یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش کیک بدون افزودن شیر به آن

عکس, آموزش کیک بدون افزودن شیر به آن

همان طور که می دانید اغلب کیکها با شیر تهیه می شوند اما اگر شما به شیر آلرژی دارید یا شیر در منزل موجود ندارید می توانید این کیک خوشمزه را درست کنید. نخست مواد اولیه را تهیه نمایید 🙁 ابتدا تمام مواد را نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید)

آرد گندم یا آرد شیرینی پزی ۲ پیمانه سر پر
تخم مرغ ۶ عدد
پودر قند ۲ پیمانه
وانیل نصف قاشق چایخوری( افزودن وانیل اختیاری است )
آب جوش نصف پیمانه
نمک مقدار کمی
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا میکنیم و در ۲ ظرف جدا گانه می گذاریم و سپس سفیده تخم مرغ را با هم زن برقی می زنیم تا رنگ آن سفید شود و بعد از آن نصف پودر قند را اضافه کنید و دوباره بزنید تا سفیده تخم مرغ سفت شود و با برگرداندن ظرف، سفیده از ظرف خارج نشود.بعد از اینکه سفیده آماده شد آن را در یخچال بگذارید تا آب نیندازد.آرد و بکینگ پودر را ترکیب کنید و در چند نوبت از صافی عبور دهید و سپس مقداری نمک به آن اضافه کنید و به خوبی ترکیب کنید.

سراغ زرده تخم مرغ می رویم و آن را می زنیم و سپس وانیل و بقیه پودر قند را اضافه میکنیم و با دور متوسط همزن میزنیم تا رنگ آن کرمی شود.سپس آب جوش را در چند نوبت به زرده ها اضافه کنید و به سرعت هم بزنید تا زرده ها پخته و سفت نشود.

سپس آردی که الک کره ایم را در چند نوبت به زرده اضافه میکنیم و با لیسک مداوم  و در یک جهت هم می زنیم وقتی به خوبی مخلوط شد سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج میکنیم و به کم‌کم به مواد اضافه میکنیم و خیلی آرام ترکیب میکنیم.

توجه داشته باشید نیازی نیست که هم بزنید فقط با لیسک مواد را به آرامی ترکیب کنید.در این مرحله مواد کیک آماده است.

در مرحله آخر کف قالب و دیواره های قالب را با روغن چرب کنید و سپس مقداری آرد(خیلی کم) روی آن بریزید تا کیک به قالب نچسبد(می توانید از کاغذ روغنی نیز استفاده کنید).سپس مواد کیک را درون قالب بریزید و سطح آن را صاف کنید و در پایان، قالب کیک را چند بار بر روی سطح سفت بکوبید تا هوای موجود در کیک خارج شود تا باعث ترک خوردن کیک بعد از پخت نشود.سپس قالب را در دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد به مدت ۳۵ الی ۴۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم و پس از آماده شدن نوش جان کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر