یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش گاز دار کردن میوه ها با یخ خشک

عکس, آموزش گاز دار کردن میوه ها با یخ خشک

یخ خشک شکل جامد دی اکسید کربن است که بسیار سرد است و به گاز دی اکسیدکربن تبدیل می شود. شما می توانید از برخی از فروشگاه ها این یخ را خریداری کنید یا اینکه خود شما در  منزل آن را درست کنید . از آموزش زیر استفاده نمایید :

روش درست کردن یخ خشک در منزل :

مواد لازم

کپسول دی اکسید کربن
کیسه لباس
دستکش (برای جلوگیری از یخ زدگی دست ها)
چسب (اختیاری)

آموزش ساختن:

نازل کپسول گاز دی اکسید کربن را داخل کیسه لباس قرار دهید و با چسب آن را محکم کنید.
شیر سیلندر گاز دی اکسید کربن را باز کنید تا به کیسه لباس وارد شود. اگر بخار از کیسه بیرون زد و کیسه به تدریج بزرگ تر شد، نگران نباشید.

بعد از تخلیه کامل سیلندر گاز دی اکسید کربن، شیر سیلندر گاز را ببندید و کیسه را به خوبی تکان دهید. سپس نازل را از کیسه لباس خارج کنید.توجه داشته باشید که یخ خشک زمین نخورد. همچنین بدون دستکش به آن دست نزنید چون به پوست آسیب می رساند. در ظرفی که یخ خشک را در آن نگهداری می کنید، نبندید چون باعث تولید گاز و ایجاد فشار می شود. بنابراین باید از ظروف قابل تهویه استفاده کنید.

آموزش گاز دار کردن میوه ها با یخ خشک :

انگور، توت فرنگی یا میوه های دلخواه خود را بردارید. یخ خشک را در یک حوله بپیچید و در یک ظرف قابل تهویه ی تمیز قرار دهید. میوه ها را کنار یخ خشک قرار دهید، درب ظرف را ببندید و حدود ۱۲ ساعت صبر کنید. به این ترتیب میوه های شما مثل نوشابه گازدار می شوند. از این روش می توانید برای گازدار کردن نوشیدنی ها هم استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر