یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش یک آش ملس با زغال اخته و رشته آش

عکس, آموزش یک آش ملس با زغال اخته و رشته آش

یک آش محبوب برای خانم ها و بچه ها با طعمی ملس و دوست داشتنی … آش زغال اخته که امروز در یاس فان روز درست پختن آن را برای شما نوشته ایم. می توانید برای مقوی شدن آش از آب گوشت یا آب قلم استفاده کنید.

مواد لازم

رشته آش: نصفه یک بسته  ………… نمک فلفل زردچوبه به میزان لازم

سبزی: جعفری، شوید، گشنیز ۵۰۰ گرم …………… زغال اخته: ۱ کیلو گرم

پیاز: ۳ عدد متوسط ……..آب: ۲ لیتر ( ۲ پارچ)

لوبیا چیتی: ۲پیمانه

طرز تهیه آش زغال اخته ملس و خوشمزه

پس از نفخ گیری لوبیا ها با خیساندن آنها از شب قبل در آب ، گشنیز، شوید و جعفری را پاک کنید و آن ها را خوب بشویید و بگذارید تا آب از آن ها کاملا خارج شود. سپس سبزی ها را خرد کنید.پیازها را خرد کرده و قابلمه ای مناسب تهیه کنید. مقداری روغن در آن بریزید و آن را روی شعله گاز قرار داده و پیازها را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا سرخ شوند.

دو لیتر آب در قابلمه ریخته و زغال اخته را نیز به آنها اضافه کنید و مهلت دهید تا مواد با هم بجوشد.پس از جوشیدن، لوبیاهایی که در مرحله ی اول پخته کردید را به مواد خود اضافه کنید و منتظر بمانید تا مواد با هم پخته شود.در مرحله ی آخر سبزی ها را به همراه رشته آش به مواد اضافه کرده و هم چنین نمک و فلفل را نیز به آن ها بیفزایید. مهلت دهید تا آش کاملا پخته و به خوبی جا بیفتد.آش زغال اخته ی شما آماده است. آن را داخل کاسه بریزید و با نعنا و پیاز داغ به آش خود زینت دهید و نوش جان بفرمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر