یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش یک غذای نونی خوشمزه و راحت

عکس, آموزش یک غذای نونی خوشمزه و راحت

برای درست کردن این خوراک خوشمزه شما به مرغ ، لوبیا سبز ، هویج ، رب ، ذرت ، نخود فرنگی و … نیاز دارید . اما می توانید از هر چیزی که درمنزل موجود نبود فاکتور بگیرید. (در مواقع اضطراری از سویا هم می‌توانید استفاده کنید، ولی طعم آن به اندازه وقتی با مرغ و گوشت درست شده است، خوب نمی‌شود.)

مواد لازم

نخودفرنگی: ۱ لیوان……………………..ذرت: ۱ لیوان

لوبیا سبز: دو لیوان………………هویج: ۲ عدد

پیاز: ۱ عدد………………………رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

ادویه‌جات: نمک، فلفل سیاه و زردچوبه…………………..آب‌لیمو تازه: به میزان کافی

مرغ: ۴ تکه سینه یا ران………………………سیب‌زمینی: ۳ عدد متوسط

بهتر است مرغ را بپزیم و برای بهتر مزه‌دار شدن مرغ، آن را به ۴ قسمت تقسیم می‌کنیم و به همراه آب، پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه اجازه می‌دهیم تا بپزد.سیب‌زمینی را با تکه‌های درشت خرد می‌کنیم تا به هنگام پختن له نشود. هویج را نیز حلقه‌حلقه می‌کنیم و لوبیا‌ها را به‌اندازه نیم‌بند انگشت خردکرده و کنار می‌گذاریم.

بعد از حدود ۳۰ دقیقه لوبیا سبز را به همراه رب گوجه‌فرنگی به مرغ اضافه می‌کنیم تا با شعله ملایم بپزد.هویج و لوبیا نسبت به سیب‌زمینی دیرتر می‌پزند بنابراین باید زودتر در قابلمه ریخته شود.حدود۲۰ دقیقه بعد سیب‌زمینی را به مواد اضافه کرده و نخودفرنگی و ذرت را هم به همراه سیب‌زمینی اضافه می‌کنیم. در این مرحله آب‌لیمو به مواد اضافه می‌کنیم تا سیب‌زمینی و بقیه مواد له نشوند و ظاهرشان حفظ شود.

زمانی که سیب‌زمینی پخته شد زیر قابلمه را خاموش می‌کنیم. خوشمزه خوراک مرغ و لوبیا سبز آماده است و می‌توانید ان را همراه با نان میل کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر