یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش کیک مرمری با فر و بدون فر روی گاز

عکس, آموزش کیک مرمری با فر و بدون فر روی گاز

در این پست برای شما آموزش کیک خوشمزه و بسیار معروف مرمری را قرار داده ایم با دو آموزش متفاوت . آموزش اول پخت این کیک با فر و آموزش دوم پختن کیک روی اجاق گاز است. پس تا انتهای پست با ما همراه شوید.

مواد لازم

شیر ½ لیوان ……………..وانیل ¼ قاشق چایخوری

تخم مرغ ۳ عدد ……………….شکر ۱ لیوان

آرد ۲ لیوان …………………بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری

روغن مایع ⅔ لیوان…………..پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری

آموزش

فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود، سپس روغن مایع را اضافه می کنیم.

حالا مخلوط تخم مرغ را با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس شیر را اضافه می کنیم و مجددا با همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه مایه کیک را با دور کند همزن برقی در حد ۲۰ ثانیه مخلوط می کنیم تا گلوله های آرد درون مایه کیک باز شود.
حالا مایه کیک را به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم، سپس به یک قسمت از مایه کیک پودر کاکائو اضافه می کنیم .

مجددا با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا پودر کاکائو درون مایه کیک پخش شود.به قسمت دیگر مایه کیک ۲ قاشق غذاخوری آرد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با کره سرد چرب می کنیم و آرد پاشی می کنیم.حالا قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. در ادامه مقداری از مایه کیک ساده درون قالب می ریزیم، سپس روی آن به همان اندازه مایه کاکائویی می ریزیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مایه کیک تمام شود. با کمک یک سیخ چوبی مایه کیک ها را با هم ترکیب می کنیم.

سپس قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم. یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو کرده، سپس خارج می کنیم.

در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.در نهایت کیک مرمری را از قالب خارج می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در ادامه برش های کیک مرمری را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آموزش کیک مرمری بدون فر:

مواد لازم:

۴ عدد تخم مرغ …………….۲ قاشق غذاخوری روغن

۱ قاشق غذاخوری سرکه سفید…………….۱ پیمانه پودر شکر

۱ پیمانه آرد ……………..۱قاشق چایخوری بکینگ پودر

۲ قاشق غذاخوری شیر ……………۱ قاشق غذاخوری وانیل مایع یا ۱/۲ قاشق چایخوری پودری

آموزش:

کف قابلمه رو با یک لایه نمک بپوشونید.توری یا سه پایه یا یه کاسه استیل رو روی نمک بزارین.زیر قابلمه رو روشن کنید با حرارت کم و درش رو ببندین تا داخلش کاملا گرم بشه.زرده و سفیده رو از هم جدا کنید.چهار عدد سفیده رو به همراه یک قاشق سرکه سفید و پودر شکر باید بزنید.

پودر شکر کم کم و در حین همزدن اضافه بشه تا سفیده پف کنه و حالت مرنگ رو به خودش بگیره.بعد از فرم گرفتن سفیده ها، ۴ تا زرده تخم مرغ رو به همراه روغن، شیر و وانیل با همزن دستی به صورت دورانی هم بزنید.

بد همزدن در این مرحله باعث میشه پف سفیده بخوابه و دیگه کیک حالت پفکی و اسفنجی نداشته باشه.ارد رو با بکینگ پودر مخلوط کنید و روی مواد الک کنید.باز هم آهسته و دورانی هم بزنید تا آرد کاملا مخلوط بشه.

حالا مقداری از مایه رو بردارین و با یک قاشق پودر کاکائو و یک قاشق شیر مخلوط کنید.مایه کاکائویی رو داخل قیف بریزین.کف قالب رو چرب کنید و کاغذ روغنی بزارین.

چون مایه کاکائویی زیاد بود کمی کف قالب ریختم. بعد مایه سفید رو بریزین و مطابق فیلم مایه کاکائویی رو روی مواد بریزین و با یه سیخ چوبی یا خلال دندون نقش بندازین.قالب رو به مدت ۴۵ دقیقه یا تا زمانی که سیخ تمیز بیرون بیاد داخل قابلمه با در بسته بزارین. بهتره دمکنی هم روی اون قرار بدین. نوش جان

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر