یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش کیک با کیک پز

عکس, آموزش کیک با کیک پز

طرز تهیه کیک

در مرحله اول دستور پخت کیک بیکینگ پودر و نمک و آرد را سه بار الک کنید.

سپس تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی بشکنید و وانیل را به تخم مرغ ها اضافه کنید.

با کمک همزن برقی ابتدا با دور کند تخم مرغ ها را هم بزنید و سپس به تدریج سرعت همزن را افزایش دهید و تخم مرغ ها را به مدت ۴ دقیقه هم بزنید تا رنگ آن ها عوض شود. سپس شکر را به تخم مرغ ها اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه دیگر دوباره مخلوط شکر و تخم مرغ را هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند.

بعد از مدت زمان ذکر شده روغن را به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه کنید و به مدت یک دقیقه مایه کیک را هم بزنید.

شیر ولرم را هم به مایه کیک اضافه کنید و بعد از اینکه همه مواد کیک به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند همزن را خاموش کنید.

در مرحله بعدی پخت کیک بدون استفاده از فر، آرد را به مایه کیک اضافه کنید و آرد را به کمک قاشق و یا لیسک با مایه کیک مخلوط کنید توجه داشته باشید که نباید مخلوط آرد و مایه کیک را زیاد هم بزنید.

بعد از تهیه مایه کیک قابلمه ای که کف ضخیمی دارد را برای پختن کیک انتخاب کنید، سپس کف و دیواره های قابلمه را با کمک کره و یا روغن جامد به خوبی چرب کنید و مایع کیک را در قابلمه بریزید.

سپس درب قابلمه را به کمک دمکنی بپوشانید و درب قابلمه را روی قابلمه قرار دهید و سپس قابلمه را روی حرارت گاز با شعله زیاد به مدت ۳۰ ثانیه قرار دهید.

بعد از مدت زمان ذکر شده شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا قابلمه به مدت ۲۵ دقیقه روی حرارت گاز با شعله کم قرار گیرد سپس بعد از مدت زمان ذکر شده شعله پخش کن را روی کوچک ترین شعله گاز قرار دهید تا به خوبی داغ شود و بعد از اینکه شعله پخش کن داغ شد قابلمه کیک را روی آن قرار دهید بعد از سپری شدن ۳۰ دقیقه می توانید در قابلمه را باز کنید و خلال دندانی را در وسط کیک فرو کنید و بیرون آورید اگر مایه کیک به خلال دندان نچسبیده باشد کیک به خوبی پخته شده است. در مرحله آخر طرز تهیه کیک بدون فر با کمک قاشق چوبی به آرامی لبه های کیک را از قابلمه جدا کنید و یک دیس گرد را روی سر قابلمه قرار دهید و سپس قابلمه را برگردانید تا کیک به درون دیس انتقال پیدا کند.

نکات طلایی برای تهیه کیک بدون فر

برای چرب کردن کف قابلمه بهتر است از روغن جامد و یا کره استفاده کنید، اگر روغن مایع در دستری دارید می توانید دیواره و کف قابلمه را چرب کنید و سپس مقداری آرد در قابلمه بپاشید.

توجه داشته باشید که برای پخت کیک بدون استفاده از فر باید از قابلمه ای استفاده کنید که درب مناسبی دارد و به خوبی کیپ می شود.

درب قابلمه را در حین پخت کیک برندارید زیرا پف کیک می خوابد.

می توانید برای برشته کردن روی کیک آن را به صورت وارونه در قابلمه برگردانید و به مدت ۳ دقیقه با شعله زیاد کیک را حرارت دهید.

برای تزیین این کیک خوشمزه می توانید از شابلون مخصوص طراحی کیک و توری زیر کیک و هر گونه اجسامی که برای تزیین کیک خانگی مناسب است استفاده کنید همچنین می توانید کیک را با کمک پودر پسته و یا پودر نارگیل نیز تزیین کنید.

می توانید در طرز تهیه کیک بدون فر از کیک پز و یا تابه های دو طرفه استفاده کنید و وقتی که یک طرف کیک به خوبی پخته شد طرف دیگر آن را در تابه برگردانید تا به خوبی پخته شود.

می توانید از قابلمه چدن و سرامیک و تفلون با کف ضخیم برای پخت کیک استفاده کنید.

به جای شیر می توانید از هر نوع آبمیوه دلخواه در پخت این نوع کیک استفاده کنید.

برای خوش طعم کردن کیک می توانید مقداری کشمش و یا گردوی خرد شده به مایع کیک اضافه کنید و کیک کشمشی و یا کیک گردویی خوشمزه ای را بدون نیاز به فر در منزل تهیه کنید.

در روش تهیه کیک بدون فر حتما درب قابلمه را به کمک دمکنی بپوشانید تا از خمیر شدن کیک جلوگیری شود.

آرد را برای برای پخت کیک بهتر است سه بار الک کنید تا کیک با کیفیت بهتری پخته شود.

می توانید در دستور پخت کیک بدون فر از پودر کاکائو در پخت کیک استفاده کنید که در صورت تمایل می توانید ۲ قاشق غذاخوری از آرد را کم کنید و ۲ قاشق پودر کاکائو به مایه کیک اضافه کنید.

مواد لازم

آرد : ۲ پیمانه

شیر ولرم : ۳/۴ پیمانه

شکر : ۱ و ۱/۴ پیمانه

روغن مایع : ۱/۴ پیمانه

بیکینگ پودر : ۲ قاشق چایخوری

تخم مرغ : ۳ عدد

نمک : نوک قاشق چایخوری

وانیل : ۱/۲ قاشق چایخوری

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر