یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

از سیر تا پیاز پرورش اسب و انواع نژادها

عکس, از سیر تا پیاز پرورش اسب و انواع نژادها

شیوه نگهداری و مراقبت از اسب‌ها :نگهداری و مراقبت از اسب‌ها کار بسیار سختی خواهد بود. این حیوان پستاندار از یونجه‌ی خشک تغذیه می‌کند. حتی به جای علف از دانه‌های غلات هم می‌توانند تغذیه کنند. حدود ۳۸ تا ۴۵ لیتر آب تمیز مصرف می‌کنند. به یک جای سرپوشیده مانند اسطبل در برابر باران، باد و برف نیاز دارند. برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی و پرورش اسب ، معاینه‌ی دندان‌ها، سم و نعل اسب توسط دامپزشک متخصص ضروری است. آیا در مورد بیماری های ویروسی اسب چیزی شنیده‌اید؟ پیشنهاد میکنیم خواندن مطلب زیر را از دست ندهید:

بیماری های ویروسی اسب :حیوان‌هایی که به بیرون می‌روند باید آن منطقه امنیت بالایی در مورد نرده‌ها و حصارش داشته باشد همچنین حیوان‌هایی که به بیرون برده نمی‌شوند باید حتماً تمرین و حرکاتی داشته باشند. این حیوان گیاهخوار بیشتر از چمن، علوفه و یونجه تغذیه می‌کند و دارای روده‌ی بسیار بزرگی است که کار جابجایی مداوم مواد خوراکی و تغذیه بدن را آسانتر می‌کند در صورتی که اسب‌ها برخلاف روده‌ی بزرگ، معده‌ی نسبتاً کوچکی دارند. این حیوان قابلیت این را ندارد که مواد غذایی را بالا بیاورد اگر به خوبی نتواند خوراکش را هضمم کند دچار شکم درد شدیدی خواهد شد گاهی اوقات منجر به مرگ خواهد شد. حتی به صورت ایستاده این توانایی را دارد که بخوابد.پرورش اسب در شهرها و شهرستان ها:پرورش اسب در شهرها و سایر شهرستان ها در حال حاضر به منظورهای زیر انجام می‌شود. در مورد نکات پرورش اسب بیشتر بدانید.به وسیله‌ی نهادها و مؤسسات دولتی مانند نیروی انتظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی، نیروهای مسلح، اداره کل سوارکاری و پرورش اسب و دیگر نهادهای دولتی پرورش دهندگان اسب هستند.هدف از صاحبان اصطبل و باشگاه های خصوصی اسب برای پرورش اسب‌های شرکت در مسابقات ورزشی مانند کورس، درساژ، پرش، چوگان، سوارکاری و صحرا نوردی می‌باشد. یزد و تهران بیش‌ترین باشگاه‌های پرورش این حیوان پرطرفدار را دارند.

آموزش سوارکاری به مبتدیان، تضمین سلامت سوارکاران و تهیه سرویس سوارکاری برای کسانی که اسب شخصی ندارند. نگهداری از حیوان‌های که اسطبل ندارند و برای نگهداری آن نیاز به اسطبل دارند. پرورش حیوان هم به صورت تکی یا جمعی در باغات یا اصطبل‌های خصوصی برای سواری، شکار، سرگرمی، تفریح و مسابقه خواهد بود. در تفرجگاه و پارک‌ها برای تفریح و سرگرمی. کره کشی و تولید و ازدیاد این حیوان زیبا برای خرید و فروش اسب.
استانداردهای لازم برای پرورش اسب
از مهم‌ترین استاندارها برای پرورش اسب در وهله‌ی اول اسطبل است. چون بیشتر اوقات در اسطبل هستند باید محیط نگهداری آن‌ها آفتاب‌گیر باشد تا در معرض شدید نور خورشید یا عدم تابش آن قرار نگیرند. چون دفع بالایی دارند برای جلوگیری از رشد و نمو میکروب‌ها مانند کزاز حتماً باید آفتاب‌گیر باشد.

فضای کافی و حرارت مناسبی داشته باشد تا بتواند حیوان به راحتی بخوابد و بلند شود. کف اسطبل و آخورها هرچند روز یکبار تمیز گردد و قابل شستشو باشد و بستر آن از خاک اره یا کلش تمیز باشد. برای اطلاعات بیشتر خواندن مطلب زیر را از دست ندهید:

شستن اسب :درب‌های اسطبل به اندازه کافی بزرگ باشند تا حیوان به راحتی رفت و آمد کند. باید برای مدتی در محیط‌های آزاد باشند علاوه بر علف خوردن در محیط‌های باز سبب آرامش برای حیوان خواهد بود. یک نکته‌ی اساسی در مورد حصار اینکه باید درست تعبیه شد‌ند تا به این حیوان زیبا هیچ‌گونه آسیبی نزند.

چگونه می توان نسبت به پرورش اسب اقدام کرد؟
اینکه چگونه اسب پرورش دهیم علاوه بر رفتار انسان، رفتار با این حیوان نجیب هم اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. رفتار خوب و ارتباط منظم و اصولی از مهم‌ترین ارکان این سؤال است. رفتار اسب نشان‌دهنده‌ی تربیت آن است. هرکسی که با این حیوان زیبا در ارتباط باشد باید خودش یاد بگیرد چگونه خوش رفتاری را به حیوان نجیب آموزش بدهد.

چگونه اسب را پرورش دهیم
کسانی که در حال پرورش و در ارتباط با اسب هستند باید یاد بگیرند که در حیطه آموزش کارشان مثبت و تداوم دار باشد. اگر خواسته‌هایشان مبهم و متغیر باشد حیوان باوقار زود سردرگم خواهد شد. پس ضروری است که چگونه اسب پرورش دهیم تا در حین کار با آن دچار هیچ‌گونه مشکلی نشویم.

در حین آموزش ارتباط و تشویق اسب اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر حرکت غلطی را اصلاح کرد فوراً به او پاداش بدهیم و به راحتی به این نکته پی خواهد برد که حرکت صحیح چگونه است و سعی در تکرار آن را دارد. آموزش دهنده یا پرستار حیوان باوقار باید مسئولیت پذیر و مهربان باشد تا حیوان نظم پذیر شود. با اینکه هزار سال اهلی شده هستند ولی غریزه‌ی اجدادی دارند. حتی می‌توانند شرور، موذی یا عصبی باشند. ممکن است در حین آموزش اشتباه سبب واکنش های خطرناکی از طرف آن باشیم.

تداوم رفتار بد اسب
در صورتی که رفتار نادرستی از خود نشان دهد و توجهی به آن نشود باعث تداوم آن رفتار خواهد شد و آن را جزو عادت خود قرار می‌دهد. باید با صدای کمی بلند و قاطعانه به آن تذکر داد. اگر لحن صحبت کردن قاطعانه باشد تأثیر فراوانی بر آن دارد. اگر همیشه آموزش دهنده در حال فریاد کشیدن بر روی حیوان متین باشد او را ناراحت می‌کند. در کل صدای بلند سبب خواهد شد حیوان با این خوی یا رفتار عادت کند و هیچ فایده‌ای ندارد.

زمانی که با صدای کمی بلند تأثیر نداشت باید با ضربه های کف دست بر روی گردن یا کپل به روی آن زده شود. اگر حیوانی که گاز می‌گیرد ضروری است ضربه دستی روی پوزه آن زده شود. تنبه کردن باید هم‌زمان با کار اشتباه باشد تا متوجه شود چه چیزی را از او می‌خواهند. همانطور که می‌بینید پرورش اسب شامل نکات بسیار مهم و ریز است.

زمانی که کار درست را آموخت پاداش دادن هایی مانند ضربه ملایم روی گردن، صدای مهربانانه یا حتی دادن حبه‌ای قند به آن واجب است در این مواقع یاد می‌گیرد که نتیجه رفتار درستش خوش رفتاری خواهد بود. این حیوان دوست داشتنی به آسانی با انسان دوست می‌شوند و خوش اخلاقی سبب اعتماد آنها می‌شود و خوش رفتار می‌شوند و به موجودات عزیز و دوست داشتنی تبدیل خواهند شد. کره اسب ها تقریباً روان پاکی دارند و در آینده رفتارشان به چگونگی آموزش در طول نگهداری آنها بستگی دارد. اگر طرفدار کره اسب هستید پیشنهاد می‌کنم مقاله‌ی زیر را حتماََ مطالعه کنید:

اصول نگهداری از کره‌ اسب :هدف از چگونگی رفتار با اسب استحکام بخشیدن پایه های ایمنی است ولی در این مورد هدف ما چگونه برخورد، کار کردن و نحوه‌ی رفتار با این حیوان دوست داشتنی است. این حیوان نجیب یکسری صفات و غرایزی دارد که بر روی واکنش‌ها تأثیر فراوانی دارد. از زمان پیدایش این حیوان پستاندار جزء شکار بوده و حکم شکارچی را نداشته است. زمینه و اخلاق آن بیشتر به سمت مظلوم واقع شدن رفته است تا اینکه حیوانی مهاجم باشد. هنوز هم تمام سازوکارهای اسب دفاعی می‌باشد و کار کردن با آن بازدهی بسیار خوبی دارد. ولی در کل به خاطر داشته باشد که بعضی اوقات رفتارهای غیر قابل پیش بینی از خود سر می‌دهند. گاهی اوقات سبب خطرناک جبران ناپذیری یا حتی مرگ می‌شود.

اسب باشخصیت!
نگهداری درست در شخصیت آن اهمیت ویژه‌ای دارد. به طور مثال اگر تنگ حیوان به طور ناگهانی کشیده شود و احساس درد بکند نمی تواند به عقب برگردد و از شما معذرت خواهی بکند تنها دندان قروچه ای می‌کند و دست و پایش را بلند خواهد کرد. روش ارتباط با حیوان نجیب منحصر به تظاهرات اندامی او می‌باشد. اگر رفتار تندی با او ادامه داشته باشد او تمام قدرت خود را برای جلوگیری و رفع آن استفاده می‌کند.

به طور روشن می‌توان اعلام کرد که اسب درون اسطبل حالت تل افتادن دارد. به راحتی نمی‌توان ادعا کرد که همه‌ی اسب‌ها همچنین برداشتی داشته باشند. گاهی اوقات امکان دارد حیوان عصبی یا وحشی در چنین موقعیتی از خودش واکنشی نشان بدهد حتی گاهی اوقات دوست ندارند‌ در حین علف خوردن خلوتشان به هم بخورد. پیشنهاد می‌کنیم تغذیه و آموزش کره اسب را مطالعه کنید.

باید در سمتی که باز است و به آرامی و احتیاط به آن نزدیک شوید. به آرامی با او صحبت کنید و برایش نامی انتخاب کنید. در هنگام مواجه شدن با حیوان‌های غریبه خیلی مواظب باشید و نکات ایمنی را رعایت کنید نمی‌توان ادعا کرد که همه‌‌ی اسب‌ها یک اخلاقی دارند. هرگز در زمان وارد شدن بر روی آن دست دراز نکنید ممکن است واکنش منفی از خود نشان دهد یا به درب حمله می‌کند یا از طرف دیگر اسطبل فرار می‌کند. رفتارشناسی یکی از مهم‌ترین نکات در پرورش اسب است. در ادامه توضیح مختصری از آن آورده شده است.

رفتارشناسی اسب
رفتارشناسی اسب را نمی‌توان به راحتی بیان کرد. اعمال و رفتارشان تا چه اندازه اهلی یا رام شده‌اند را بیشتر از اجداد وحشی خود به ارث می‌برند. در حین رابطه با این حیوان نجیب و باوقار باید بر رفتار او اشرف داشته باشیم تا از واکنش‌های آن در حین محرک‌های خاص آگاه باشیم و زبان گویای اندام و حرکات هشدار دهنده او مطلع شویم. برای دوری از هر گونه خطر احتمالی حفظ سلامت و روان آن می-باشد که به درستی و به موقع از عصبانیت و مریضی او آگاه شویم و فوراً آن را رفع کنیم.

مشخصات ظاهری اسب
اسب دارای مشخصات و وجه تمایزی است که نیمی از آن سرچشمه‌ی طبیعت آن است. رفتار و روش زندگی او سبب شده آن را با سایر موجودات زنده‌ی دیگر متمایز کند.
این حیوان احتیاج دارد تا در کنار حیوانات دیگر زندگی کند.زندگی گله‌ای که دارند شانس بقاء آنها را افزایش می‌دهد و امنیت بخش بوده. تنهایی او را کج خلق و شرور می‌کند. اگر اسبی را در محیطی باز رها کنید مشاهده می‌کنید که چگونه به این طرف و آن طرف می‌رود حتی از روی نرده‌ها می‌رود تا به دیگران برسد.

تمایل اسب به زندگی گله ای
زندگی کردن با حیوانات دیگر مثل گاو و .. را نسبت به تنهایی ترجیح می‌دهند. این خصلت اجتماعی بودن گاهی سبب دردسر برای سوارکاران سوار بر اسب‌های جوانی که به درستی تربیت نشده‌اند. و حیوان تمایلی برای سواری دادن نداشته باشد یا آن‌قدر قاطع نباشد که آن را مجبور به ترک کردن گروه یا از محوطه بکند. گاهی اوقات این خصلت به نفع سوارکار می‌باشد یعنی سوارکاری که تمایل زیادی به سوارکاری ندارد بر روی حیوانی پیر به حرکت در مسیر مسابقه پرش وادار کرد. اگر به سوارکاری علاه دارید خواندن مقاله آموزش سوارکاری را از دست ندهید.

معرفی کامل اسب چرنده
اسب چرنده اسبی که از تمام سبزیجات به عنوان خوراک تغذیه می‌کند. در تمام طول روز حدود ۲۰ ساعت به طور مداوم می‌چرد و زمان کمی استراحت می‌کند. به این نحوه چرانیدن، پیوسته خوردن می‌گویند. نحوه تغذیه اسب‌های اهلی که با دفعات مشخص شده و علوفه کم چرانیده می‌شوند با این غریزه کاملاً فرق دارد.
سازوکار دفاعی این حیوان باوقار و نجیب بستگی به واکنش‌های آنها دارد که بیشتر قربانی شکارچیان بوده‌اند. وسیله‌ی دفاعی این حیوان نجیب اول فرار و در آخر جنگ می‌باشد. در صورت گیرافتادن حرکاتی مانند لگد پرانی، جفتک اندازی می‌پردازد.

شیوه صحیح تغذیه اسب
شناخت غذا در پرورش اسب بسیار مهم است. تغذیه اسب باید چند خاصیت عمده داشته باشد اول اینکه حرارت بدن آن را ثابت نگه دارد، انرژی لازم برای آن فراهم نماید. خوراکش باید شامل موادی مانند چربی، ازته، مواد هیدروکربنه، مواد معدنی و ویتامین‌ها باشد. پرخوری و کم خوری برای حیوان مضر می‌باشد. حیوانی که به خوبی تغذیه نشود یا گرسنه و تشنه باشد به درستی به سوارکار سواری نخواهد داد. غذای حیوان باید بر اساس سن و وزنش تأمین شود تا نیازهای رشدش را فراهم سازد.

به طور مثال برای حیوانی با وزن ۴۰۰ کیلوگرم و قد ۱۶۰ سانتی‌متر ۴ کیلو خوراک و ۴ کیلو جو کفایت می‌کند. همچنین همیشه باید آب تمیز در دسترس آن باشد. حدود ۶۰ درصد وزن حیوان را شامل می‌شود و عامل اصلی جذب غذای آن می‌باشد. نقش مهمی در تنظیم حرارت بدن و دفع مواد زائد دارد. همچنین ویتامین‌ها نقش مهمی در پرورش اسب دارند که در مطلب زیر بطور مفصل توضیح داده شده است.

آشنایی کامل با آخته کردن اسب
دلیل اصلی آخته کردن اسب‌های نر بعد از بلوغ وحش و کج خلقی می‌کنند حتی گاهی اوقات حرکات خطرناکی مانند گاز گرفتن، لگد زدن یا صدمه به اشخاص یا سوارکاران می‌شوند. پرورش و نگهداری حیوان‌های نر بیشتر هزینه بردار می‌باشد زیرا باید همیشه در اتاق یا اصطبل‌های جداگانه نگهداری شوند و به توجه زیادی نیاز دارند.
خلق و خوی بد حیوان‌های آخته نشده حیوان را غیرقابل اعتماد می‌کند. در حین مسابقه نمی‌توان از روی این حیوان‌ها حسابی باز کرد مخصوصاً اگر مادیان در کنارشان باشد و سبب حرکات ناخوشایندی شوند و به سوارکار و حیوان‌های دیگر صدمات شدیدی وارد کنند.

تنفر اسب از تنبیه
این حیوان زیبا از تنبیه به شدت تنفر دارد و حتی کینه‌ی سوارکار و آموزش دهنده‌ی خود را به دل می-گیرد. آخته کردن بر توانایی و کیفیت آن اثری ندارد و آن را خوش اخلاق‌تر می‌کند. توصیه‌ی ما این است برای سوارکاران تازه کار و کودکان و یا کسانی که برای تفریح سوارکاری می‌کنند از این نوع استفاده کنند. آخته کردن فقط خلق و خوی وحشیانه‌ی آن را از بین می‌برد.کافی است نگاه کوتاهی به حیوان‌های برنده‌ی مسابقات بیندازید، بیشتر آنها آخته شده‌اند. به همین دلیل آخته کردن تمام کیفیت‌های خوب لازم برای موفقیت حیوان‌های مسابقه حفظ می‌کند. بهترین زمان برای آخته کردن آن در حین جوانی هنگام بلوغ (۱ سال و نیم تا ۲ سالگی) قبل از آنکه عادت‌های بد یاد بگیرد. توجه داشته باشید این عمل بسیار ساده و بی خطر حتماً باید توسط دامپزشک انجام شود.

پرورش اسب به شیوه عشایری چگونه انجام می‌شود؟پاسخ:عشایر کشور ما بنا به اقتضای وضع و به لحاظ سنت آبا و اجدادی به نگهداری و پرورش اسب اقدام و معمولا” بسته به وابستگیهای آبا و اجدادی خود به ایل، عشیره و طایفه، نژاد و تیره، اسب خاصی را پرورش می دهند، همانگونه که در خوزستان در نژاد برخی از قبایل عرب منطقه و از جمله میرها، سنجابی ها و جافها در مناطق اسب کردی (کردستان، کرمانشاه و …) و تراکمه در ترکمن صحرا.

هیچ‌گاه بدون کلاه سوار این حیوان جوان یا حیوانی که رفتارش قابل پیش بینی نمی‌باشد نشوید. همیشه بهترین و پیشرفته‌ترین کلاه ایمنی و زانو بند که سایز خودتان است تهیه نمایید. سوارکار باید نخست به اسب کمک کند تا متعادل و آرام حرکت کند و هرچه آموزش آن پیشرفته تر باشد این هماهنگی بیشتر و بهتر می‌باشد به جایی می‌رسد که سوارکار به نفع خود به اسب دستور حرکت را بدهد و آن را با ثقل خود تنظیم و هماهنگ نماید. اگر مدیریت مراقبت و نگهداری مزرعه، پادوک و یا مرتع مناسب باشد محیطی ساکت و امن برای چرای و آرامش آنها فراهم کرده‌اید.

اسب عرب

اسبی است که از شبه‌جزیره عرب نشئت گرفته است. اسب عرب با داشتن یک شکل متمایز سر و دم بلند باعث قابل‌تشخیص بودن آسان او از سایر حیوانات است.
این نوع حیوان یکی از قدیمی‌ترین نژادهای دنیا با شواهد باستان‌شناسی است و شباهت زیادی به اعراب مدرن دارد و قدمت آن به بیش از ۴۵۰۰ سال می‌رسد.

اسب عرب
اسب عرب
اسب عرب برای افزودن سرعت، پالایش، استقامت و استخوان قوی برای بهبود دیگر نژادها استفاده می‌شد. در مورد اسب عرب مصری بیشتر بدانید.

اسب عرب ، اسبی برای بیابان
امروزه، تقریباً در هر نژاد مدرن اسب‌سوار، خطوط خون عربی یافت می‌شود. اسب‌های عرب در یک آب هوای بیابانی شکل‌گرفته‌اند و مورداستفاده عشایر بادیه‌نشین قرار گرفته است که اغلب برای محافظت به داخل چادر برده می‌شوند. پرورش انتخابی این نوع اسب ازجمله توانایی برقراری رابطه با انسان‌ها، باعث خوش‌اخلاقی و یادگیری سریع این اسب می‌شود.
روحیه و هوشیاری زیادی را اعراب به اسب‌های خود می‌دهند تا در مقابل هجوم و جنگ آماده باشند و این ترکیب حساسیت و تمایل در صاحبان اسب، باعث کنترل کردن با احترام اسب می‌شود. اسب عرب یک نژاد همه‌کاره است. عرب‌ها در اسب‌سواری استقامتی تسلط دارند و امروزه با دیگر رشته‌های سوارکاری به رقابت می‌پردازد. اگر دوست دارید درباره‌ی سوارکاری با اسب حساس بیشتر بدانید، خواندن مقاله‌ی زیر را از دست ندهید!

آن‌ها جز یکی از ده محبوب‌ترین نژادهای اسبی در دنیا هستند که شما می‌توانید این اسب‌ها را در کشورهای آمریکایی ازجمله کانادا، برزیل، انگلستان، استرالیا و خاورمیانه پیدا کنید.

۱
اسب عرب
ویژگی‌های اسب عرب
شکل سر‌های اسب عرب گوناگون است. این اسب دارای سر گوه‌ای شکل، پیشانی پهن، چشم‌های بزرگ، سوراخ‌های بینی بزرگ و پوزه‌ای کوچک است. بسیاری از این نوع اسب‌ها یک برآمدگی پیشانی در بین چشمان خود دارند. یک نوع دیگر این اسب دارای گردن قوسی بلند با یک نای است.

از دیگر ویژگی‌های بارز اسب عرب، کفل نسبتاً طولانی و دم بلند است.
اسب ها‌ی نژاد خوب عرب، دارای یک لگن عمیق و زاویه‌دار و همچنین شانه خمیده هستند.
در داخل نژاد اسب عرب تنوع زیادی وجود دارد. بعضی از نژادها دارای حفره‌های عضلانی گسترده‌تر و با قدرت بیشتری هستند که برای وقایع شدید مناسب هستند.
استقامت بالای اسب عرب
درحالی‌که برخی دیگر ماهیچه‌های طولانی‌تر و لاغرتری دارند که برای کارهای طولانی مانند سوارکاری استقامتی یا اسب‌سواری مناسب‌تر هستند. بیشتر اسب‌ها بدن فشرده با یک کمر کوتاه دارند. اسب عرب معمولاً دارای سم‌های خوب، استخوانی قوی و صاف هستند.
آن‌ها شهرت داشتن استقامت بالا را دارند و برتری این نژاد را در رقابت سوارکاری استقامتی نشان می‌دهد که اسب عربی که‌ خوب پرورش‌یافته است، قوی و با قدرت و استقامت عالی است.

استقامت بالا
استقامت اسب عرب
مشخصات بدنی اسب عرب
بعضی از اسب‌های عرب پنج مهره بجای شش تا دارند همچنین دارای ۱۷ جفت دنده هستند و این یعنی بعضی از اسب‌های عرب نسبت به سایر نژادهای اسب از یک‌ مهره کمر یا یک جفت دنده کمتر برخوردار هستند. یک اسب عرب باکیفیت دارای کپل افقی و لگن زاویه‌دار است که باعث ایجاد سرعت و چابکی می‌شود. پوزه‌‌ی این اسب‌ها کوچک، چشم‌ها و مجرای تنفسی بزرگ، گوش کوچک روبه‌جلو، گردن ظریف و قوس‌دار است.

اسب عرب چه رنگی است؟
انجمن اسب‌های عرب یک سری اسب‌ها را با رنگ‌های مختلف ثبت کرده‌اند مانند کهر، نیله (خاکستری)، کرنگ، مشکی و ابرش است. رنگ مشکی در این اسب‌ها کمیاب است و رنگ‌های کهر، نیله و کرنگ رایج‌ترین آن هستند. یک پیشنهاد جذاب برای دانستن رنگ‌های اسب داریم. لطفا مقاله زیر را از دست ندهید. معرفی رنگ‌های اسب

قد و وزن
قد اسب‌های عرب به‌طور میانگین بین ۱۴۲ تا ۱۵۴ سانتی‌متر است. به خاطر شرایط آب هوایی و نوع نگه‌داری این اسب‌ها قد آن‌ها به ۱۶۲ سانتی‌متر هم می‌رسد. وزن بیشتر این اسب‌ها ۳۵۰ تا ۴۵۰ کیلوگرم است. درباره محاسبه وزن اسب اطلاعات خود را افزایش دهید.

مراقبت از اسب عرب
یک چراگاه بزرگ فراهم کنید. به خاطر هوش بالای این اسب، آن‌ها نیاز به یک چراگاه بزرگ دارند تا بتوانند در آن پرسه بزنند. بهتر است که نرده چوبی یا فلزی با ارتفاع ۱.۵ متر برای حصار کردن اسب‌ها استفاده کنیم. آیا در مورد مراقبت از اسب عرب اطلاعاتی دارید؟

باید دقت کرد که نباید از نرده‌های خاردار برای مراقبت استفاده کرد.
این نوع نگه‌داری با سیم‌خاردار ممکن است باعث آسیب رساندن به حیوان شود.
مراقب باشید که مناطق دارای آب ایستاده و منطقه گل‌آلود نباشد.
پناهگاه کافی شامل درخت، کپر، دره کوچک باشد.
هرگونه مدفوعی را از این حیوان دور کنید و مرتب چراگاه را تمیز کنید.
گیاهان سمی باید از این حیوان دور نگه داشته شود مثل سرخدار، شب سایه، آلاله، برگ و میوه بلوط و زعفران چمنزار.
اسب عرب
چراگاه اسب عرب
برای تقسیم چراگاه به چهار یا چند بخش حصاری تقسیم کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید کیفیت مرتع را برای علوفه گیری حفظ کنید. اگر در مورد هزینه نگهداری اسب چیزی نمی‌دانید، خواندن مطلب زیر می‌تواند به شما کمک کند.

هزینه نگهداری اسب چقدر است؟

نکات مهم چراگاه اسب
در یک بخش اجازه دهید اسب، خود علوفه بکند. هنگامی‌که اسب شما تمام چمن‌ها و یونجه را در یک بخش خورده است، آن را به قسمت بعدی بچرخانید.

چرخاندن اسب خود در بخش‌ها باعث می‌شود چمن دوباره رشد کند.
اگر فقط یک هکتار زمین دارید، پس زمین را به دو بخش تقسیم کنید.
هنگامی‌که اسب شما چمن را به‌اندازه ۳ اینچ (۷/۷ سانتی‌متر) بخورد، آن را به بخش دیگر منتقل کنید.
سعی کنید یک یا دو اسب در هر قسمت نگه‌دارید. بیشتر از این، باعث از بین رفتن چراگاه می‌شود.
می‌توانید اسب خود را در یک طویله نگه‌دارید. طویله‌ای که اسب را نگه می‌دارید باید ۳.۷*۳.۷ متر باشد.
انبار غله باید تجهیزاتی مثل خاک‌ اره، خاک رنده‌های چوب، کاه و دو سطل آب تمیز باشد.
اسب خود را برای تمرین روزانه، اجتماعی کردن، آراستن و تحریک بیرون ببرید.
اگر اسب خود را در انبار شخص دیگری نگه می‌دارید، مطمئن شوید که یک سرایدار وجود دارد

تغذیه و آبیاری اسب عرب
اسب خود را یک تا یک و نیم درصد وزن خودش تغذیه دهید. ۸۰ تا ۹۰ درصد غذای اسب عرب باید شامل علوفه باشد. اگرچه شما می‌توانید اسب خود را با جو، ذرت و جو دو سر تغذیه کنید؛ اما بهتر است، دانه اسب خود را مطابق دستورالعمل بسته یا طبق دستور دامپزشک خود تغذیه کنید.
به‌عنوان‌مثال، اگر اسب شما ۲۵۰ پوند(۱۱۰ کیلوگرم) وزن داشته باشد، باید روزانه ۲.۵ تا ۳.۷۵ پوند (۱.۱۳ تا ۱.۷۰ کیلوگرم) غذا بخورد.

روزانه آب تمیز و تازه تهیه کنید. اسب‌ها روزانه ۵ تا ۱۰ گالن (۱۹ تا ۳۸ لیتر) آب می‌نوشند. بااین‌حال، اینکه اسب شما چقدر آب می‌نوشد، بستگی به فعالیت آن و آب‌وهوا دارد. اسب شما باید همیشه به آب تازه و منجمد دسترسی داشته باشد. سرمایه‌گذاری در یک سیستم آبیاری باکیفیت ایده خوبی است. آیا علاقمند به دانستن اطلاعات بیشتر در مورد زیباترین اسب های دنیا که با آن ها سرمایه گذاری می شود هستید؟ پس با ما همراه باشید.

اسب عرب
تغذیه اسب عرب
به‌عنوان‌مثال، در ماه‌های تابستان ممکن است شما نیاز به تأمین آب بیشتری داشته باشید.
با ورزش روزانه اسب خود از چاقی او جلوگیری کنید. اگر اسب خود را در انبار نگه‌دارید، باید آن را برای ورزش و تحریک روزانه، به‌ویژه اسب‌های عرب، بیرون بیاورید.
اسب خود را از طریق مخروط‌های ترافیکی مانور دهید. حداقل یک‌بار در هفته از مراتع و در مسیرهای پیاده‌روی، اسب‌ سوار شوید.
اسباب‌بازی‌هایی مانند توپ اسب را برای تحریک بیشتر فراهم کنید.

مواظب دندان‌های اسب باشید!
به دندان‌پزشک مرتباً مراجعه کنید. سلامتی دندان برای سالم نگه‌داشتن اسب شما مهم است. اگر اسب شما دو تا پنج سال سن دارد، به دندان‌پزشک بیایید و هر شش ماه یک‌بار دندان‌های خود را چک کنید.
اگر اسب شما پنج سال یا بیشتر است، به دندان‌پزشک بیایید و سالانه یک‌بار دندان‌های خود را چک کنید.
اگر دامپزشک شما خدمات دندانپزشکی را به‌طور منظم ارائه نمی‌دهد، درخواست مراجعه کنید. از دندان‌پزشک بخواهید مدرک دریافتی خود را نشان دهد تا اطمینان حاصل کنید که آن‌ها به‌درستی در دندانپزشکی اسب آموزش‌دیده‌اند.

مراقبت از اسب عرب
با چنگ زدن اسب عرب خود شروع کنید. چنگ زنی، گردوغبار و خاک را به سطح می‌آورد. از یک شانه لاستیکی باکیفیت بالا استفاده کنید. با تمیز کردن از سر تا وسط بدن، اسب عرب خود را با حرکات دایره‌ای تمیز کنید. نواحی استخوانی مانند باسن و شانه‌ها را به‌آرامی انجام دهید.
استفاده از شانه فلزی ممنوع است زیرا می‌توانند اسب شما را خراشیده و باعث ناراحتی آن شود.
برای افزودن درخشش به پالت خود از یک برس صاف استفاده کنید. یک برس عالی باکیفیت بالا و طبیعی بهترین کار را می‌کند.

در رابطه با مراقبت از اسب عرب خواندن مطلب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

اسب عرب
مراقبت از اسب عرب
با استفاده از حرکت‌های طولانی، اسب عرب خود را از سر تا وسط بدن آن مسواک بزنید. مطمئن شوید که تمام بدن آن ازجمله پاها، زانوها و هاگ را مسواک زده‌اید.
صورت اسب خود را با یک برس بسیار نرم برس کنید، صورت اسب عرب خود را به‌آرامی در جهت رشد مو مسواک بزنید.
قسمت بالای بینی، پیشانی، گونه‌ها و دور چشم را مسواک بزنید.
از یک برس کوچک سروصورت استفاده کنید و تمیز کنید. قسمت بالای بینی، پیشانی، گونه‌ها و دور چشم را مسواک بزنید. خواندن مقاله شستن اسب را از دست ندهید.

ارائه مراقبت‌های اساسی از سم اسب عرب
سم را بلند کنید. پشت اسب عرب قرار بگیرید، در کنار پای اسب با بلند کردن سم آن شروع کنید. به بدن اسب تکیه دهید تا وزن خود را از روی سم جدا کنید.
دست خود را از زیر پای اسب تا لگن حرکت دهید. با استفاده از یک دست، پا را بلند کنید و آن را با زاویه‌ای خم‌کنید.
دستمال آن را هر چهار تا شش هفته مرتب کنید.
هر چهار تا شش هفته یک‌بار سم اسب عرب خود را برش دهید. بااین‌حال، ممکن است شما نیاز به بازدید بیشتر از آن داشته باشید.
هرچند وقت یک‌بار دستمال اسب خود را بستگی به سن، محیط، مدیریت و تغذیه آن تمیز یا برش دهید.
به‌عنوان‌مثال، اسب‌های جوان و بزرگ‌تر عرب ممکن است نیاز داشته باشند که بیشتر موهایشان را کوتاه‌تر کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر