یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

احساس تنهایی می کنم چه کنم درمان روانشناسی

عکس, احساس تنهایی می کنم چه کنم درمان روانشناسی

وقتی احساس تنهایی می‌کنید، توجه به موارد مثبت زندگی‌تان مشکل می‌شود اما اگر هر روز زمانی را به این کار اختصاص دهید و بابت هر چیزی که در حال حاضر دارید قدردان باشید، احساس‌تان بهتر خواهد شد. برگه‌ای بردارید و هر چیزی را که به خاطر داشتن‌شان خوشحال هستید، یادداشت کنید. بنا بر بررسی‌های محققان، قدردانی روزانه از موارد مثبت زندگی، از احساس تنهایی، به‌ویژه در بزرگسالان مسن‌تر می‌کاهد.

بیشتر مردم برای اینکه احساس شادی کنند به روابط و دوستی‌های نزدیک نیاز دارند. اما بنا به‌ گفته محققان، کمی تنهایی و انزوا هم مهم است؛ چراکه فرد فرصت کشف خود، تفکر خلاق و خودآگاهی می‌یابد که در نهایت از اضطراب و افسردگی‌های فرد می‌کاهد.

صدا در پرکردن فضای زندگی و افکارتان نقش دارد و جلوی احساس شدید تنهایی را می‌گیرد.اگر چه موسیقی یا صداهای دیگر از احساس تنهایی کم نمی‌کند اما کمی آرام‌بخش و تسلی‌دهنده است.

شنیدن یک برنامه محبوب رادیویی یا تماشای سریال مورد علاقه، نه‌تنها سکوت خانه را می‌شکند، بلکه احساس خوبی را هم به شما می‌دهد.

بررسی‌ها نشان داده صرفا کنار گروه بسیاری از افراد بودن، حس تنهایی را از بین نمی‌برد و حتی بودن در محیطی بسیار شلوغ احساس تنهایی را بیشتر می‌کند. در واقع کیفیت تعامل‌هایتان مهم‌تر از کمیت آنهاست. مثلا ممکن است در جمع زیادی از افراد احساس تنهایی کنید اما هنگام وقت‌گذرانی با دوست صمیمی خود احساسی از آرامش داشته باشید. بنابراین به کیفیت تعامل‌هایتان باید بیش از کمیت آنها توجه کنید.

حتی اگر به‌ طور مرتب با خانواده یا دوستان‌تان در رفت‌وآمد نیستید، باز هم می‌توانید ارتباط‌تان را با آنها حفظ کنید. در بررسی‌ها مشخص شده که تعاملات مجازی، مانند تماس‌های تلفنی یا اینترنتی هم به‌ اندازه رفت‌وآمد و تعامل نزدیک داشتن با دیگران، از احساس تنهایی می‌کاهد. حتی یک تماس تلفنی ۱۰ دقیقه‌ای با نزدیکان و دوستان خود، تاثیر بسزایی در رهایی از احساس تنهایی دارد.

تغییر محیط، حواس‌تان را از درد تنهایی منحرف می‌کند. بیرون‌آمدن از خانه باعث می‌شود با افراد دیگری آشنا شوید و یادتان بیاید که در این دنیا تنها نیستید. همچنین در طبیعت وقت‌گذراندن موجب احساس آرامش و بهبود حال روحی‌تان می‌شود.

وقتی به احساسات واقعی‌تان توجه نکرده و آنها را تایید نمی‌کنید، شدید و مهارنشدنی‌تر می‌شوند. بنابراین آن احساسات را بیان کنید تا از قدرت‌شان کم شود. مثلا وقتی به دوست صمیمی‌تان بگویید که احساس تنهایی می‌کنید، بهتر می‌توانید از حمایت عاطفی او بهره‌مند و از حس تنهایی رها شوید.

اگرچه شبکه‌های اجتماعی روشی خوشایند برای حفظ ارتباط با دوستان و عزیزان است، این شبکه‌ها بیشتر مواقع موجب احساس تنهایی در افراد می‌شوند. وقتی در خانه تنها هستید و دیگران را در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید، کنار همسران یا دیگر اعضای خانواده خود وقت می‌گذرانند، ممکن است به‌شدت احساس تنهایی کنید. مردم معمولا تصویر کاملی از زندگی‌های خود نمی‌گذارند و فقط لحظات شاد خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و این به احساس تنهایی‌تان اضافه می‌کند. بنابراین گشت‌وگذار در این شبکه‌ها را محدود کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر