یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

ازدواج با مرد شکاک و بد دل یا ادامه دادن زندگی با او

عکس, ازدواج با مرد شکاک و بد دل یا ادامه دادن زندگی با او

در این پست به دو موضوع مهم اشاره شده است. اول اینکه اگر مردی شکاک و بد دل است با آن به امید تغییر در آینده ازدواج کنیم یا نه ؟ و مساله دوم اگربعد ازدواج فهمیدید که همسر شما بد دل و شکاک است چه کنید ادامه دهید یا جدا شوید ؟ پس تا انتها با ما همراه باشید. هم چنین بخوانید :

دعا برای شوهری که بددل است و زبان بند شوهر شکاک

خوب مبحث اول : با مرد شکاک ازدواج کنیم یا نه ؟

اول از همه باید بدانید که در علم روانشناسی به بدبین بودن و شکاک بودن اختلال پارانویید می گویند.افرادی که دچار این اختلال هستند از اطرافیان خود دلخور و عصبانی می شوند و مسئولیت همه رفتارهای شکاکانه آن ها نیز به عهده دیگران است و دلیلی در ذهن خود برای آن دارند. همچنین اگر نتوانند شک خود را ثابت کنند به دنبال سرنخ های جدید می گردند. این افراد با توجه به درجه اختلال می توانند نوع برخورد متفاوتی داشته باشند. اما کسانی که در کنار فرد مبتلا به پارانویا زندگی می کنند نمی توانند شرایط سالم و بدون آسیبی را در کنار او بگذرانند. این افراد اصولاً خشمگین و عصبانی می باشند و مدام به دنبال سرنخی برای ابهامات و توهمات شکاکانه خود هستند. حرف هیچ فردی را قبول ندارند و هر آنچه را که می بینند دلیلی برای اثبات شک خود می دانند.

آیا افراد شکاک خود می دانند دچار اختلال هستند؟

در بسیاری از موارد شک و تردید افراد پارانویید به دلیل سوءظن ها و موشکافی های مداوم باعث می شود در مواردی به واقعیت بپیوندد و در چنین مواردی فرد دچار اختلال خود را فاتح و کاشف بزرگترین دروغ ها میداند. همچنین باعث می شود به تردید های بیشتری در مورد اطرافیان خود بپردازد بنابراین بودن در کنار فرد شکاک آسیب های بسیار بالایی را برای اطرافیان باعث می شود. اما نکته مهم در این مورد ناباوری خود فرد از اختلال است، زیرا او همه چیز را عیان و واقعی فرض می کند و تمام موارد حاشیه را می تواند در کنار یکدیگر بچیند و یک واقعیت را تشریح کند.زمانی افراد دچار اختلال به این باور می رسند که نیازمند درمان هستند که به اطرافیان خود و نوع و روش زندگیشان توجه کنند و بخواهند در آرامش قرار بگیرند، در غیر این صورت آن ها به درمانگران خود نیز شک خواهند داشت.

اگر میل به ازدواج با فردی که دچار اختلال شخصیت پارانویید است دارید لازم است بدانید این افراد در هر موردی به همسران خود شک می کنند و تقریباً به هیچ روشی نمی توان شک و بدگمانی آن ها را برطرف کرد.شاید افرادی باشند که این شک و سوءظن را توجه تلقی کنند و دچار این سوءتفاهم شوند که فردی نگران آن ها است و یا مایل است. همه چیز را در موردشان بداند و با قرار گرفتن در کنار یکدیگر و شروع یک زندگی اشتراکی تمام شک ها برطرف می شود. اما قدم اشتباه دقیقاً از همینجا شروع می شود زیرا لازم است بدانید افراد شکاک و یا دچار اختلال پارانویید دچار توهمات شکاکانه هستند. هر آنچه را که اشتباه فرض می کنند ساخته و پرداخته ذهنشان است بنابراین هیچ با هم بودن مداومی نمی تواند شک آن ها را برطرف کند و یا در رفتارشان تغییری ایجاد کند.

چگونه پیش از ازدواج افراد شکاک را بشناسیم؟

واضح است یک رابطه سالم و رو به رشد که پر از انگیزه های سالم باشد را به راحتی می توان از یک رابطه بیمارگون تشخیص داد. اما از آن جایی که در بسیاری از موارد به دلیل های شخصی فردی نمی تواند یا مایل به دیدن عیب های طرف مقابل خود نیست. به این صورت در طول زمان به خود و رابطه شان آسیب وارد می کند.

آیا با مرد شکاک میتوان ازدواج کرد؟

اگر در شناخت از یک فرد شکاک دچار تردید هستید باید بدانید محبت، دلسوزی و توجه بدون هیچ تردیدی جنبه مثبت و رشد را در رابطه به وجود می آورند. اما افراد شکاک مدام دچار درگیری، خشونت، عصبانیت، بازجویی و یا پیگیری هستند قطعاً معاشرت با چنین افرادی استرس، اضطراب و ناامنی واضحی ایجاد می کند و آرامش نسبی که در هر رابطه می تواند وجود داشته باشد را نیز از بین می برد.

آیا اختلال پارانویید قابل درمان است؟

اختلال پارانویید مانند بیشتر اختلالات قابل درمان و نیز کنترل است و بسته به تشخیص درمانگر و درجه اختلال فرد و میزان شکاک بودن او درمانگر می تواند دارو درمانی را نیز در برخی از موارد توصیه کند.

اما نکته بسیار مهم در درمان افراد شکاک صمیمیت درمانگر با آن ها است که قطعاً صمیمیت نیز می تواند شک و تردید این گروه از افراد را بیشتر کند. بنابراین بهتر است درمانگر رابطه خود را جدی تر از هر مراجع دیگری با افراد پارانویا پیش بگیرد و برای جلب اعتماد فرد پارانویید با او رابطه صمیمانه ای برقرار نکند و صرفاً حفظ اصول درمان را پیش بگیرد تا درمان ایجاد شود.

آیا با مرد شکاک می توان ازدواج کرد؟

پیش از درمان خیر. قطعاً هر اختلالی نیاز به درمان دارد و از آنجایی که انسان واضحاً نیازمند توجه، رشد و پیشرفت است بنابراین هر فردی با هر اختلالی مایل است پس از درمان در یک رابطه صمیمانه و متعهدانه قرار بگیرد.بنابراین درمان پایه ایجاد یک رابطه محبت آمیز را به وجود می آورد و هر فردی که بتواند در درمان خود بهتر عمل کند قطعاً می تواند رفتارهای مسالمت آمیز بیشتری را تجربه کند.افراد دچار اختلال پارانویید قطعاً پس از دوره های طولانی درمان به شخصه متوجه میزان رنج خود پیش از این می شوند و مایل هستند. پس از آن در اتفاقات خوشایندی قرار بگیرند از این رو بهتر است پس از طی دوره های درمانی خودشان بهترین درمانگر خودشان باشند. همچنین بر روی شک ها و تردید های خود صحه نگذارند و با مقاومت در برابر دستورات ذهنی خود شروع به خود کنترلی و درمان هر روزه خود داشته باشند تا بتوانند در یک رابطه سالم و پایدار بمانند.

ریسک بالا در ازدواج با افراد پارانویید

پس در جواب این سوال که آیا واقعاً با مرد شکاک می توان ازدواج کرد جواب بله است ولی پس از درمان و با در نظر گرفتن ریسک برگشت پذیری فرد به حالت قبلی.

ازدواج با فرد شکاک
در اینجا به سوال نخست برمیگردیم که آیا ازدواج با فرد شکاک صحیح است؟

که قطعاً جواب خیر می باشد.

ازدواج با مرد شکاک یا دارای اختلال پارانویید

فرد شکاکی که نمی تواند توهمات ذهنی خود را کنترل کند و به تمام فعالیت ها و اطرافیان خود دچار تردید است. بنابراین نمی تواند شرایط صحیحی از رشد، بالندگی و احساس خوشایند را نه تنها برای خود همچنین اطرافیانشان نیز ایجاد کند بنابراین اقدام به ازدواج با یک فرد شکاک باعث بروز اختلاف های مداومی می شود که قطعاً زندگی خوشایندی را در بر نمی گیرد.

اما مهم است بدانیم اگر زمانی فرد شکاک خود مایل به درمان و بهبود باشد و همچنین به این باور دست پیدا کرده باشد که دچار اختلال است و واضحاً مایل باشد به خود کمک کند می توانیم پیش از ازدواج فرصتی را برای درمان به فرد دچار اختلال قائل شویم. همچنین با مشاوره گرفتن از یک درمانگر با مهارت و به تشخیص او این زمان را برای فرد دچار اختلال قائل شویم و تحت نظر درمانگر بتوانیم مرحله پس از درمان را نیز در کنار فرد بمانیم و یا خیر.

اگر اکنون همسری شکاک داریم چه می توانیم کنیم؟
این را بدانید که رفتار مشکوک شریک زندگی شما، ربطی به شما ندارد. ممکن است تصورات شریک زندگی شما به هر دلیلی ناشی از گذشته او باشد. از آنجایی که نمی توانید به خاطر برداشت هایشان با آن ها مبارزه کنید یا به آن ها بگویید که اشتباه می کنند که چنین احساساتی دارند، بهتر است این نگرش منفی را نسبت به خودتان برای حفظ آرامشتان نادیده بگیرید. پذیرفتن مواجهه با سوءظن های همسر دشوار است اما اجازه ندهید این سوءظن ها روز و روحیه شما را خراب کند. به خودتان یادآوری کنید که مسئول خلق و خو و احساسات خودتان هستید نه دیگری.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر