یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

ارتودنسی نامرئی خوب است یا بد

عکس, ارتودنسی نامرئی خوب است یا بد

ارتودنسی نامرئی که یکی از جدیدترین و تازه ترین روشهای ارتودنسی دندان ها می باشد دارای معایب و مزایای مختلفی است. مهم ترین مزیت آن این است که باعث جلب توجه نخواهد شد و برخلاف روشهای قدیم بریس و سیم های فلزی اش جلب توجه نمی کند.

آیا ارتودنسی نامرئی برای من مناسب است؟

آیا من مشکل شلوغی دندان ها یا مشکل در گاز زدن غذا را به شکل خفیف دارم؟
اگر از ارتودنسی فلزی استفاده کنم اعتماد به نفسم پایین می آید؟
آیا می توانم به مدت زمان مقرر از ارتودنسی متحرک استفاده کنم؟
آیا می توانم از الاینرها به خوبی مراقبت کنم؟
آیا از پس هزینه ارتودنسی نامرئی برمی آیم؟
اگر فرزندتان قصد انجام ارتودنسی به کمک اینویزیلاین را دارد، مطمئن شوید که می تواند آن را ۲۲ ساعت از شبانه روز در دهان قرار دهد. همچنین باید کودک را درمورد اهمیت بهداشت و مراقبت از ارتودنسی نامرئی آگاه کنید.

موارد استفاده از ارتودنسی نامرئی

فاصله بین دندانی

انواع خفیف اوربایت، آندربایت و کراس بایت

اپن بایت

دندان های شلوغ و روی هم قرار گرفته

مزایای ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی زیبایی دندان ها را بهم نمی ریزد
الاینرهای شفاف مناسب کسانی است که از داشتن ارتودنسی فلزی روی دندان های خود خجالت می کشند. اینویزیلاین ها بی رنگ و متحرک هستند؛ یعنی می توانید پروسه درمان را دور از چشم دیگران طی کنید و هیچ کس متوجه آنها نخواهد شد. در موقعیت ها و مراسم های خاص هم می توانید الاینرها را دربیاورید. اما یادتان نرود که حتما آنها را ۲۰ الی ۲۲ ساعت از شبانه روز روی دندان ها قرار دهید.

تمیز کردن دندان ها راحت است
با برداشتن الاینرها به راحتی می توانید مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. کاری که با ارتودنسی فلزی یک جور دردسر محسوب می شود و مشقت زیادی به همراه دارد. بهداشت دهان و دندان باعث می شود که موانعی مثل پوسیدگی دندان در طول درمان ارتودنسی ایجاد نشوند.

دردی را احساس نخواهید کرد
ارتودنسی نامرئی از پلاستیک نرم و انعطاف پذیری ساخته می شود که استفاده از آنها را بسیار راحت کرده. در الاینرهای شفاف هیچ براکت یا سیمی وجود ندارد که به لب ها یا گونه ها آسیبی برساند. در هنگام ورزش هم نگران زخمی شدن دهانتان نباشید.

از هر خمیر دندانی می توانید استفاده کنید
در طول دوره ای که ارتودنسی نامرئی متحرک روی دندان هایتان قرار دارد، بعد از برداشتن الاینرها می توانید به دندان ها خمیر دندان سفید کننده هم بزنید؛ کاری که با ارتودنسی فلزی نشدنی است. به علاوه، ارتودنسی فلزی به مسواک های مخصوصی نیاز دارد. اما با الاینرهای متحرک می توانید از همان مسواک قبل از درمان ارتودنسی تان استفاده کنید.

معایب ارتودنسی نامرئی

به تمیزی سفت و سخت نیاز دارد
الاینرهای شفاف به راحتی لکه دار می شوند. پس باید بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و تا حد امکان از نوشیدن شراب و قهوه خودداری نمایید. به علاوه، با هر بار مسواک زدن دندان ها باید الاینرها را هم با مسواک یا محلول مخصوص بشویید. در این صورت پروسه درمان ایمن تر طی خواهد شد.

ارتودنسی نامرئی گران است
یکی از برجسته ترین عواملی که شاید شما را از انتخاب این نوع درمان منصرف کند، قیمت ارتودنسی نامرئی است. قیمت اینویزیلاین ها نسبت به ارتودنسی های فلزی قدیمی بیشتر است و به شدت ناهنجاری های فکی و دندانی تان بستگی دارد. به علاوه، بیمه هزینه درمان ارتودنسی را متقبل نمی شود.با این حال، بیشتر متخصصین ارتودنسی هزینه درمان را به طور اقساطی دریافت می کنند تا بیمار به دور از فشارهای مالی دندان هایی صاف و یکدست داشته باشد.

باید به توصیه ها پایبند باشید
اینویزیلاین ها باید ۲۲ ساعت از شبانه روز را روی دندان ها باشند تا به موقع به نتیجه دلخواه برسید. در واقع، الاینرها را فقط موقع خوردن غذا، نوشیدن و مسواک زدن باید دربیاورید. استفاده از آن ها کمتر از این مدت باعث دوره درمان طولانی تر شده و اثربخشی کمتری را مشاهده کنید. پس همکاری کامل شما برای گرفتن نتیجه مطلوب نقشی کلیدی دارد.

مناسب ناهنجاری های شدید نیست
ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف مناسب دندان هایی است که به جابجایی خفیفی نیاز دارند. متخصص ارتودنسی برای مشکلات پیچیده تر روش های دیگری را توصیه خواهد کرد. همچنین اگر پل دندانی روی بعضی از دندان های خود دارید، اینویزیلاین گزینه مناسبی برای شما نیست.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر