یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش یک غذا بدون گوشت و برنج به صورت تنوری

عکس, آموزش یک غذا بدون گوشت و برنج به صورت تنوری

برای پختن این غذای یونانی و بسیار سالم و مقوی به مواد زیر نیاز دارید :

روغن مایع ۵ قاشق سوپخوری
بادمجان ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد بزرگ
فلفل دلمه ای ۲ عدد
پوره گوجه فرنگی ۲ تا ۳ عدد گوجه
جعفری برای تزئین
سیب زمینی ۲ عدد بزرگ
کدو سبز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
اوریگانو یا پودر آویشن به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

ابتدای کار پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت حلقه ای به ضخامت نیم سانتی متر برش می زنیم. در ادامه کدو سبز را به همراه گوجه فرنگی و بادمجان می شوییم.حالا کدو سبز را به همراه گوجه فرنگی و بادمجان به صورت حلقه ای به ضخامت نیم سانتی متر برش می زنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس به صورت نواری نازک خرد می کنیم. در ادامه برش های بادمجان را درون آب نمک قرار می دهیم.

اجازه می دهیم بادمجان ها به مدت ۱۵ دقیقه درون آب نمک بمانند تا تلخی احتمالی آن ها گرفته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان بادمجان ها را آبکشی می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود.حالا پوره گوجه فرنگی را آماده می کنیم، برای این منظور گوجه فرنگی ها را می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم تا گوجه فرنگی کاملا پوره شود و پس از آن پوره را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا جوش بیاید.

پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به همراه پودر آویشن، نمک، فلفل سیاه و اوریگانو به پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم پوره گوجه فرنگی به غلظت مطلوب برسد.حالا پس از آن که سس پوره گوجه فرنگی غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه مقداری از سس پوره گوجه فرنگی را به صورت پخش درون سینی فر می ریزیم و سبزیجات خرد شده را به صورت یکی در میان درون سینی فر می چینیم.

مقداری نمک، فلفل سیاه و روغن مایع روی آن می ریزیم، سپس باقی مانده سس پوره گوجه فرنگی به صورت پخش روی سبزیجات می ریزیم و فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم گرم شود.روی سینی را با ورق فویل می پوشانیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم خوراک سبزیجات به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت ۱۵ دقیقه ورق فویل را جدا می کنیم.

می گذاریم خوراک سبزیجات ۱۵ دقیقه دیگر درون فر بماند تا سبزیجات کاملا پخته و گریل شوند. در ادامه جعفری را می شوییم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم و روی خوراک می ریزیم و با نان تازه سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر