یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش یک املت بسیار شیک و خوشمزه

برای یادگیری یک املت بسیار شیک و خوشمزه به خصوص برای مهمان به اسم شاک شوکا با ما همراه شوید. این املت یکیاز غذاهای مردم کشور تونس است. این آموزش برای دو نفر است.

عکس, آموزش یک املت بسیار شیک و خوشمزه

مواد لازم :

گشنیز خردشده برای تزئین………………..نصف قاشق چای‌خوری زیره سبز

۲ عدد حبه سیر پوست‌کنده و کاملا ریزشده……………………….۱٫۵ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱ عدد پیاز کوچک پوست‌کنده و نگینی خردشده
۱ عدد فلفل دلمه قرمز بزرگ که دانه‌های آن جدا شده و باریک، برش خورده باشد

۴ عدد تخم‌مرغ…………………………..نصف قاشق چای‌خوری پاپریکا

۴۰۰ گرم گوجه‌فرنگی کنسروی به‌همراه آب که به قطعات بزرگ خرد شده باشد

فلفل قرمز و نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم ……………………نان تازه برای سرو

آموزش :

فر را در دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید. روغن را در یک ماهیتابه نسبتا بزرگ و مناسب برای قرار گرفتن در فر بریزید و روی حرارت متوسط، گرم کنید.

پیاز و فلفل دلمه را اضافه کنید. گاز را کم کنید تا پیاز و فلفل به‌آرامی بپزند. گاهی آن‌ها را هم بزنید تا کاملا نرم شوند. این فرآیند، حدود ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد. سیر را اضافه کنید و سرخ‌کردن را به‌مدت ۳ تا ۴ دقیقه ادامه دهید تا کاملا نرم شود.

زیره سبز، پاپریکا و فلفل قرمز را اضافه کنید و سرخ‌کردن را به‌مدت یک دقیقه ادامه هید. گوجه‌فرنگی‌ها را داخل ماهیتابه بریزید.. برای مزه‌دار کردن، نمک و فلفل سیاه را به مقدار دلخواه اضافه کنید.

ترکیب داخل ماهیتابه را به‌مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید تا سس کاملا غلیظ شود. با استفاده از پشت یک قاشق، چهار حفره در سس ایجاد کنید تا تخم‌مرغ‌ها را درون آن‌ها بیندازید. تخم‌مرغ‌ها را آرام بشکنید و آن‌ها را داخل حفره‌های ایجاد شده در سس گوجه‌فرنگی بیندازید.

کمی نمک و فلفل سیاه بیشتر به آن اضافه کنید.ماهیتابه را داخل فر بگذارید. املت را برای ۷ تا ۱۰ دقیقه در فر بپزید تا تخم‌مرغ‌ها کاملا پخته شوند. روی املت را با گشنیز تزئین کرده و بالافاصله با نان تازه سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر