یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اسامی کامل داروهای شل کننده عضلات برای رفع گرفتگی گردن و کمر

عکس, اسامی کامل داروهای شل کننده عضلات برای رفع گرفتگی گردن و کمر
داروهایی که منجر به درمان اسپاسم ماهیچه و ول کننده عضلانی در هنگام گرفتگی عضلات هستند عبارتند از :
 قرص کلردیازپوکساید : به منظور یک شل کننده عضلانی در هنگام گرفتگی عضلات نیز استفاده می شود. خواب آور است.
قرص باکلوفن:  از دسته ی داروهای شل کننده ی عضلانی می باشد که با اثر بر اعصاب نخاعی می تواند مقدار و شدت گرفتگی های عضلانی را در بیماران ام اس و سایر بیماری های عصبی مربوط به نخاع کاهش دهد.این دارو همچنین می تواند گرفتگی ها و دردهای عضلانی را تسکین دهد و فعالیت ماهیچه ها را بهبود بخشد.
متوکاربامول: متوکاربامول جزء داروهای شل کننده عضلانی است با نام تجاری روباکسین که عمده مصرف آن در گرفتگی های عضلات در بیماری های مختلف از جمله کراز و پارکینسون است. این دارو روی خود عضله اثر مستقیمی ندارد بلکه با مسدود کردن اعصابی که باعث انقباض عضله می شوند تاثیر خود را می گذارند.
کلرزوکسازون: کلرزوکسازون یک شل کننده عضله مرکزی با خواص آرامبخشی است. ادعا شده است که اسپاسم عضلانی را با ایجاد اثر عمده بر نخاع و نواحی تحت قشری مغز انجام می دهد.
بوتولینوم توکسین: فلج کننده عضلات.
الف- درمان اسپاسم همی فاسیال، بلفارواسپاسم، اسپاسیتی اندام تحتانی همراه با سکته
ب- درمان استرابیسموس و هایپرهیدروزیس
ج- درمان آرایشی برای رفع چین و چروک های صورت
متاکسالون: یک داروی شل کننده عضلات است که با مسدود کردن تکانه های عصبی (یا احساس درد) در مغز عمل می کند . همچنین از متاکسالون به همراه استراحت و فیزیوتراپی برای درمان مشکلات عضلات اسکلتی مانند درد یا آسیب عضله استفاده می شود.
تیزانیدین : تیزانیدین برای تسکین انقباضات طولانی و متناوب ناشی از بیماری هایی از جمله ام اس و ضربه و آسیب هایی به سر و پشت که منجر به عوارض عضلانی طولانی‌مدت می‌گردد (مانند ضایعات نخاعی )،تجویز می‌شود.
کاریسوپرودول: داروهای شل کننده عضلات اسکلتی با اثر بر روی سیستم اعصاب مرکزی

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر