یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش یک سس خوشمزه ی قارچ برای انواع غذا با مرغ

عکس, آموزش یک سس خوشمزه ی قارچ برای انواع غذا با مرغ

اگر به دنبال درست کردن یک سس مجلسی و خوشمزه با قارچ هستید که بتوانید در کنار غذای گوشتی خود سرو کنید سس قارچ بهترین گزینه است. برای تهیه این سس نخست مواد لازم را در دسترس خود بگذارید. ( مواد برای ۴ نفر است ) شما میتوانید این سس را در صورت تمایل با رب گوجه فرنگی و به صورت قرمز تهیه کنید که آموزش آن نیز در انتهای همین پست قرار داده شده است.

قارچ ۳۰۰ گرم  ، خامه ۳۰۰ گرم ،شیر ۱ لیوان ،پودر سیر ۲ قاشق مربا خوری
پیاز ۲ عدد ،آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری ،کره ۲۵ گرم ،ماست چکیده ۲ قاشق غذا خوری ،نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

ابتدا باید پوست اضافی روی قارچ ها را جدا کنیم، سپس قارچ ها را به خوبی می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود و خشک شوند. پس از اینکه قارچ ها خشک شدند آنها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و در یک کاسه مناسب می ریزیم.در ادامه برای طعم دار شدن قارچ ها، آب لیمو ترش را به همراه مقدار نمک و فلفل سیاه و کمی آب به قارچ ها اضافه می کنیم. قارچ ها را با دست به خوبی زیر و رو می کنیم تا مواد طعم دهنده به تمام نقاط قارچ ها برسد.پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم کاسه را به مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم تا قارچ ها طعم بگیرند. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را داخل تابه قرار می دهیم تا ذوب شود.

در این مرحله پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در کره تفت می دهیم تا نرم و شفاف شوند. آب اضافی موجود در کاسه قارچ ها را دور می ریزیم و قارچ ها را به تابه اضافه می کنیم. قارچ ها خوب تفت می دهیم تا آب بیندازند.حالا ماست را به همراه نصف خامه مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس شیر را کم کم اضافه می کنیم تا سس به غلظت دلخواهمان برسد. در صورت تمایل می توانید مخلوط قارچ و پیاز را در میکسر بریزید تا کاملا پوره شود. بهتر است قطعات قارچ در سس دیده شوند. در ادامه مخلوط شیر، ماست و خامه را به قارچ اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در پایان مقداری پودر سیر، نمک و فلفل سیاه به سس اضافه می کنیم.س از اینکه سس تقریبا آماده شد باقیمانده خامه را نیز اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا غلظت سس بیشتر شود. در آخر سس را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. از این سس در کنار انواع غذاها می توانید استفاده کنید.

سس قارچ با رب گوجه فرنگی:برای تهیه سس قارچ با رب گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی باید ماست چکیده، شیر و خامه را از لیست مواد لازم حذف کنید. ابتدا قارچ ها را تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شوند سپس گوجه فرنگی پوره شده یا رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.مواد را به خوبی تفت می دهیم تا یکدست شوند، سپس ادویه ها را اضافه می کنیم. برای اینکه رنگ سس شما پر رنگ تر شود اگر از گوجه فرنگی پوره شده استفاده کردید حتما کمی رب گوجه فرنگی هم اضافه کنید، چون رب گوجه فرنگی رب خوبی به سس می دهد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر