یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

از کجا بفهمم کشاله ران کودکم سوخته یا اگزما شده و درمان آن

عکس, از کجا بفهمم کشاله ران کودکم سوخته یا اگزما شده و درمان آن
هیچ چیز دردناک تر از دیدن اگزمای نوزاد بعد از باز کردن پوشک نیست چرا که تازه مادر ها طاقت کوچیک ترین ناراحتی و اذیتی را برای نی نی های دلبند خود ندارند . نشانه های اگزمای کودک در ناحیه ی پوشک چیست ؟ ( مرطوب بودن ناحیه پوشک، قلیایی بودن ادرار و نمکهای صفراوی و آنزیمهای مدفوع شرایط مناسب را برای ابتلا به بیماری آماده مینماید و سایش پوست محل پوشک، این مشکلات را شدیدتر میکند).

علائم‌ اگزما ناشی‌ از بستن‌ پوشک‌

پوست‌ در نواحی‌ بستن پوشک‌ مرطوب و دردناک‌، قرمز، جوش‌دار، و حتی گاهی‌ خارش‌دارمی شود
پوست‌ ممکن‌ است‌ ترک‌ خورده‌ و یا حتی دچار شقاق‌ (زخم‌) شود
استفاده از پمادهای کورتون دار قوی موجب تشدید ضایعات شده و عفونتهای قارچی را عمقی تر کرده و پاسخ درمانی را تضعیف میکند (گرانولوم گلوتئال). پوشک های جاذب و یکبار مصرف موجب کاهش ریسک ابتلا به بیماری میشوند. استفاده از پودر بچه حاوی ماده تالک، دستمالهای پاک کننده و صابونهای قلیایی از دیگر عوامل تشدید کننده هستند.اگر از پارچه استفاده می کنید مرتباً پارچه را تمیز نگاه‌ دارید و پس‌ از شستن‌ ‌ پارچه ، آن‌ را دوباره آب‌ بکشید تا مواد پاک‌کننده‌ و دیگر مواد شیمیایی‌ از آن‌ شسته‌ و پاک‌ شوند.۳۰-۱۰ دقیقه‌ بعد از باز نمودن‌ پوشک‌ و تمیز کردن‌ بچه‌ و پوشک‌، صبر کنید و سپس‌ بعدا پوشک‌ را ببندید تا به‌ این‌ صورت نواحی‌ یاد شده‌ مدتی‌ در معرض‌ هوای‌ آزاد قرار داشته‌ باشند . تا جایی که‌ می‌توانید نواحی‌ یاد شده‌ را در معرض‌ هوای‌ آزاد قرار دهید.اگر اگزما گسترده‌ باشد، پوشک‌ را حتی‌ در شب نیز ‌مرتباً عوض‌ کنید.برای‌ شستن‌ ناحیه‌ ی اگزما از صابون‌ یا اسیدبوریک‌ استفاده‌ نکنید. در عوض‌ به جای آن از پنبه‌ ی آغشته‌ به‌ روغن‌ معدنی‌ استفاده‌ کنید.مصرف‌ هر گونه لوسیون‌، پودر، پماد را با پایه ی‌ لانولین‌، یا روغن‌ بچه‌ متوقف‌ کنید مگر اینکه با پزشک‌ مشورت شده‌ باشد.به‌ هنگام‌ بروز اولین‌ علایم‌ اگزما پوشک‌ مقدار کمی‌ از وازلین‌، پماد با پایه‌ ی لانولین‌، یا پماد اکسید روی‌ را روزانه‌ ۳-۲ بار روی‌ ناحیه‌ بمالید.برای‌ شستشوی‌ پوشک‌های‌ پارچه‌ای‌ از آب‌ جوش‌ یا ماده‌ ضدعفونی‌ کننده‌ مخصوص‌ این‌ کار استفاده‌ کنید.
از مصرف‌ نرم‌کننده‌های‌ مخصوص پارچه‌ خودداری‌ کنید چون این‌ مواد ممکن‌ است‌ باعث‌ بروز اگزما شوند.
همیشه دو قاشق‌ غذاخوری‌ سرکه‌ اضافه‌ کنید به‌ آبی‌ که‌ برای‌ آخرین‌ بار پوشک‌ را با آن‌ می‌شویید
داروهای مناسب اگزمای پوشک
استفاده‌ از پمادها یا کرم‌های‌ حاوی ماده ی ضدالتهاب‌ که ممکن‌ است‌ باعث‌ بهبود اگزما شود ‌ مثل‌ هیدروکورتیزون‌ ها، نیستاتین‌ ها
رژیم‌ غذایی‌ رژیم‌ خاصی‌ در این شرایط توصیه‌ نمی‌شود.
فقط از دادن‌ غذاهایی‌ به‌ کودک‌ که‌ موجب‌ اسهال‌ می‌شوند خودداری‌ کنید
درچه شرایطی باید به پزشک مراجعه نمود؟
اگر اگزما در عرض‌ یک‌ هفته‌ با وجود درمان‌ در منزل‌، ناپدید نشود.
یا اگر هنگام‌ درمان‌ یکی‌ از موارد زیر رخ‌ دهد باید به متخصص پوست مراجعه کرد:
تب‌
ایجاد جوش‌های‌ چرکی‌ در ناحیه‌ بثورات
در شیرخواران پسر ضعیف‌ شدن‌ جریان‌ ادرار
اگر در شیرخواران دختر اطراف سوراخ‌ تناسلی‌ به‌ هم‌ بچسبد
اگر علایم‌ جدید و غیرقابل توجیه ایجاد شد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر