یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

استانبولی پلو قالبی با مرغ

عکس, استانبولی پلو قالبی با مرغ

مواد لازم
گوشت مرغ به اندازه نیاز ،
روغن و نمک به اندازه نیاز ، رب گوجه فرنگی یک قاشق غذا خوری
سیب زمینی دو عدد ،برنج دو پیمانه

برنج را با مقدار آبی که نیاز دارد ( سه پیمانه ) با نمک ، رب گوجه ، سیب زمینی ریز شده به اندازه حبه قند و روغن روی شعله ملایم بگزاریم یا در پلو پز بریزید و روشن کنید وقتی آب آن جوش شد در قالب نچسبی که قبلاً داخل آن را چرب کرده اید بریزید و روی قالب را با فویل بپوشانید و در فر با حرارت متوسط سی دقیقه دم بیندازید . اگر دوست داشتید رنگ ته دیگ پلو تیره و یا روشن تر شود زمان پخت را یا زیاد و کم کنید. و با انواع گوشت پخته ( گوشت چرخ شده یا مرغ ، و یا ماهیجه )و سبزیحات آنرا تزیین کرده و میل کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن استانبولی:

۱- بعضی استانبولی پلو را فقط با برنج و گوجه فرنگی درست می کنند. این غذا در حقیقت گوجه‌پلوست و از اساس با استانبولی‌پلو متفاوت است. ولی ما آن را جزء خانواده استانبولی پلو محسوب می کنیم.

۲- اضافه کردن گوشت چرخ کرده به استانبولی پلو از ضروریات نیست، اما بدیهی است که با وجود گوشت غذا خوشمزه‌تر و پر و پیمان‌تر می‌شود. اگر در استانبولی‌پلو گوشت چرخ‌کرده می‌ریزید، پیاز را کمتر تفت دهید و گوشت را قبل از رب اضافه کرده و آنقدر سرخ کنید تا رنگش عوض شده و آبش تبخیر شود.

۳- اضافه کردن پیاز در استانبولی پلو اختیاری است، اما به عقیده بسیاری طعم بهتری به غذا می‌دهد.

۴- از عجیب‌‌ترین استانبولی‌هایی که تا به حال خورده‌ام استانبولی‌‌پلویی بود که در آن از کشمش تفت داده شده استفاده شده بود و با اینکه میانه خوبی با غذاهای شیرین ندارم، اما الحق خوشمزه بود. در استانبولی دیگری به جای گوشت چرخ‌کرده از گوشت تکه‌ای استفاده شده بود، اما گوشت را با کارد ساطوری یا به اصطلاح کاردی کرده بودند که آن مورد هم بسیار خوشمزه و فراموش‌نشدنی بود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر