یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

ازبین بردن زردی نم روی کاغذ دیواری یا دیوار و سقف

عکس, ازبین بردن زردی نم روی کاغذ دیواری یا دیوار و سقف

در پستهای قبل به شما آموزش دادیم که چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم و هم چنین نوشته ایم که ترمیم کاغذ دیواری های پاره شده چگونه است. حال در این پست می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه نم و لکه های نم روی کاغذ دیواری ها را از بین ببرید. هم چنین زردی نم روی دیوار یا سقف را چگونه رفع نمایید.

از بین بردن لکه های نم دیوار سقف به روش شیمیایی 

برای از بین بردن هرگونه قارچ، باکتری و یا لکه‌های زرد نم از روی سقف و دیوار می‌توان دو قاشق بوراکس را در ۴/۱ لیوان سرکه یا دو لیوان آب داغ حل کرد و سپس با استفاده از یک دستمال محلول مورد نظر را به محل‌های لک زد و آن‌ها را کاملا تمیز کرد.

از بین بردن لکه های نم دیوار سقف به روش غیر شیمیایی

شما می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه را به یک پیمانه آب اضافه کنید. سپس یک دستمال آغشته به این محلول را بر روی محل مورد نظر بکشید و پس از مدتی شاهد از بین رفتن لکه‌های زرد نم شوید. هم چنین برای از بین بردن لکه‌های زرد نم می‌توانید یک قاشق جوش شیرین را در یک پیمانه آب حل کنید و سپس با استفاده از یک دستمال محیط نم دیده را آغشته به محلول کنید تا کاملا تمیز و ضدعفونی شود.

از بین بردن زرد رنگ شدن کاغذ دیواری

برخی لکه های زرد روی کاغذ دیواری در واقع ناشی از پاشیده شدن آب نیستند بلکه در اثر رطوبت بر روی دیواردر پشت کاغذ دیواری است. اغلب این موارد با کمی سفید کننده مخلوط با آب مقطر از بین می‌روند. بسته به جنس٬ نوع و لایه‌های کاغذ و همچنین چسب مورد استفاده در نصب کاغذ دیواری روش‌های مختلفی برای شست و شوی آن پیشنهاد می شود که توجه به آنها می‌تواند عمر کاغذ دیواری را افزایش، هزینه تعویض آن را کاهش و نیاز به خرید مجدد آن را از بین ببرید.یک نکته اساسی را فراموش نکنید لکه‌ها را باید در اسرع وقت از روی کاغذ دیواری پاک کنید، چون که ممکن است هرچه زمان بیشتر بگذرد لکه پایدار شده و تمیز کردن و از بین بردن آن سخت‌تر شود، همچنین نشستن خاک روی لکه روی کاغذ دیواری آن را بد رنگ و به مرور زمان جلای آن را از بین می‌برد. برای تمیز کردن کاغذ دیواری کار را از بالا به پایین شروع کنید، برای کاغذهای نازک از آب گرم بدون صابون و برای کاغذهای قابل شست و شو از محلول رقیق آب و صابون استفاده کنید.

معمولاً لکه‌ها با آب ولرم و صابون ملایم از بین می‌روند و بعد آن را با آب پاکیزه بشویید. و با یک حوله آبگیر خشک کنید، برای لکه های که عمیق‌تر بهتر است شما باید از پاک کننده‌های قوی‌تر استفاده کنید.

هرگز از سیم‌های فلزی و حتی اسکاج‌های زبر و پودرها یا حلال‌های قوی مثل استون برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده نکنید چرا که به کاغذ دیواری صدمه وارد می کنند. پاک کردن لکه را تا جایی انجام دهید که آب به پشت کاغذ نفوذ نکرده و موجب بلند شدن کاغذ از روی دیوار نشود. مخصوصاً در محل اتصال رول‌های کاغذ دیواری دقت بیشتری داشته باشید زیرا در این نقاط احتمال نفوذ آب بیشتر خواهد بود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر