرده تخم مرغ…………… ۲ عدد

روغن مایع…………. ۲ لیوان

پودر خردل ……………..۱ قاشق چایخوری

سرکه…………… ۲ قاشق غذاخوری

آبلیمو……………… ۴ قاشق چایخوری

پوسته نخود فرنگی را شکافته و نخود فرنگی‌ها را دان کنید. سپس آن را بشویید. در شیشه‌های دهان گشاد مثل شیشه کشک یا سس، تا گردن شیشه نخود فرنگی بریزید. مقداری آب را جوشانیده و بگذارید سرد شود. به میزانی نمک به آب اضافه کنید که لب شور شود. شیشه حاوی نخود فرنگی را با این آب پر کنید.

در قابلمه‌ای شیشه‌ها را چیده و مقداری آب سرد در قابلمه بریزید. شیشه‌ها به صورت درباز باشد. روی حرارت بگذارید و از زمانی که آب داخل قابلمه شروع به قل قل زدن کرد، نیم ساعت بگذارید بجوشد.

در این حین آب داخل شیشه‌ها هم قل قل می‌زند. وقتی نخود فرنگی نرم شد اگر آب داخل شیشه‌ها کم شده بود از آب جوشیده سردشده لب شور، برای پر کردن شیشه استفاده کنید. اکنون درب شیشه‌ها را ببندید و بگذارید ۱۵ دقیقه دیگر نیز بجوشد. کنسرو نخود فرنگی آماده است. می‌توانید بعد از سرد شدن در یخچال نگهداری کنید.

بعد از مرحله پایانی پخت، شیشه‌ها را از قابلمه خارج نکنید بگذارید آب کاملاً سرد شود بعد شیشه‌ها را خارج کنید در غیر اینصورت شیشه‌ها بر اثر سرد و گرم شدن محیط ترک می‌خورد. با این روش می‌توانید نخود فرنگی را با حفظ خواص اصلی آن، ماه‌ها در یخچال نگهداری کنید و در هنگام مصرف فقط کافی است درب شیشه را باز کنید بنابراین نیازی به نگهداری نخود فرنگی در فریزر و جوشانیدن هنگام مصرف نیست. در ضمن مزه بسیار دلپذیری دارد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر