یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش یک شامی کباب خوشمزه به اسم چپلی کباب

عکس, آموزش یک شامی کباب خوشمزه به اسم چپلی کباب

چپلی کباب یکی از کباب های بسیار مشهور افغانستان است که شبیه شامی کباب ما ایرانی هاست اما با ظاهر و طعمی بسیار دلچسب تر … مواد این آموزش برای ۴ نفر است. گشنیز ، آرد و فلفل سبز تند و پودر زیره مزه ی متفاوت این غذا را ایجاد می کنند.

گشنیز ۱ دسته کوچک
آرد ۱ پیمانه
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
فلفل سبز تند ۲ عدد
پودر تخم گشنیز ۱ قاشق چایخوری
پودر زیره ۱ قاشق چایخوری
نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه و روغن مایع به مقدار کافی

پیازها را پوست می گیریم و به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها و فلفل های سبز را نیز به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه پیاز داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم.گشنیز را به صورت ریز خرد کرده و به همراه گوشت چرخ کرده، پودر تخم گشنیز، پودر زیره و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند.

آرد را به صورت کنترل شده به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا بافت مایه کباب منسجم شود، توجه داشته باشید که ممکن است تمام آرد مصرف نشود. در ادامه روی کاسه را می پوشانیم و یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم.پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط قرار می دهیم. در ادامه نصف لیوان روغن به تابه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود.

به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کباب بر می داریم و آنرا به صورت توپ شکل می دهیم. در ادامه با کف دست آنرا فشار می دهیم تا کاملا صاف و یکدست شود، سپس درون روغن داغ می اندازیم.صبر می کنیم تا یک سمت کباب رنگ بگیرد و به خوبی سرخ شود، سپس آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز سرخ شود. تمام مایه کباب را به این صورت آماده کرده و درون روغن سرخ می کنیم.

حالا کباب ها را از روغن خارج کرده و روی توری فلزی یا دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت این کباب خوشمزه را به همراه نان یا برنج، گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ شده سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر