یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش یک سوپ گوشت مجلسی و خوشمزه

عکس, آموزش یک سوپ گوشت مجلسی و خوشمزه

گوشتی که می‌خواهید به سوپ اضافه کنید، می‌تواند پخته یا خام باشد. با هر دو نوع آن می‌توانید سوپ درست کنید (مگر اینکه بخواهید از گوشت چرخ شده گوساله استفاده کنید که در این صورت باید ابتدا آن را تفت دهید. اگر از گوشت پخته شده استفاده می‌کنید.

سیب زمینی کوچک آبپز کرده………… ۲ عدد

جعفری خرد کرده ……………. ۳ قاشق غذاخوری

عصاره گوشت……………. ۱ لیتر

گوشت چرخکرده…………….. ۴۵۰ گرم

کرفس خرد کرده……………. ۳ ساقه

ماکارونی ریز………….. ۱۰۰ گرم

روغن ……………۱ قاشق سوپخوری

پیاز بزرگ…………. ۱ عدد

آب …………….۱ لیتر

هویج حلقه‌ای خرد کرده………. ۳ عدد

فلفل…………… به میزان لازم

کره ………………..۳۰ گرم

اگر از گوشت پخته شده استفاده می‌کنید، از مرحله ۴ شروع کنید. در غیر اینصورت یک قابلمه دسته دار بزرگ یا یک دیگ را روی شعله متوسط بگذارید و روغن را داخل آن بریزید و دیگ را تکان دهید تا کل کف ظرف به روغن آغشته شود.

وقتی بوی روغن در آمد (فرایند گرم کردن روغن ۱ دقیقه طول می‌کشد)، گوشت چرخکرده را قلقلی کنید و حدود ۱۰ دقیقه تفت دهید تا پخته شوند. گوشت‌ها را از دیگ بیرون بیاورید و آنها را داخل کاسه کوچکی بریزید. هرگونه چربی باقی مانده در دیگ را داخل ظرف نسوز بریزید (می‌توانید وقتی ظرف سرد شد و تکه‌های چربی سفت شدند، آن‌ها را در آورید)، اما نگران شستن ظرف نباشید. طعم گوشت باعث افزایش طعم سبزیجات می‌شود.

کره را در همان دیگی که در آن گوشت را پخته بودید بریزید و بگذارید آب شود و سپس پیاز، هویج، کرفس و سیب‌زمینی را اضافه کنید. غذا را حدود ۱۱ دقیقه هر از گاهی هم بزنید تا پیازها نرم شوند ولی نباید به رنگ قهوه‌ای در آیند.برای درست کردن این سوپ می‌توانید مواد آن را بخرید یا از غذاهای مانده استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر