یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش کیوسکی مرغ یک نوع مرغ سوخاری شده خوشمزه

عکس, آموزش کیوسکی مرغ یک نوع مرغ سوخاری شده خوشمزه

کیوسکی مرغ غذایی است تقریبا با طعم مرغ سوخاری شده یا شنسیل مرغ .. اما با طعمی دلچسب تر و ظاهری زیبا تر…برای درست کردن آن در یک کاسه به اندازه متوسط کره، سیر رنده شده، آب لیمو، جعفری خرد شده تازه، نمک و فلفل سیاه بریزید. به کمک یک چنگال تمام مواد را با هم مخلوط کنید. ممکن است ذوب شدن کره و مخلوط شدن آن با آب لیمو چند دقیقه وقت بگیرد.

در این مرحله از رسپی کیوسکی باید یک چاقوی نازک و تیز بردارید. سینه ی مرغ را از وسط و در راستای طول برش بزنید. ترجیحا دو نیمه ی سینه مرغ را یک اندازه و با ضخامتی یکسان ببرید. حالا با احتیاط یک برش مانند یک جیب داخل فیله مرغ ایجاد کنید. عمق این برش باید به اندازه ای باشد که با چاقو میتوانید جلو بروید، بدون این که انتهای جیب باز شود. دقت داشته باشید که باید انتهای این برش بهم متصل باشد تا مواد اولیه از آن بیرون نریزد. اندازه این برش جیب مانند، باید حدودا ۵ در ۷ سانتی متر باشد.حالا یک قاشق غذاخوری از موادی که آماده کرده اید داخل فیله مرغ قرار دهید. آن را فشار دهید و محل برش را با کمک دست روی هم قرار دهید.

یک طرف فیله های مرغ کیویسکی را با نمک و فلفل مزه دار کنید. سپس با احتیاط آن ها را بچرخانید و طرف دیگرشان را هم نمک و فلفل بزنید.سه کاسه بردارید. در هر یک از آن ها، آرد، تخم مرغ زده شده و پودر سوخاری بریزید. ابتدا تکه های مرغ را در آرد بزنید. سپس گوشت مرغ را کمی تکان دهید تا آرد اضافی آن بریزد. حالا تکه های گوشت را در تخم مرغ غوطه ور کنید و چند ثانیه در ظرف آن قرار دهید تا تمام سطح گوشت ها با مایه تخم مرغی پوشیده شود. در آخر تکه های کیویسکی مرغ را در ظرف پودر سوخاری بزنید. سپس تا مدتی که این کار را برای تکه های دیگر مرغ تکرار می کنید، قبلی ها را در یک دیس بزرگ بگذارید.

یک تابه با عمق زیاد را روی حرارت متوسط بگذارید. حدود یک سانتی متر از عمق تابه را با روغن پر کنید. یک تکه کوچک پودر سوخاری در روغن بیندازید تا وقتی روغن داغ شد، متوجه شوید. حالا دو یا سه تکه مرغ را در روغن داغ قرار دهید تا سرخ شود. حدودا ۴ دقیقه طول می کشد تا یک سمت مرغ طلایی مایل به قهوه ای رنگ شود. حالا مرغ ها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم خوب سرخ شود. این کار را برای همه تکه ها تکرار کنید.تکه های آماده شده کیفسکی مرغ ( chicken kiev ) را در ظرف سرو بکشید. روی آن ها کمی نمک و مقداری جعفری تازه به همراه آب لیموی تازه بپاشید. نوش جان.

 

مواد لازم برای کیوسکی
سینه مرغ بزرگ ۳ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۱/۲ پیمانه
پودر سوخاری یا خرده نان ۲ پیمانه
نمک و فلفل به میزان لازم
روغن زیتون یا کانولا برای سرخ کردن
برای طعم دهی به مرغ:
کره ۶ قاشق غذاخوری
سیر بزرگ رنده شده ۱ حبه
آب لیمو ۱ قاشق غذاخوری
جعفری تازه ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چایخوری

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر