یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آیا گن های لاغری واقعا شکم را نیز آب می کنند

عکس, آیا گن های لاغری واقعا شکم را نیز آب می کنند

همواره درباره ی تاثیر استفاده از گن های لاغری را روی لاغری دائمی شکم شنیده اید. یعنی زمانی که فشار گن را تحمل می کنید در واقع علاوه بر کوچک شدن موقت شکم با گن چربی سوزی نیز رخ داده و شکم شما به مرور زمان کوچک می شود. این  حرف ها چقدر حقیقت دارد ؟

در آغاز باید بدانید که ما دو دسته گن داریم. گن های معمولی و گن های طبی که مخصوص بعد از جراحی های چون سزارین هستند و روند بهبود یافتن زخم را سرعت می بخشند. علاوه بر آن، این گروه از گن ها، فرم مناسبی به ستون فقرات می دهند. یک دسته از گن ها هم هستند که ساعت شنی به آنها گفته می شود و خیلی ها اعتقاد دارند که بستن آنها قبل از ورزش باعث چربی سوزی می شود که در انتهای همین مقاله به بررسی آن نیز خواهیم پرداخت.

**آیا پوشیدن گن لاغری به صورت دائم، به بدن شما فرم می دهد؟**

گن ساعت شنی در سال های اخیر، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به خصوص از زمانی که ستارگان اروپایی، با پوشیدن این نوع گن در زیر لباس و زیبایی اندامشان، توانستند توجه همگان را به خود جلب کنند.
در این میان، برخی از مربیان ورزشی ادعا کردند که پوشیدن گن ساعت شنی در هنگام ورزش، به فرم گرفتن کمر و باسن کمک بسیاری می کند. اما طبق اعلام هیئت جراحی زیبایی آمریکا (American Board of Cosmetic Surgery (ABCS))، گن لاغری  شکل بدن شما را کاملا تغییر نمی دهد. حتی اگر از یک گن لاغری خوب استفاده کنید و بدن شما انعطاف پذیر باشد، این تغییر شکل، موقتی خواهد بود.

برخی افراد برای کاهش وزن از گن استفاده می کنند. این گروه از افراد، معتقدند که گن لاغری شکم و پهلو، به آب شدن چربی های دور شکم کمک می کند. ممکن است با استفاده از گن لاغری، سایز شکم و پهلوی شما تغییر کند اما علت اصلی آن، عرق کردن و از دست دادن مایعات است. پزشکان و محققین حوزه سلامت، بهترین و سالم ترین روش برای کوچک کردن شکم را ورزش و استفاده از رژیم لاغری می دانند.

طبق اعلام هیئت جراحی زیبایی آمریکا، پوشیدن گن لاغری ظرفیت ریه شما را ۳۰ تا ۶۰ درصد کاهش می دهد. این امر موجب کاهش انرژی شما خواهد شد.
استفاده از گن لاغری شکم در هنگام ورزش، پیشنهاد نمی شود؛ زیرا بدن شما در هنگام ورزش، به اکسیژن نیاز دارد و استفاده از گن لاغری در هنگام ورزش، تنفس شما را محدود و ادامه انجام حرکات ورزشی را سخت می کند.ممکن است با پوشیدن گن لاغری، به دلیل فشرده شدن معده، حجم کمتری غذا بخورید و زودتر احساس سیری کنید. اما این روش صحیحی برای کاهش وزن نیست.استفاده از گن لاغری در شب، به راحت خوابیدن شما کمک می کند. اما پوشیدن بیش از حد آن، موجب ضعیف شدن عضلات و کمردرد می شود. بنابراین اگر برای درد کمر یا بهبود زخم های عمل جراحی، تصمیم به پوشیدن گن دارید، باید زیر نظر پزشک خود از گن های طبی استفاده کنید.ممکن است کبد و کلیه شما به دلیل فشرده شدن، در موقعیت های غیرعادی قرار بگیرد. این موضوع در طولانی مدت، ممکن است بر جریان خون تاثیر گذاشته و در نتیجه، عملکرد اعضای بدن را دچار مشکل کند.

شما می توانید از گن لاغری در زیر لباس خود استفاده کنید و آن را در حدی سفت کنید که تنفس شما دچار مشکل نشود. استفاده کوتاه مدت از این محصول در زیر لباس های مجلسی، برای فرم گیری بدن و زیباتر نشان دادن اندام، هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

ممکن است متوجه شوید که پس از پوشیدن گن، کمی وزن کم کرده اید اما این به دلیل آبی است که حین تعریق از دست داده اید که بسیار کم و ناچیز است؛ بنابراین چربی های شما هنوز باقی مانده اند.

با بستن گن، اندام های فوقانی به سمت بالا و اندام های تحتانی به سمت پایین حرکت می کنند. این می تواند فشار مشابهی بر شکم وارد کرده و یبوست را به همراه داشته باشد.

تغییر فشار بر اندام های داخلی بدن به این معناست که شما در برابر برخی از غذاها از جمله غذاهایی که گاز تولید می کنند و غذاهای چرب تحمل کمتری خواهید داشت. برخی از افراد نیز ممکن است بیش از حد نرمال خود غذا بخورند.

همه این ها همچنین میتوانند احتمال سوزش معده را افزایش دهند زیرا معده شما از دیافراگم بالاتر رفته و باعث ریفلاکس اسید می شود. فشرده سازی گن ، می تواند موقعیت اندام ها را تغییر دهد و به طور کلی بر عملکرد آن ها همراه با جریان خون تاثیر بگذارد. بستن گن ساعت شنی به طور منظم و برای مدت زمان طولانی حتی می تواند باعث تغییر شکل دنده ها نیز شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر