یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

از زمان ورود کرونا به بدن چقدر بعد اولین علائم دیده می شود

عکس, از زمان ورود کرونا به بدن چقدر بعد اولین علائم دیده می شود

اگر در محیط شلوغ یا آلوده ای از ویروس کرونا بوده اید یا با افرادی که مبتلا بودند و شما نمی دانستید چقدر طول می کشد تا بفهمید که مبتلا شده اید ؟ اولین علامت کی ظاهر میشود ؟ دوره کمون کرونا چقدر است؟

دوره کمون زمانی است که بین قرار گرفتن در معرض ویروس یا باکتری و ظهور علائم وجود دارد.مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) اظهار داشتند که علائم به طور معمول ۲ تا ۱۴ روز پس از مواجهه ظاهر می شوند.علائم COVID-19 به طور معمول ۲ الی ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شود و میانگین دوره انکوباسیون ۵.۱ روز است.در صورت عطسه یا سرفه، ویروس در درجه اول از طریق قطرات بزاق یا ترشحات بینی منتشر می شود.

یافته های تحقیقات سال ۲۰۲۰ در مورد ۱۸۱ مورد تایید شده از عفونت SARS-CoV-2 نشان می دهد که ۹۷.۵٪ از کسانی که علائم دارند در ۱۱.۵ روز شروع به نشان دادن علائم می کنند. محققان همچنین تخمین می زنند که میانگین دوره انکوباسیون ویروس SARS-CoV-2 معادل ۵.۱ روز باشد.
اگرچه بیشتر افراد در طی ۱۴ روز پس از ابتلا به ویروس دچار علائم می شوند، اما در بعضی از افراد ممکن است این دوره طولانی تر باشد. نویسندگان این مطالعه خاطر نشان کردند که تحقیقات دیگر نشان داده است که در ۱۰۱ مورد از هر ۱۰ هزار فردی که به COVID-19 مبتلا می شوند ، دوره کمون بیش از ۱۴ روز است.

طبق نظر CDC ، علائم COVD-19 شامل موارد زیر است:
سرفه
لرز یا تب
تنگی نفس
دردهای عضلانی
بدن درد
خستگی
کاهش بویایی یا چشایی
سردرد
گرفتگی بینی یا آبریزش بینی
گلو درد
اسهال
استفراغ یا حالت تهوع
با این حال ، برخی موارد می توانند جدی تر باشند. علائم شدید که به فوریت پزشکی نیاز دارند عبارتند از:
تنفس دشوار
درد یا فشار مداوم در قفسه سینه
لب ها یا صورت مایل به آبی
گیجی

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر