یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

آیا پودر کردن و اضافه کردن ال دی به شامپو درمان ریزش مو است

عکس, آیا پودر کردن و اضافه کردن ال دی به شامپو درمان ریزش مو است

یکی از توصیه های عوام برای درمان ریزش مو و تقویت موها پودر کردن قرصهای ال دی و افزودن آن به شامپو است. در این پست از یاس فان به شما می گوییم که آیا اینکار مفید است و یا اینکه چه عوارضی دارد .

در پاسخ باید گفت در واقع قرص ال دی یک نوع قرص هورمونی می باشد که برخلاف باور غلطی که در بین عموم مردم رایج شده است بر افزایش رشد مو و ابرو تاثیری نداشته و تنها به یک خرافه محسوب می شود و تقویت و رشد سریع مو با قرص ال دی امکان پذیر نیست. اما باید بدانید که هورمون ها تاثیر بسزایی در افزایش رشد موها دارند و با تغییرات اندکی در هورمون های بدن رشد موها می تواند کاهش و یا دچار افزایش شود.باید بدانید که بدن هر فرد نسبت به قرص ال دی واکنش های متفاوتی را نشان می دهد. ممکن است این واکنش ها در برخی افراد سبب بروز جوش صورت و حتی در بدن شود. و حتی مشاهده شده که در برخی افراد باعث افزایش بیش از حد رشد موها شده که پس از آن افراد به دنبال راهی هستند تا این رشد بیش از حد را کنترل کرده و یا کاهش دهند.اما اگر افراد دچار اختلالات هورمونی نباشند ممکن است قرص ال دی واکنش متفاوتی را در بدن آنها بروز دهد. همانطور که می دانید قرص ال دی یک نوع قرص هورمونی است و قرص های هورمونی اغلب باعث ایجاد لکه های پوستی در تمام یا برخی از نقاط صورت زنان می شود که بسیار زننده و زجر آور است و از نظر پزشکان استفاده از قرص های ال دی برای افزایش رشد موها دیوانگی محض است.از همین رو پزشکان همواره بر این باورند که قرص های ال دی به دلیل هورمونی بودن نمیتوانند جایگزین مناسبی برای محلول های رشد مو باشند زیرا از طریق پوست قابل جذب نیستند و یا قدرت جذب بسیار پایینی دارند و مصرف آنها هم عوارض بسیاری را برای زنان به همراه خواهد داشت. توصیه می شود که برای سرعت بخشیدن به رشد موهای خود به پزشک متخصص مراجعه کرده و با گرفتن مشاوره خوب به نتیجه دلخواه خود برسید و از بکارگیری روش های غیرعقلانی جلوگیری کنید.

سالهاست که بسیاری از خانم ها ادعا می کنند که قرص های ضد بارداری منجر به رشد سریعتر مو می شوند.برخی مطالعات نیز از این ادعا حمایت کرده اند.
در حالی که مصرف این قرص ها را فقط برای تحریک رشد مو توصیه نمی کنیم ، همیشه می توانید ۵-۶ قرص را خرد کنید.و آنها را در شامپوی معمولی خود مخلوط کنید. این به رشد سریع موهای شما کمک می کند و باعث افزایش چشمگیر حجم آن می شود.موها را به درستی بشویید.یکی از مهمترین عواملی که اغلب مانع ایجاد موهای بلند و سالم می شود ،شستشوی نادرست است که شامل تمیز کردن نامنظم یا شستشوی بیش از حد است.روال شستشوی شما بستگی به نوع موی شما دارد.کسانی که موهای خشک دارند باید هفته ای بیش از دو بار موهای خود را شامپو کنند ،در حالی که خانمهایی که موهای چرب دارند باید هر روز متناوب آن را بشویند. همچنین برای جلوگیری از آسیب دیدن فقط از آب ولرم استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر