یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آیا کفپوش های اپوکسی گران قیمت ارزش نصب دارند یا خیر

عکس, آیا کفپوش های اپوکسی گران قیمت ارزش نصب دارند یا خیر
جدیدترین نوع کف پوش ها که در منازل مدرن استفاده می شوند کفپوش اپوکسی هستند که می توان آن را سخت ترین کف پوش دانست و مقاومت آن بسیار بالا است. این کف پوش علاوه بر جنبه تزئینی بسیار زیبا و جنبه بهداشتی هم دارد. این کف پوش بسیار گران قیمت و در عین حال پرهزینه ولی با ماندگاری بسیار طولانی می باشد.
قابلیت چسبندگی بر روی سطوحی فلزی و سطوحی بتنی دارد و دارای مقاومت بسیار خوب مکانیکی است و نیز دارای مقاومتی منحصر به فرد در برابر خوردگی ، مواد شیمیایی ، اسیدها ، قلیاها ، گازوئیل ، آب و روغن ها دارد. ساختار شیمیایی کفپوش اپوکسی اجازه این را می دهد.کفپوش اپوکسی یا به عبارت دیگر اپوکساید یک گرما سخت است. اپوکسی را دو ماده شیمیایی متفاوت از هم تشکیل شده است که مواد تشکیل دهنده کفپوش اپوکسی را با نام رزین و سخت کننده می توان یاد کرد و از طریق فعل و انفعالات (واکنش شیمیایی) در درجه حرارت محیط به یک ترکیب بزرگتر ، سخت ، چسبنده و بسیار مقاوم تبدیل می کند. برخی از خواص کفپوش اپوکسی را می توان تغییر داد. به طور مثال می توان گفت این محصول از نقره پر شده است و همانطور که میدانید نقره دارای رسانایی الکتریکی بالایی است و به همین دلیل معمولا عایق الکتریکی نیز به شمار می رود. که دارای خاصیتی نارسانایی و رسانایی هستند، مقاومت بالایی در برابر گرما دارند.به موجب داشتن مقاومت الکترونیکی بالا در صنعت الکترونیک کاربرد بسیاری دارند.
مشکلات اپوکسی :
ترک خوردگی کفپوش اپوکسی پس از گذشت چند ماه
مات و کدر شدن کفپوش اپوکسی با گذشت زمان کوتاه
خش پذیری آسان کفپوش اپوکسی
پیدا بودن سطح زیرین اپوکسی
استفاده از نیروی کاری مجرب بسیار حائز اهمیت است. چه بسا اهمیت نیروی کار نسبت به متریال اجرایی بسیار مهمتر جلوه می نماید.
مراحل اجرای کفپوش اپوکسی :
اسکراب
اجرای پرایمر اپوکسی
اجرای لایه میانی اپوکسی
اجرای روکش نهایی:تجربه نشان داده که رعایت این الگو در پروژهای مشابه امکان پذیر نیست و لذا اجرای عملیات اضافه تر و ساخت متریال مورد نیاز جهت دستیابی به سطح ایده آل در پروژه ها می تواند متفاوت باشد و تمامی این موارد به دانش فنی تیم اجرایی مربوط می شود که بتواند با بهترین عملکرد ایده آل ترین سطح را بدست آورد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر