یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

از بین بردن صفحه سفید مرگ در ویندوز

عکس, از بین بردن صفحه سفید مرگ در ویندوز

صفحه سفید مرگ مشکلی است در ویندوز که اغلب سخت افزاری است و باید به سرعت بر طرف شود.برنامه یا نرم افزاری که به طور ناگهانی کار نمی‌کند می‌تواند باعث ایجاد WSOD شود. برای رفع مشکل برنامه‌های که راه‌اندازی نمی‌شوند، دستگاه خود را مجدد راه اندازی کنید. دکمه روشن/خاموش را برای خاموش کردن رایانه خود به مدت طولانی فشار دهید. حدود ۱۰ ثانیه به آن زمان بدهید و دکمه پاور را فشار دهید تا دوباره راه‌اندازی شود.برای لپ تاپ‌ها، می‌توانید آن را از برق جدا کنید، سپس شارژ را دوباره وصل کنید. سپس می‌توانید رایانه را مجدد راه‌اندازی و بررسی کنید که آیا سیستم به درستی راه‌اندازی می‌شود.اگر درایور گرافیکی قدیمی یا ناسازگار باشد، احتمال رو به رو شدن با صفحه سفید وجود دارد. برای به‌روزرسانی درایور‌های خود این مراحل را دنبال کنید.

مرحله ۱: روی نماد ویندوز کلیک راست و از فهرست روی Device Manager ضربه بزنید.

مرحله ۲: گزینه Display adapters را پیدا و فهرست را باز کنید.

مرحله ۳: روی هر درایور کلیک راست کنید و گزینه Update driver را فشار دهید.

مرحله ۴: نحوه جستجوی درایور‌ها را انتخاب و دستورات روی صفحه نمایش خود را برای شروع فرآیند دنبال کنید.

مرحله ۵: منتظر بمانید تا فرآیند نهایی شود و سیستم خود را مجدد راه‌اندازی کنید تا تغییرات اعمال شود.همچنین، می‌توانید Uninstall drivers را انتخاب کنید، سپس رایانه خود را مجدد راه‌اندازی کنید و اکنون ویندوز درایور‌های به‌روز شده را مجدد نصب خواهد کرد.

بوت(راه‌اندازی) سیستم در حالت ایمن

کار کردن سیستم با توابع اولیه می‌تواند به حل صفحه سفید مرگ کمک کند. آن به این علت است که بوت کردن ویندوز در حالت ایمن تضمین می‌کند که حداقل برنامه‌ها در دستگاه شما اجرا می‌شوند. حالت ایمن همچنین به طور موقت برنامه‌های شخص ثالث را غیرفعال می‌کند و سیستم شما را با تنظیمات پیش فرض اجرا می‌کند.برای باز کردن سیستم خود در حالت امن، این مراحل را دنبال کنید.

مرحله ۱: کلید‌های Windows + R را فشار دهید.

مرحله ۲: msconfig را در کادر تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

مرحله ۳: در پنجره System Configuration، گزینه Boot را انتخاب کنید.

مرحله ۴: به پایین بروید و تیک Safe boot را علامت بزنید.

مرحله ۵: اگر می‌خواهید از اتصال شبکه در حالت ایمن استفاده کنید، کادر مربوط به گزینه Network را علامت بزنید. سپس می‌توانید فرآیند را با فشار دادن OK و Apply برای به‌روزرسانی تغییرات تکمیل کنید.

مرحله ۶: سیستم خود را مجدد راه‌اندازی کنید و رایانه شما در حالت ایمن راه اندازی می‌شود.

دستگاه‌های خارجی را جدا کنید

حافظه USB، کارت حافظه و سایر لوازم جانبی خارجی ممکن است علت این مشکل باشند. ابتدا آن‌ها و سایر تجهیزات جانبی دیگر را جدا و سپس رایانه ویندوز خود را مجدد راه‌اندازی کنید.

اگر سیستم بدون خطا شروع به کار کرد، باید هر یک از آن تجهیزات جانبی را جداگانه عیب یابی کنید.

به‌روزرسانی ویندوز:به‌روزرسانی ویندوز تضمین می‌کند که از آخرین ویژگی‌ها و رفع اشکال استفاده می‌کنید. با به روز نگه داشتن سیستم عامل ویندوز، می‌توانید باگ‌های احتمالی را برطرف کنید.مرحله ۱: روی نماد Start در گوشه سمت چپ پایین کلیک و تب تنظیمات را انتخاب کنید.

مرحله ۲: گزینه Update and Security را انتخاب کنید.

مرحله ۳: به‌روزرسانی ویندوز را انتخاب، به‌روزرسانی را بررسی و در صورت وجود، روی دکمه دانلود کلیک کنید.

مرحله ۴: منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود و دستگاه خود را مجدد راه‌اندازی کنید تا تغییرات را نصب کنید.

توجه: در طول این فرآیند رایانه خود را مجدداً راه اندازی یا خاموش نکنید. قطع کردن فرآیند می‌تواند نصب‌های ناقص یا معیوب فایل‌های دسترس برای به‌روزرسانی ویندوز را ارائه دهد.

به‌روزرسانی اخیر Windows را حذف نصب کنید

اگر متوجه شدید که WSOD پس از به‌روزرسانی اخیر ویندوز ظاهر شده است، می‌توانید برای رفع مشکل به نسخه قدیمی بازگردید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

مرحله ۱: روی تنظیمات، سپس Update and Security کلیک کنید و در صفحه View update history ،Windows Update را فشار دهید.

مرحله ۲: برای مشاهده فهرست برنامه‌های نصب شده، روی Uninstall updates کلیک کنید.

مرحله ۳: برای تأیید برنامه‌های اخیراً به روز شده، به تاریخ‌های نصب شده نگاهی بیندازید. روی انتخاب خود کلیک راست کنید و Uninstall را فشار دهید.

مرحله ۴: رایانه خود را مجدد راه‌اندازی کنید و سیستم شما باید به نسخه قبلی برگردد.روش‌های گفته شده باید به رفع WSOD کمک کند. همچنین می‌توانید مادربرد، پردازنده، رم، هارد دیسک و صفحه نمایش را برای سایر مشکلات اساسی بررسی کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر