یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش کیک هلو با فر و بدون فر

عکس, آموزش کیک هلو با فر و بدون فر

برای درست کردن این کیک بهتر است از فر استفاده نمایید البته شما می توانید روی اجاق گاز یک فر ساده با قابلمه درست کنید. (برای درست کردن فر دست ساز بهتر است یک قابلمه قدیمی را به صورت کامل برای این کار اختصاص دهیم. به دلیل اینکه قابلمه بدون آب داغ می شود ممکن است لکه هایی روی بدنه آن ایجا شود، به همین دلیل بهتر است از قابلمه های قدیمی خود استفاده کنید.برای شروع یک شعله پخش روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و یک سه پایه یا کاتر به عنوان پایه قالب درون قابلمه قرار می دهیم. در ادامه یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم.حالا اجازه می دهیم قابلمه به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به خوبی گرم شود. پس از اینکه قابلمه به خوبی گرم شد، دم کنی را از روی درب قابلمه بر می داریم، سپس سینی حاوی شیرینی ها یا قالب حاوی کیک را درون قابلمه روی سه پایه قرار می دهیم.در این مرحله مجددا دم کنی را روی درب قابلمه قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها یا کیک بپزند. زمان پخت شیرینی و کیک متفاوت است و برای کیک با قالب متوسط حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز است.)
آرد سفید ۲ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه
هلو ۱ عدد
وانیل نوک قاشق چایخوری
نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

در ابتدای کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در ادامه قالب را با کمی روغن یا کره چرب می کنیم و کنار می گذاریم.در این مرحله تخم مرغ را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و رنگ آن روشن شود. در ادامه روغن را اضافه کرده و چند ثانیه مواد را مخلوط می کنیم.

حالا شیر هم دمای محیط را افزوده و هم زدن مواد را چند ثانیه دیگر ادامه می دهیم تا بافت شان یکدست شود. در همین حین آرد را با بکینگ پودر و وانیل ترکیب کرده و سه مرتبه الک می کنیم تا یکدست شوند.

در این مرحله ترکیب آرد را در دو مرحله به مواد داخل کاسه افزوده و با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود. در ادامه هلو را به صورت نگینی خرد کرده و با نشاسته ترکیب می کنیم.حالا ترکیب هلو و نشاسته را به مایه کیک اضافه کرده و در حدی که تکه های هلو در تمام کیک پخش شوند، مخلوط می کنیم. در ادامه قالب را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک حدود ۴۵ دقیقه بپزد. برای رنگ گرفتن روی کیک، گریل را روشن می کنیم. در نهایت قالب را از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا کیک خنک شود، سپس از قالب خارج کرده و به سلیقه خود با تکه های هلو و خامه فرم گرفته تزیین می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر