یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش کیک چای با ساده ترین مواد در خانه

عکس, آموزش کیک چای با ساده ترین مواد در خانه

اگر میخواهید یک کیک خوشمزه و ساده برای عصرانه ی کنار چای خود درست کنید با این آموزش همراه شوید. شما برای پختن این کیک چای علاوه بر آرد و تخم مرغ به کره ، شکر ، بیکینگ پودر ، چای غلیظ و سرد شده نیاز دارید. اگر می خواهید رنگ کیک تیره شود باید از چای پر رنگ در طرز تهیه کیک چای استفاده کنید.مخلوط کشمش و گردو نیز به کیک چای طعم بی نظیری می دهد در صورت تمایل می توانید مخلوط این مواد را با مایه کیک اضافه کنید.

مواد لازم

آرد : ۱ و ۱/۲ پیمانه………………بیکینگ پودر : ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری

تخم مرغ : یک عدد……………..چای غلیظ و سرد شده : یک پیمانه سر خالی

کره آب شده در دمای محیط : ۱/۲ پیمانه………….شکر : ۱/۲ پیمانه

آموزش:
برای پخت کیک چای ابتدا باید فر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا داغ شود سپس کره و شکر را درون ظرفی مناسب بریزید و با کمک همزن این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا کرم رنگ و کشدار شوند.

تخم مرغ را به مخلوط شکر بیفزایید و دوباره با کمک همزن تخم مرغ را با مخلوط شکر ترکیب کنید.آرد و بیکنیگ پودر را سه مرتبه الک کنید و ۱/۲ از مخلوط بیکینگ پودر و آرد را به همراه نصف چای سرد به مایه کیک بیفزایید و با قاشقی مناسب مایه کیک را هم بزنید تا مواد مایه کیک به خورد هم بروند .

سپس باقی مانده مخلوط بیکینگ پودر و آرد را به همراه باقی مانده چای سرد به مایه کیک بیفزایید و دوباره با کمک قاشق مواد را هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود.

در مرحله آخر طرز تهیه کیک چای کف قالب با قطر ۱۸ سانتی متر را با کمک کاغذ روغنی به خوبی بپوشانید سپس مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب حاوی مایه کیک در فر که قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد داغ شده است به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید و سپس بعد از مدت زمان ذکر شده قالب کیک را از درون فر بیرون آورید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر