یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

از کجا بفهمم استخوان ها ی من مشکل دارد

عکس, از کجا بفهمم استخوان ها ی من مشکل دارد

دوست دارید بدانید استخوان های سالمی دارید یا اینکه استخوان های شما مشکل دارد ؟ این نشانه ها به شما کمک می کنند تا بدانید استخوان های شما در چه وضعیتی قرار دارند !

باز کردن شیشه های ترشی برای هر کسی برای باز کردن آسان نیست، اما اگر متوجه شده اید که دست شما ضعیف تر از حد معمول است، باید به پزشک مراجعه کنید.رابطه معنی داری بین قدرت دست و تراکم استخوان در ران، ستون فقرات، و ساعد وجود دارد. عجیب و غریب به نظر می رسد، اما فقط به یاد داشته باشید وجود ضعف در استخوان دست شما می تواند ضعف در جاهای دیگر را نشان دهد.

بیماری استخوان لثه ها را کاهش می دهد و استحکام خود را از دست می دهد که نشانه ای از قدرت و توده استخوان است.لثه نگهدارنده و لنگر دندان های شماست، بنابراین وقتی که ضعیف می شود، لثه ها می توانند از دندان های شما جدا شوند. اگر نشانه های اصلی آسیب دیدگی لثه دارید، ممکن است شروع به از دست دادن دندان کنید. همانطور که سن افزایش می یابددر هر حال از دندانپزشک خود بخواهید تا در طول مراجعات روتین خود، سلامت لثه شما را بررسی کند.

ناخن های شکسته ناخوشایند هستند، اما اگر متوجه شوید که ناخن های شما اغلب از بیشتر حالت عادی شکسته می شوند، ممکن است موجب نگرانی شما شود.ناخن های شما به دلایل مختلف شکننده می شوند، اما دو مورد مهم آن کمبود کلاژن و کلسیم هستند.

متاسفانه، از دست دادن قد یک افسانه نیست این امر زمانی اتفاق می افتد که توده استخوانی شما کاهش می یابد و غضروف بین استخوان ها پس از سال ها استفاده سنگین از بین می رود. کوتاهتر شدن به این معنی نیست که استخوانهایتان در معرض مشکل هستند، اما این میتواند نشاندهنده تضعیف عضلات اطراف ستون فقرات شما باشد.

نشانه ای بزرگ از ضعف استخوان و از دست دادن استخوان می تواند یک شکستگی باشد:اگر شکستن مچ پا در یک حادثه کوچک مانند قدم زدن رخ داد، ممکن است وقت آن باشد که استخوان هایتان را چک کنید – این می تواند یک نشانه اولیه باشد که به بیماری پوکی استخوان مبتلا هستید.

افرادی که با فریم های کوچکتر هستند احتمال بیشتری دارند که مبتلا به پوکی استخوان شوند، زیرا توده استخوانی کمتری برای از دست دادن دارند. اگر به این دسته تعلق دارید، این بدان معنی است که شما باید بیشتر در مورد حفاظت از استخوانهای خود دقت داشته باشید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر