یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

از کجا بدانم سندرم شخصیت اصلی دارم یا نه

عکس, از کجا بدانم سندرم شخصیت اصلی دارم یا نه

سندرم شخصیت اصلی یکی از بیماری های روان شناسی است که در این پست به آن پرداخته ایم. از کجا بدانیم این سندرم را داریم ؟

حس می‌کنید کنترل زندگی را ندارید و به همین خاطر سعی می‌کنید عنان زندگی را دوباره به دست بگیرید:شخصیت‌های اصلی سعی می‌کنند زندگی خود را به تأیید دیگران برسانند، زیرا زندگی آنها آن‌قدر که به نظر می‌رسد، بی‌نقص نیست و با تأیید دیگران، حس مضاعفی از واقع‌نمایی به آنها دست می‌دهد.روزنبلات، اضافه کرد: «این سندرم در برخی موارد می‌تواند مثبت نیز باشد. وقتی شما خودتان را شخصی در زندگی ببینید که کنشگری دارد و زندگی و انتخاب‌های شما بسته به خودتان است، این حس می‌تواند به شما احساس قدرت دهد و در نهایت، باعث افزایش ارزش، عزت و اعتماد به نفس شود.»

شما و مسائل شما مهم‌ترین هستید:یک راه ساده برای تشخیص سندرم شخصیت اصلی، این است که چند دقیقه‌ درباره‌ روابط خود فکر کنید. اگر خود را به عنوان کانون توجه و بقیه را به عنوان شخصیت‌های کمکی و فرعی می‌بینید، ممکن است رگه‌هایی از این سندرم درون شما باشد.این ذهنیت باعث می‌شود جایی برای ابراز حمایت عاطفی از سایر افراد زندگی فرد باقی نماند.

خود و زندگی خود را بی‌نقص به سایرین جلوه می‌دهید:افراد دچار به سندرم شخصیت اصلی، ممکن است تصویر غیر واقعی از زندگی خود در اینترنت ارائه دهند تا این‌گونه داستان زندگی به‌اصطلاح بی‌عیب و نقص خود را به سایران بقبولانند.اشخاصی که سندرم شخصیت اصلی دارند، معمولا به‌طور مداوم در حال بارگذاری تصویر از خود در فضای اینترنت هستند و با دقت، همه شخصیت خود در فضای مجازی را جوری ارائه می‌دهند که با تصویری که از خود دارند، منطبق باشد.

انتقادپذیر نیستند:افراد دچار به سندرم شخصیت اصلی، اغلب نمی‌توانند نقد و حتی گاه شوخی را تحمل کنند و این در نحوه‌ برخورد آنها با تصاویر خنده‌دار یا کمتر جذاب، نمود پیدا می‌کند.

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر