یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اسم بهترین پمادهای سوختگی در داروخانه

عکس, اسم بهترین پمادهای سوختگی در داروخانه

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید سوختگی های خفیف سوختگی درجه یک و سوختگی های شدید تر درجه دو و درجه سه هستند. سوختگی های درجه سه نیاز به کمکهای پزشکی سریع دارد.

پماد نیتروفورازون

برای درمان سوختگی‌های درجه ۲ و ۳ استفاده می شود. پماد باید حداقل ۱ بار در روز به مقدار کافی روی ناحیه آسیب دیده مالیده شود.

 پماد سیلور سولفادیازین

برای سوختگی‌های درجه ۲ و ۳ استفاده می‌شود. مصرف برای زنان باردار و شیرده ممنوع است. ناحیه مورد نظر را تمیز کرده و یک لایه نازک از پماد با ضخامت ۱/۵ میلی‌متر را روی آن بمالید. این کار باید ۲-۱ بار در روز انجام شود.

 پماد مفناید

در سوختگی‌های درجه ۲ و ۳ از بروز عفونت جلوگیری می‌کند. پماد مفناید باید در بیماران مبتلا به نارسایی حاد کلیوی با احتیاط مصرف شود.

این پماد ۲-۱ بار در روز روی پوست مالیده می‌شود. قبل از اینکه از دارو استفاده کنید، باید دست‌ها را شسته و ناحیه دچار سوختگی را به آرامی تمیز کنید.

پماد موپیروسین

از این پماد در سوختگی‌های خفیف استفاده می‌شود تا آسیب‌دیدگی بهبود یافته و از بروز عفونت جلوگیری شود.توصیه می‌شود که موپیروسین را ۳ بار در روز روی محل سوختگی قرار داده و آن را پانسمان کنید.

 پماد سوختگی آلفا

برای درمان سوختگی‌های خفیف استفاده می‌شود.برای استفاده از این پماد ابتدا باید زخم را به آرامی شسته و با گاز استریل خشک کنید؛ سپس مقدار کمی از پماد را روی زخم قرار داده و آن را پانسمان نمایید. روزی ۳ بار پانسمان را باز کرده و مجددا روی زخم پماد بزنید.

 پماد بنزوکائین

د. استفاده از این پماد برای شیرخواران کمتر از ۲ ماه و همچنین برای درمان سوختگی‌های شدید یا تاول‌دار توصیه نمی‌شود. برای سوختگی های خفیف مصرف می شود.

 پماد سدیم هیالورونات

در درمان زخم‌های ناشی از سوختگی، زخم بستر و زخم پای دیابتی کاربرد دارد. استفاده از این پماد در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود.افرادی که دچار سوختگی شده‌اند، می‌توانند ۳-۲ بار در روز پماد سدیم هیالورونات را روی پوست بمالند.

 پماد کالاندولا

درمان ادرار سوختگی کودکان، آفتاب سوختگی، بریدگی‌های سطحی و ترک‌های پوستی استفاده می‌شود.: قبل از اینکه از پماد کالاندولا استفاده کنید، باید ابتدا پوست را تمیز کرده و سپس چند بار در روز لایه نازکی از پماد را روی زخم قرار دهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر