یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اسم بهترین قرص سرگیجه

عکس, اسم بهترین قرص سرگیجه

سرگیجه به دلایل مختلفی رخ می دهد اگر از سرگیجه رنج می برید بهترین دارو برای شما بتاهیستین است به خصوص اگر علت سرگیجه شما گوش داخلی باشد.  بتاهیستین یکی از بی خطر ترین داروهای درمان سرگیجه است.

نام های تجاری این دارو : Vertilox, Betaserc, Bestin

بتاهیستین در درمان سرگیجه، زنگ زدن در گوش، از دست دادن شنوایی و تهوع در کسانی که بیماری مینییر دارند، استفاده می شود. قرص بتاهیستین باعث بهتر شدن جریان در گوش داخلی می شود. داروی بتاهیستین برای افراد بالای ۱۸ سال تجویز می شود.

عوارض جانبی داروی بتاهیستین

درد معده
سردرد
واکنش آلرژی شامل ورم صورت و لب ها
سختی در تنفس
راش های پوستی و خارش پوستی
تهوع
نفخ
آریتمی
شواهدی مبنی بر آسیب های کلیوی و کبد دیده نشده است.

نحوه ی عملکرد دارو:

سرگیجه یک حس ناخوشایند است که به دلیل عدم عملکرد قسمتی از گوش داخلی یا عصب های وستیبولار یا مخچه، ساقه مغز، سیستم عصبی مرکزی ایجاد می شود که نوع وستیبولار آن معمولا با وزوز گوش و از دست دادن شنوایی همراه است. اکتوسرک بیشتر با اثر بر گیرنده ی H1 هیستامین عمل می کند و باعث گشاد شدن و افزایش نفوذپذیری عروق خونی می شود. همچنین این دارو فشار اندولنف را کم می کند که این عمل مانع از پاره شدن پرده گوش و کری می شود. دارو بر گیرنده ی H3 هم اثر دارد و باعث افزایش هیستامین و سروتونین در ساقه مغز می شود، اما فعالیت هسته های وستیبولار را مهار می کند.

دوز مصرفی معمول قرص بتاهیستین سه بار در روز است و بستگی به هر فرد دارد.

معمولا دوز شروع یک قرص یا نصف یک قرص در روز است و دوز نگهدارنده آن متفاوت با دوز شروع است.قرص بتاهیستین ۸ میلی گرم و ۱۶ میلی گرم را همراه با یک وعده ی غذایی سبک میل کنید.قرص را به صورت کامل همراه با یک لیوان آب ببلعید.ممکن است چند هفته طول بکشد تا اثر قرص بتاهیستین را حس کنید.در صورت فراموش کردن یک دوز از قرص بتاهیستین به محض یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر زمان مصرف دوز بعدی رسیده است دو دوز را با هم مصرف نکنید و فقط یک دوز بخورید و ادامه ی مصرف دارو را طبق برنامه روتین ادامه دهید.
قرص ها باید در دمای اتاق و در بسته بندی خود محصول و به دور از دسترس بچه ها و حیوانات قرار داده شود.قرص اکتوسرک باید دور از نور نگهداری شود و نباید در حمام قرار داده شود.

جهت کنترل سرگیجه:

در ابتدا ١۶ میلی گرم از راه خوراکی سه بار در روز تجویز می گردد.
سپس ٢۴تا۴٨میلی گرم در روز تا زمانی که علائم برطرف گردد.
در مدت درمان با این دارو از اقدام جهت بارداری خودداری نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر