یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

اسفناج پلو و آموزش درست کردن مجلسی آن

عکس, اسفناج پلو و آموزش درست کردن مجلسی آن

اگر دوست دارید یک غذای خوشمزه با مرغ و اسفناج درست کنید اسفناج  پلو یک پیشنهاد فوق العاده است.اگر می خواهید اسفناج پلو با مرغ مجلسی تهیه کنید می توانید مرغ را به صورت تکه ای سرخ کنید و بپزید و بعد لابلای برنج قرار دهید و حتی می توان مقداری زرشک همراه آن استفاده کنید. اگر می خواهید کته اسفناج درست کنید پس از کشیده شدن آب برنج سایر مواد را به برنج بیافزایید و به آرامی مخلوط کنید در این صورت غذای مغذی تری خواهید داشت.

مواد لازم را در زیر مشاهده می کنید :

عکس, اسفناج پلو و آموزش درست کردن مجلسی آن

برای تهیه کردن این غذا نخست اسفناج را بعد از شستن و خشک کردن به اندازه دلخواه خرد کنید.اسفناج را در تابه بریزید و اجازه دهید به خوبی نرم شود و بپزد.(متخصصین تغذیه معتقدند بهتر است اسفناج را بدون خرد کردن حرارت دهید تا مواد مغذی اش به خوبی حفظ شود و در اثر حرارت دیدن از بین نرود. پس می توان برای اسفناج پلو اول اسفناج را پخت و بعد کمی آن را برش زد.)پیاز را نگینی خرد کنید و با مقداری روغن سرخ کنید تاطلایی و سبک شود. (بهتر است هنگام سرخ کردن پیاز حرارت را کم کنید تا پیاز به خوبی پوک و ترد شود.)

ادویه و اسفناج پخته را همراه مرغ ریش ریش شده به پیاز سرخ شده اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم تفت دهید. از این جا به بعد مراحل تهیه اسفناج پلو شبیه به خیلی پلوهای دیگر است.

مقداری آب در قابلمه به جوش آورید و برنج را پس از شستن به آن اضافه کنید. مقداری نمک به آن اضافه کنید و در ظرف را بگذارید تا زمانی که برنج نیم پز شود و بعد آن را آبکش کنید.در این مرحله مایه مرغ و اسفناج را لابه لای برنج آب کش شده درون قابلمه بریزید.قابلمه را روی حرارت قرار دهید و شعله را کمی زیاد کنید تا درون قابلمه اسفناج پلو با مرغ بخار بیافتد و بعد در قابلمه را با دم کنی یا پارچه تمیز بپوشانید و غذا را دم بگذارید.

بعد از یک ربع مقداری روغن داغ کنید و آن را روی پلو اسفناج بریزید و تا زمانی که پلو به خوبی دم بکشد در انتها در صورت تمایل مقداری زعفران دم شدم روی پلو بریزید و بعد غذا را سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر