یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اسم بیماری ترس از بیمارستان و درمانهای آن

عکس, اسم بیماری ترس از بیمارستان و درمانهای آن

اگر شما همواره ترس رفتن به بیمارستان دارید و از رفتن به بیمارستان به شدت می هراسید شما دچار بیماری نوزوکومفوبیا هستید. اگر چه سطحی از ترس، عصبی بودن یا اضطراب قبل از رفتن به بیمارستان طبیعی است اما تشخیص اینکه آیا شما یک فوبیای واقعی را تجربه می کنید یا خیر می تواند دشوار باشد. برخی از افکار و احساسات منفی نسبت به بیمارستان ها قابل انتظار است.

بسیاری از افراد مبتلا به نوزوکومفوبیا فکر می کنند که بهترین راه برای مقابله با فوبیا خود اجتناب از محرک های آن است به ویژه اجتناب از بیمارستان. با این حال، اگرچه ممکن است در بیشتر مواقع بتوانید از بیمارستان ها اجتناب کنید اما احتمال زیادی وجود دارد که در مقطعی رویداد یا موقعیتی وجود داشته باشد که نیاز به مراجعه به بیمارستان داشته باشید.

اگر هرگز به فوبیای خود رسیدگی نکنید، ممکن است متوجه شوید که از درمان نجات دهنده اجتناب می کنید یا از ملاقات با یکی از عزیزانتان که در بیمارستان بیمار لاعلاج است، خودداری می کنید. به‌ علاوه، اگر در تصادفی درگیر شده‌ اید و سریعاً به بیمارستان منتقل می‌ شوید، تجربه یک واکنش فوبیا در حالی که از قبل تحت فشار پزشکی هستید می‌تواند مضر باشد. عدم رسیدگی به فوبیا می تواند منجر به شدیدتر شدن علائم شما در آینده شود.

درمان های روانشناسی :

درباره فوبیای خود بیشتر بیاموزید
فکر کردن در مورد اینکه چه چیزی در ابتدا باعث ایجاد نوزوکومفوبیا در شما شد و محرک های شما می تواند به شما در درک فوبیا و منطقی کردن افکار و احساسات خود کمک کند. این می تواند به شما کمک کند تا علائم خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنید و علت اصلی ترس خود و هر گونه الگوی فکری منفی موجود را برطرف کنید.

خود را آموزش دهید
یادگیری در مورد اهمیت بیمارستان ها و انواع مختلف درمان ها و مراقبت های ارائه شده توسط بیمارستان می تواند به شما کمک کند تا در مورد نحوه عملکرد یک بیمارستان و چرایی حیاتی بودن آنها بیشتر بدانید. این می تواند به شما کمک کند تا افکار و ترس های خود را منطقی کنید. همچنین می‌ توانید به آماری از تعداد جان‌ هایی که هر ساله در بیمارستان‌ های سراسر دنیا نجات می‌ یابند و تعداد درمان‌ های موفقی که انجام می‌ شوند نگاه کنید. تمرکز بر اطلاعات و آمار مثبت به جای اطلاعات منفی می تواند به حذف برخی از مفاهیم منفی که به بیمارستان ها اضافه کرده اید کمک کند.

یک نردبان ترس ایجاد کنید
یک نردبان ترس می تواند به شما کمک کند تا فوبیای خود را تجزیه و تحلیل کنید و تعیین کنید که آیا سناریوها یا اشیاء خاص مربوط به بیمارستان ها ترس و اضطراب شدیدتری نسبت به سایرین ایجاد می کنند یا خیر. یک نردبان ترس، محرک های شما را از کم شدت به شدیدترین حالت سازماندهی می کند.

به عنوان مثال، نردبان ترس شما می تواند به شکل زیر باشد:

– ۱ = شب ماندن در بیمارستان.
– ۲ = انجام یک درمان پزشکی که شامل داروی بیهوشی در بیمارستان است.
– ۳ = مراجعه به بیمارستان برای معاینه یا نوبت سرپایی.
– ۴ = ملاقات با یکی از اعضای خانواده یا دوست در بیمارستان.
– ۵ = ورود به محوطه بیمارستان.
– ۶ = صحبت با یکی از کارکنان بیمارستان از طریق تلفن.
– ۷ = تماشای فیلم یا ویدیویی از فردی در بیمارستان.
هنگامی که نردبان ترس خود را ایجاد کردید سپس می توانید یکی یکی با محرک های خود مقابله کنید و از پایین نردبان شروع کنید (وضعیتی که منجر به کمترین واکنش فوبیکی می شود). این می تواند به شما کمک کند تا به تدریج تحمل محرک های خود را افزایش دهید.

افکار منفی را به چالش بکشید
افکار منفی می توانند علائم شما را تشدید کنند و فوبیای شما را بدتر کنند. به خود یادآوری کنید که خطرات حداقل هستند و شما در خطر نیستید. اگر شروع به تجربه علائم نوزوکومفوبیا کردید، به خود یادآوری کنید که این احساسات به زودی از بین خواهند رفت و ترس شما غیرمنطقی است.

از داستان های منفی یا ترسناک در مورد بیمارستان ها اجتناب کنید
شنیدن داستان های منفی در اخبار یا از خانواده یا دوستان در مورد بیمارستان ها و پزشکان می تواند افکار و احساسات منفی شما را افزایش دهد و پاسخ ترس شما را به محرک های شما افزایش دهد. دور کردن خود از موقعیت هایی که در آن داستان های منفی مورد بحث قرار می گیرد موثر است، تلویزیون را خاموش کنید یا خانواده و دوستان خود را از فوبیای خود مطلع کنید تا آنها مراقب آنچه می گویند باشند.

با پزشک عمومی خود صحبت کنید
اطلاع‌ رسانی به پزشک عمومی درباره فوبیا می‌ تواند اطمینان دهد که اگر در آینده در بیمارستان بستری شوید، اطلاعات در یادداشت‌ های پزشکی شما گنجانده شده است. سپس پزشک عمومی شما می‌ تواند مطمئن شود که ترس و اضطراب شما در نظر گرفته شده و مطابق با آن با شما رفتار می‌ شود.

تکنیک های حواس پرتی را اجرا کنید
اگر در یک موقعیت محرک هستید یا به شما گفته می شود که باید در بیمارستان حضور داشته باشید، اجرای تکنیک های حواس پرتی می تواند به کاهش پاسخ های فیزیولوژیکی و روانی شما به محرک کمک کند. برخی از تکنیک های حواس پرتی که می توانید اجرا کنید شامل گوش دادن به موسیقی، درگیر شدن در مکالمه، خواندن، انجام یک بازی یا تمرکز روی چیزی خارجی، مانند افراد دیگر است. تکنیک های حواس پرتی را پیش از رفتن به بیمارستان و زمانی که در آنجا هستید اجرا کنید.

تکنیک های تجسم را اجرا کنید
مشاهده شده است که تجسم یک استراتژی مقابله ای موثر برای کاهش علائم فوبیا است. هنگامی که با محرک خود مواجه می شوید، تجسم مکان یا خاطره ای که شما را آرام نگه می دارد یا احساسات مثبت را برمی انگیزد می تواند به کاهش علائم شما کمک کند. مثال‌ ها می‌ تواند شامل مکان‌ های مورد علاقه‌ تان مانند ساحل یا پارک یا خاطرات مورد علاقه‌ تان با کسی که دوستش دارید باشد.

یوگا، مدیتیشن یا ذهن آگاهی را تمرین کنید
یوگا، مدیتیشن و تمرکز حواس به شما می آموزد که چگونه تنفس و واکنش بدن خود را به محرک های خود کنترل کنید. این می تواند به شما کمک کند که بیشتر احساس کنترل و آرامش داشته باشید و پاسخ های فیزیولوژیکی و روانی را که ممکن است در مواجهه با رفتن به بیمارستان داشته باشید، کاهش دهید. یوگا، مدیتیشن و تمرکز حواس، راهبردهای مقابله ای طولانی مدتی هستند که می توانند فوبیای شما را در یک دوره زمانی بهبود بخشند.

تکنیک های تنفس عمیق را تمرین کنید
تنفس عمیق راهی موثر برای کاهش استرس و کاهش تنش در بدن شماست. این به این دلیل است که پیامی به مغز شما می فرستد که آرام و آرام تر شود. ثابت شده است که تمرینات تنفسی به کاهش اضطراب کمک می کند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا سیستم عصبی مرکزی خود را کنترل کنید که مرکزی برای پاسخ های فوبی شماست. قبل و در حین مراجعه به بیمارستان، تنفس عمیق را تمرین کنید.

اعمال تغییرات در سبک زندگی
عوامل متعددی در سبک زندگی وجود دارد که می تواند علائم نوزوکومفوبیا شما را تشدید کند. به عنوان مثال، کمبود خواب و استرس غیرضروری می تواند اضطراب را بدتر کرده و علائم شما را بدتر کند. اجرای روتین خواب و انجام اقداماتی برای کاهش استرس روزمره می تواند به کاهش شدت فوبیا در کوتاه مدت و بلند مدت کمک کند. سایر عوامل سبک زندگی که می تواند به شما در مقابله با نوزوکومفوبیا کمک کند شامل خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و افزایش میزان ورزش است. پیش از مراجعه به بیمارستان، پرهیز از الکل، کافئین، قند و سایر محرک‌ ها نیز می‌ تواند مفید باشد زیرا مشخص شده است که اینها ضربان قلب و فشار خون شما را افزایش می‌ دهند و واکنش‌ های فیزیولوژیکی و روانی شما را نسبت به محرک‌ ها بدتر می‌ کنند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر