یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اسفناج را چطوری و با چی بخوریم که آهن آن جذب شود

عکس, اسفناج را چطوری و با چی بخوریم که آهن آن جذب شود
همان طور که می دانیداسفناج در کنار خواص بیشمارش آهن نیز دارد.  اما متاسفانه بر خلاف باور عموم ، آهن موجود در اسفناج خیلی جذب بدن نمی شود و مقدار کمی به بدن می رسد.

این سبزی فقط دارای ۲/۷۱ میلی گرم آهن در ۱۰۰ گرم اسفناج خام است. به رغم باور همگان، اسفناج منبع فوق العاده خوب آهن نیست، زیرا میزان اسید اکسالات آن، بدن را از جذب مواد معدنی باز می دارد.

در این پست از یاس فان اطلاعات مفیدی درباره اسفناج به شما خواهیم داد. نخست بهتر است بدانید که از دیدگاه طب سنتی طبع اسفناج سرد و‌ تر بوده، اما میزان سردی اسفناج زیاد نیست و طبع آن رو به معتدل است. اسفناج خام و پخته هر دو خواص زیادی دارند اما مصرف اسفناج پخته مفید تر است چرا که پختن سبزی‌ها می‌تواند آنتی‌اکسیدان موجود در آن‌ها را بالا ببرد. چون گرم کردن سبزیجات باعث می‌شود دیوار سلول‌های آن‌ها شکسته شود و به آزاد کردن آنتی‌اکسیدان آن‌ها کمک می‌کند؛ بنابراین مصرف اسفناج پخته بهتر است . اسفناج خام به دلیل دارا بودن اگزالیک اسید نمی تواند منبع غذایی خوبی باشد. زیرا اگزالیک اسید از جذب کلسیم جلوگیری می کند. به عبارت دیگر با خوردن اسفناج خام ویتامین و فولات دریافت می کنید اما کلسیم دریافت نمی کنید.

بهترین روش خوردن اسفناج برای جذب کامل ویتامین ها و آهن آن :

به جای جوشاندن اسفناج آن را بخارپز کنید یا در مایکروویو بپزید تا از ارزش های غذایی آن در هر لقمه بهره مند شوید. اسفناج را در هر غذایی می توانید استفاده کنید. اسموتی، سوپ، یا املت. یا این که با روغن زیتون و مقداری پیاز تفت بدهید و در کنار غذا یا همراه با تخم مرغ میل کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر