یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اسم تمام قرص ها و مکمل های چاق کننده و بررسی آن ها

عکس, اسم تمام قرص ها و مکمل های چاق کننده و بررسی آن ها
مقاله تخصصی از یاس فان درباره ی تمام داروهای چاق کننده و افزایش وزن که در این مقاله هم داروهای چاق کننده ای که تبلیغ می شوند ، هم داروهایی که به طور غیر مستقیم باعث چاقی می شوند وافزایش وزن در واقع یک نوع از عوارض داروهاست و هم مکمل های ورزشی افزایش وزن را برای شما بررسی کرده ایم. اما در آغاز بهتر است بگوییم هرگز به صورت سر خود هیچ دارویی را برای کاهش یا افزایش وزن مصرف نکنید و زیر نظر متخصص تغذیه باشید تا اگر مشکلی در تیرویید یا دیگر ارگان های بدن شما است درمان شود.

نخست بررسی داروهای چاق کننده ی پر طرفدار:

قرص چاقی سیپروهپتادین یا سیپراکتین :قرص اشتها آور سیپروهپتادین یا سیپراکتین که به عنوان نوعی قرص چاقی شناخته می‌شود، در حقیقت برای کاهش علایم حساسیتی، خارش و آلرژی ساخته شده است. این قرص اشتها آور مانع آزادسازی هیستامین می‌شود.  اگر مصرف این قرص را کنترل نکنید، ممکن است موجب چاقی بیش از اندازه شود. در مورد خطرات و مزایای آن با پزشک خود صحبت کنید.

قرص فت فست و تاثیر آن روی افزایش وزن

نکته جالب درباره قرص قرص افزایش وزن فت فست این است که هیچ منبع خارجی، نامی از این قرص نیاورده و تنها در سایت های داخلی آن را پیدا کردیم به همراه توضیحاتی که در ادامه هر کدام را تحلیل می کنیم. قرص فت فست چگونه کار می کند؟ در توضیحات اولیه قرص چاقی فت فست می خوانیم که محبوب ترین داروی چاقی در جهان است اما یک جستجوی ساده در اینترنت نشان می دهد محبوب ترین داروی چاقی در جهان بی نام و نشان ترین دارو نیز هست. از اصلی ترین موادی که در قرص افزایش وزن فت فست به کار رفته HGH یا هورمون رشد است و همچنین گفته شده HGH پروتئین موجود در غذایی که می خورید را تبدیل به عضله می کند! ترفندهای افزایش وزن را از زبان دکتر کرمانی بشنوید: کاربرد هورمون رشد استفاده از هورمون رشد معمولا برای کسانی تجویز می شود که دچار کمبود آن هستند. برخی از کاربردهای HGH یا هورمون رشد عبارتند از: افزایش توانایی ورزش کردن بهبود تراکم استخوان ساخت بافت عضلانی کاهش چربی بدن نکته جالب اینجاست که HGH معمولا تزریق می شود. قرص هایی مانند فت فست که ادعا می کنند HGH را در مکمل خود دارند در واقع با موادی مانند آمینو اسیدها سعی در افزایش HGH بدن دارند. تا به حال هیچ آزمایشی موفق نشده نشان دهد مصرف مکمل حاوی HGH می تواند به اندازه تزریق آن موثر باشد. از دیگر ادعاهای قرص فت فست افزایش وزن عمومی و یکنواخت در تمامی بدن است. چنین ادعایی به هیچ وجه نمی تواند درست باشد، همانطور که چاقی یا کاهش وزن نقطه ای نداریم نمی توان گفت فلان قرص یا غذا می تواند موجب افزایش وزن در تمامی نقاط بدن شود. از دیگر موادی که در این قرص به کار رفته می توان به ویتامین ها، مواد معدنی و مخمر آبجو اشاره کرد که همگی در قرص های مولتی ویتامین مینرال پیدا می شوند. آیا قرص فت فست موجب افزایش وزن می شود؟ با توجه به مواردی که گفته این قرص تنها تاثیر خود را ممکن است تا حدودی روی اشتها نشان دهد. در ضمن تایید FDA و صحت موادی که در این قرص به کار رفته همچنان مورد ابهام است. بهترین راه برای افزایش وزن چیه؟ مطمئنا مصرف قرص چاقی بهترین راه برای افزایش وزن نیست. بیشتر قرص‌های چاقی حاوی ماده‌ای به اسم کورتون هستن که با تجمع آب توی بدن باعث چاقی ظاهری می‌شن. بهترین راه برای افزایش وزن سالم، از طریق رژیم غذایی و ورزشه. این افزایش وزن هم پایداره و هم آسیبی به بدن نمی‌رسونه. برای دریافت رژیم افزایش وزن روی لینک زیر کلیک کن همین حالا به وزن ایده‌آل برس قرص فت فیس اما قرص چاقی فت فست تنها به همینجا بسنده نکرده و قرص دیگری به نام فت فیس نیز ارائه کرده که تنها با شنیدن نام این قرص می توان متوجه شد با دارویی بی فایده رو برو هستیم. فت فیس در زبان انگلیسی در واقع یک دشنام است و بعید است نام یک دارو باشد. همچنین ادعا می شود این قرص تنها به پر شدن صورت کمک می کند. آزمایش ها نشان داده هیچگونه قرص یا حتی غذایی وجود ندارد که با مصرفش تنها یک نقطه از بدن پر شود.

داروهایی که عوارض آن ها چاقی است :

رمرون(میرتازایین)
یکی از داروهای ضدافسردگی است که با عملکرد خود نوراپی و سروتونین را افزایش می دهد. این دو ماده نیز در ارتباط مستقیم با کاهش وزن قرار می گیرند. البته این دارو تحت تاثیر عملکرد آنتی هیستامینی موجب افزایش وزن می شود. این افراد برای افراد مسن لاغر گزینه ای مناسبی برای تجویز است.
معرفی قرص چاقی
فلوکستین (prozac یا پروزاک)
فلوکستین سبب کاهش وزن می شود. البته بعضی اوقات سبب چاقی می گردد. یک تحقیق ۶۰ هفته ای بر روی بیمارانی که فلوکستین مصرف می کنند، نشان از کم کردن وزن تا ۵ کیلو در شش ماه اول بوده و آن گاه از اواسط دوره دوباره افزایش وزن داشتند. افرادی که برای درمان افسردگی از این دارو استفاده می کنند و به دنبال کم کردن وزن هستند، با مشورت پزشک بهتر است از داروی بوپروپیون(ولبوترین)به عنوان داروی جایگزین فلوکستین استفاده کنند.
فلوکستین و چاقی
دلتازون (پردنیزولون)
کورتیکواستروئیدهای خوراکی مانند دلتازون، موجب افزایش وزن در دراز مدت می شوند و جزء انواع قرص چاق کننده هستند. تحقیقات طولانی مدت در سال ۲۰۰۶ نشان داد که ۶۰ تا ۸۰ درصد مصرف کنندگان دچار افزایش وزن شده اند. افرادی که برای درمان التهاب روده یا آسم از این دارو استفاده می کنند، بیشتر از مصرف گران این دارو برای درمان آرتریت روماتوئید در معرض خطر ابتلاء به چاقی قرار دارند. رژیم غذایی، ورزش و گاهی اوقات مصرف متفورمین می تواند عوارض احتمالی این دارو را از بین ببرد.
دلتازون
کلرپرومازین(تورازین)
دو داروی تورازین و ملاریل(تیوریدازین) با عملکرد آنتی هیستامین، اشتها را افزایش و باعث بروز چاقی خواهند شد. اثر این دارو نسبت به زیپرکسا و کلوزاریل کم است اما این دارو به دلیل عوارض و تاثیر کم بر اسکیزوفرنی کم تر تجویز می شود.
معرفی قرص چاق کننده
زیپرکسا (اولانزاپین)
داروهای ضدسایکوتیک آتیپیک(Atypical antipsychotics) مانند کلوزاریل(کلوزاپین) یا زیپراکسا می توان جزء دسته قرص چاق کننده قرار داد. تحقیق سال ۲۰۰۵ نشان می دهد که ۳۰ درصد از مصرف کنندگان آن، ۷ درصد از وزن بدن خود را در طول ۱۸ ماه اضافه کردند. این دارو برای افسردگی دو قطبی و اسکیزوفرنی مورد استفاده قرار می گیرد. قرص های معادل آن طبق نظر پزشک می تواند گدون(زیپرازیدون) و ابیلیفای(aripiprazole) باشد. برای کاهش اثر چاقی این دارو می توان از متفورمین در کنار آن استفاده کرد.
زیپرکسا
کلورپروپامید (اینسولاز)، دیابینیز
برخی از داروهای درمانی دیابت نوع ۲، وزن را کم می کنند. البته بعضی دیگر وزن را افزایش می دهند. این دارو دارای سولفونیل اوره بوده و عملکرد انسولین را افزایش می دهد. انسولین موجب کاهش قندخون و افزایش اشتها می شود. در این حالت نیز داروهایی مانند بیتا، ژانویا و متفورمین برای کاهش وزن مناسب هستند.
والپوریک
والپوریک اسید(Depakote) برای درمان و بهبود تشنج، اختلال دو قطبی و جلوگیری از میگرن تجویز می گردد. مطالعات سال ۲۰۰۷ بر روی بیماران صرعی نشان می دهد که ۲۴ درصد مردان و ۴۴ درصد از زنان مصرف کننده این دارو، معادل ۵ کیلو یا بیشتر وزن اضافه کرده اند.
قرص های افزایش وزن
آمیتریپتیلین (Elavil, Endep, vanatrip)
داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای(TCAs) مانند آمیتریپتیلین بیشتر از دیگر داروهای ضدافسردگی و میگرن سبب چاقی می گردند. عملکرد آنتی هیستامینی این دارو دلیل چاقی است. این دارو برای درمان افسردگی کمتر تجویز می شود. زیرا استفاده بیش از حد آن ها موجب بروز مشکلات قلبی می شود.
انسولین (Insulin)
موجب چاقی می گردد. نوع خاصی از انسولین ماند لوبمیر با اثر طولانی موجب چاقی کمتر شده و مطالعات نشان می دهد که دریافت کنندگان انسولین در سه سال اول، ۵ کیلو وزن اضافه کرده اند و نیم بیشتر این وزن در سه ماه اول مصرف پدید آمد.
داروهای ضدحساسیت (پزودوافدرین و فکسوفنادین)
این داروها نیز با عملکرد آنتی هیستامینی سبب افزایش وزن می گردند. این نوع عملکرد در بیشتر داروهای ضدافسردگی حذف یا تقلیل یافته اما این عملکرد در داروهای ضدآلرژی مهم بوده و قابل حذف نیست. تحقیقات سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که مصرف این داروها، شانس چاقی به اندازه ۵۵ درصد افزایش می دهد. ضمن اینکه آنتی هیستامین در فعالیت آنزیمی که باعث تنظیم مصرف غذا در بدن می شود، اختلال ایجاد می کند.
آتنولول (Tenormin)
از داروهای درمان فشار خون، بتا بلاکر (Beta-blockers) بوده که پر مصرف ترین آن ها ایندرال، متوپرولول و آتنولول می باشد. با مصرف آتنولول، مصرف کنندگان ۲.۵ کیلو وزن را در ماه های اولیه اضافه می کنند. این داروها سرعت سوخت کالری را کاهش و موجب خستگی می گردند.
آتنولول و چاقی
داروهای پیشگیری از بارداری
مدروکسی پروژسترون استات (DMPA) تنها داروی اثبات شده در افزایش وزن و چاقی است و به عنوان قرص چاق کننده معرفی می گردد.

ده مورد از بهترین مکمل‌ های افزایش وزن

۱. مکمل افزایش وزن Universal Real Gains Weight Gainer
شرکت Universal Nutrition سال‌هاست که در زمینه‌ٔ تولید مکمل های عضله سازی فعالیت می‌کند. مکمل‌های افزایش وزن این شرکت، به‌ازای هر وعده، بیش از ۵۰ گرم پروتئین دارد و از نظر مقدار کالری از بسیاری از محصولات دیگر پایین‌تر است. هر وعده از این مکمل ۶۰۰ کالری دارد. علاوه بر کالری پایین، این محصولات، کربوهیدرات کمتری هم نسبت به سایر محصولات دارد. هر وعده از آن کمتر از ۱۰۰ گرم کربوهیدرات دارد.
هر وعده از این مکمل یعنی ۱۵۵ گرم از آن، حاوی موارد زیر است:
کالری: ۶۰۱؛
پروتئین: ۵۲ گرم؛
منبع پروتئین: پروتئین وی و کازئین؛
کربوهیدرات: ۸۷ گرم؛
چربی: ۵ گرم؛
بیشترین سایز موجود: ۴/۸ کیلوگرم؛
طعم‌های موجود: بستنی وانیلی، موز.
۲. مکمل افزایش وزن Optimum Nutrition Pro Gainer
مکمل های افزایش وزن – Pro Gainer
شرکت Optimum Nutrition مجموعه‌ای از مکمل‌های مختلف را تولید می‌کند که جزو محبوب‌ترین مکمل‌ها برای مصرف‌کنندگان است.
مکمل افزایش وزن این شرکت، مقدار قابل توجهی، یعنی ۶۰ گرم پروتئین لبنی و تخم‌مرغ دارد که هر دویِ آنها جزو پروتئین‌های بسیار باکیفیت است. این محصول هم مثل محصول قبلی یکی از کم‌کربوهیدرات‌ترین مکمل های افزایش وزن است.
ارزش غذایی این مکمل در هر وعده (۱۶۵ گرم) به شرح زیر است:
کالری: ۶۵۰؛
پروتئین: ۶۰ گرم؛
منبع پروتئین: وی، کازئین، تخم‌مرغ؛
کربوهیدرات: ۸۵ گرم؛
چربی: ۸ گرم؛
بیشترین سایز موجود: ۴/۵ کیلوگرم؛
طعم‌های موجود: موز، شکلاتی.
۳. مکمل افزایش وزن MuscleMeds Carnivor Mass
مکمل های افزایش وزن – Carnivor Mass
درحالی‌که بیشتر مکمل‌های پروتئین بر مبنای پروتئین لبنی مثل وی و کازئین است، مکمل MuscleMeds Carnivor Mass حاوی پروتئین حاصل از گوشت گاو است. نه‌تنها منبع پروتئین این محصول منحصر‌به‌فرد است، بلکه ۵ گرم کراتین مونوهیدرات افزوده دارد.
کراتین به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین مکمل‌ها برای افزایش قدرت و استقامت عضلات شناخته می‌شود. برای کسانی که می‌خواهند کراتین مونوهیدرات را همراه با مکمل ‌های افزایش حجم عضله مصرف کنند، این محصول مناسبی است.
هر وعده یعنی ۱۹۲ گرم از این مکمل حاوی موارد زیر است:
کالری: ۷۲۰؛
پروتئین: ۵۰ گرم؛
منبع پروتئین: گوشت گاو؛
کربوهیدرات: ۱۲۵ گرم؛
چربی: ۲ گرم؛
بیشترین سایز موجود: ۵/۸ کیلوگرم؛
طعم‌های موجود: وانیل کارامل، شکلات، شکلات و کره بادام زمینی، توت فرنگی.
۴. مکمل افزایش وزن MuscleTech Mass Tech
مکمل های افزایش وزن – Mass Tech
مکمل MuscleTech Mass Tech یکی دیگر از محصولاتی است که فراتر از پروتئین و کربوهیدرات است. هر وعده از این محصول حاوی ۱۰ گرم کراتین مونوهیدرات و هچنین آمینواسیدهای شاخه‌دار است. هر وعده یعنی ۲۳۰ گرم از این مکمل، متشکل از موارد زیر است:
کالری: ۸۴۰؛
پروتئین: ۶۳ گرم؛
منبع پروتئین: وی، کازئین؛
کربوهیدرات: ۱۲ گرم؛
چربی: ۷ گرم؛
بیشترین سایز موجود: ۳/۲ کیلوگرم؛
طعم‌های موجود: وانیلی، شکلاتی، کیک تولد.
۵. مکمل افزایش وزن Bodybuilding.com Signature Mass Gainer
مکمل های افزایش وزن – Signature Mass Gainer
هر وعده از مکمل Bodybuilding.com Signature Mass Gainer دارای ۷۰ گرم پروتئین است و جزو محصولاتی‌ست که بیشترین پروتئین را دارد. این پروتئین شامل پروتئین‌های لبنی زودهضم و دیرهضم (وی و کازئین) و همین‌طور پروتئین تخم‌مرغ است.
هر وعده از این مکمل، یعنی هر ۲۱۱ گرم، شامل موارد زیر است:
کالری: ۸۱۰؛
پروتئین: ۶۷ گرم؛
منبع پروتئین: وی، کازئین، تخم‌مرغ؛
کربوهیدرات: ۱۱۰ گرم؛
چربی: ۱۰ گرم؛
بیشترین سایز موجود: ۴/۵ کیلوگرم؛
طعم‌های موجود: وانیلی، شکلاتی.
خلاصه:
گرچه مکمل‌ های افزایش وزن کالری زیادی دارند، محصولاتی در بازار وجود دارد که کالری آنها در هر وعده کمتر از ۱۰۰۰ کالری است. این محصولات معمولا بین ۵۰ تا ۷۰ گرم پروتئین و در حدود ۸۵ تا ۱۳۰ گرم کربوهیدرات در هر وعده دارند.
۵ مکمل افزایش وزن با بیشر از ۱۰۰۰ کالری در هر وعده
اگر فقط قصد افزایش وزن ندارید و می‌خواهید مکمل افزایش حجم عضلات نیز مصرف کنید، می‌توانید مکمل‌هایی را در نظر بگیرید که در هر وعده بیش از هزار کالری دارند. با وجود این، باید بدانید که کالری بالاتر در این مکمل‌ها به‌دلیل کربوهیدرات بیشتر است. گرچه کربوهیدرات مهم‌ترین منبع انرژی برای تمرین‌های شدید است، ولی به‌تنهایی باعث ساخت و افزایش حجم عضله نمی‌شود. محصولاتی که کربوهیدرات بالاتری دارند، برای کسانی مناسب است که فعالیت شدید دارند و در اضافه کردن وزن با مشکل مواجه‌اند.
در ادامه، ۵ مکمل افزایش وزن را معرفی می‌کنیم که در هر وعده بیش از هزار کالری دارند. این مکمل‌ها را از کمترین کالری تا بیشترین کالری فهرست کرده‌ایم.
۶. مکمل BSN True Mass 1200
مکمل های افزایش وزن – True Mass 1200
شرکت BSN به تولید مکمل شهرت دارد. مکمل افزایش وزن BSN در هر وعده بیش از ۱۲۰۰ کالری دارد و بیش از ۲۰۰ گرم کربوهیدرات فراهم می‌کند.
ارزش غذایی هر وعده یعنی هر ۳۱۰ گرم از این مکمل عبارت است از:
کالری: ۱۲۱۰؛
پروتئین: ۵۰ گرم؛
منبع پروتئین: وی، کازئین، تخم‌مرغ؛
کربوهیدرات: ۲۱۳ گرم؛
چربی: ۱۷ گرم؛
بیشترین سایز موجود: ۴/۷ کیلوگرم؛
طعم‌های موجود: میلک‌شیک توت‌فرنگی، میلک‌شیک شکلاتی و کوکی و کرم.
۷. مکمل Optimum Nutrition Serious Mass
مکمل های افزایش وزن – Serious Mass
مکمل Serious Mass یکی دیگر از مکمل‌های شرکت Optimum Nutrition است که در این فهرست معرفی می‌شود. این مکمل نسبت به مکمل دیگری که معرفی کردیم، تقریبا دوبرابر کالری دارد.
این کالری غالبا از کربوهیدرات تأمین می‌شود؛ درست مثل سایر مکمل‌ها. این محصول، بیش از ۲۵۰ گرم کربوهیدرات در هر وعده دارد.
هر وعده یا ۳۳۴ گرم از این مکمل حاوی موارد زیر است:
کالری: ۱۲۵۰؛
پروتئین: ۵۰ گرم؛
منبع پروتئین: وی، کازئین، تخم‌مرغ؛
کربوهیدرات: ۲۵۲ گرم؛
چربی: ۴/۵ گرم؛
بیشترین سایز موجود: ۵/۴ کیلوگرم؛
طعم‌های موجود: شکلاتی، موزی، شکلات و کره بادام‌زمینی.
۸. مکمل Evlution Nutrition Stacked Protein Gainer
مکمل های افزایش وزن – Stacked Protein Gainer
بیشتر مکمل‌ های افزایش وزن و افزایش حجم عضله از چند نوع پروتئین تشکیل می‌شوند؛ از جمله کازئین و وی. هر دو نوعِ پروتئین کازئین و وی از لبنیات تهیه می‌شوند، ولی نوع هضم آنها متفاوت است. این مکمل، فقط از پروتئین وی تشکیل شده است که پروتئینی زودهضم است.
البته این مورد باعث نمی‌شود که این مکمل، فرمولاسیون ضعیف‌تر یا قوی‌تری داشته باشد و فقط یکی از تفاوت‌های این مکمل با دیگر مکمل‌های این فهرست است.
هر وعده از این مکمل یعنی ۳۲۸ گرم از آن، دارای مواد زیر است:
کالری: ۱۲۵۰؛
پروتئین: ۵۰ گرم؛
منبع پروتئین: وی؛
کربوهیدرات: ۲۵۰ گرم؛
چربی: ۶ گرم؛
بیشترین سایز موجود: ۵/۴ کیلوگرم؛
طعم‌های موجود: بستنی وانیلی، شکلاتی.
۹. مکمل MusclePharm Combat XL
مکمل های افزایش وزن – MusclePharm Combat XL
گرچه این مکمل، فرمولاسیون مشابهی با سایر مکمل‌های افزایش حجم دارد، یکی از مزایای آن گذراندن تست‌های مواد تشکیل‌دهنده‌ٔ ممنوعه است.
این محصول، مهر تأیید Informed-Choice دارد. یعنی فرایند تولید و مواد به‌کار‌رفته در این محصول آزمایش شده و مطابق با مقررات است. چون استفاده از برخی مواد تشکیل‌دهنده در مکمل‌ها ممنوع شده است. به دلیل زمان‌بر بودن و هزینه‌ٔ بالا، بسیاری از شرکت‌ها از انجام این تست‌ها صرف‌نظر می‌کنند.
تستِ نبودنِ مواد ممنوعه، سلامت مکمل‌ها را تضمین می‌کند. این ویژگی زمانی اهمیت خود را نشان می‌دهد که بخواهید در رقابت‌های ورزشی شرکت کنید و وجود برخی مواد در مکمل‌ها، در نتایج تست دوپینگ و مواد، تأثیرگذار باشد.
هر وعده یا ۳۳۲ گرم از این مکمل، حاوی موارد زیر است:
کالری: ۱۲۷۰؛
پروتئین: ۵۰ گرم؛
منبع پروتئین: وی، کازئین؛
کربوهیدرات: ۲۵۲ گرم؛
چربی: ۷ گرم؛
بیشترین سایز موجود: ۵/۴ کیلوگرم؛
طعم‌های موجود: وانیلی، شیرشکلاتی، شکلات و کره بادام‌زمینی.
۱۰. مکمل Dymatize Super Mass Gainer
مکمل های افزایش وزن – Super Mass Gainer
این مکمل هم مثل مکمل قبلی که معرفی کردیم، دارای مهر تأیید Informed-Choice است. همچنین، در هر وعده، یک گرم کراتین مونوهیدرات نیز دارد. گرچه این مقدار ممکن است بسیار کمتر از مقدار موردنیاز برای دریافت بهترین نتیجه باشد، در کنار آن می‌توانید از سایر مکمل‌های کراتین هم استفاده کنید.
در هر وعده از این مکمل، یعنی ۳۳۳ گرم، موارد زیر وجود دارد:
کالری: ۱۲۸۰؛
پروتئین: ۵۲ گرم؛
منبع پروتئین: وی، کازئین، تخم‌مرغ؛
کربوهیدرات: ۲۴۶ گرم؛
چربی: ۹ گرم؛
بیشترین سایز موجود: ۵/۴ کیلوگرم؛
طعم‌های موجود: وانیل، کیک شکلاتی، کوکی و کرم.
خلاصه:
مکمل‌ های افزایش وزن که کالری بیشتری دارند معمولا در هر وعده ۱۲۰۰ کالری یا بیشتر دارند. این محصولات معمولا حدود ۵۰ گرم پروتئین و ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم کربوهیدرات دارند.
جمع‌بندی
اگر وزن‌تان افزایش نمی‌یابد، احتمالا به‌اندازه کافی کالری مصرف نمی‌کنید. اگر بتوانید کالری لازم را از غذاها دریافت کنید، مصرف مکمل‌های افزایش وزن ضروری نیست. ولی با توجه به سبک زندگی امروزی، شاید نتوان کالری کافی را از غذاها دریافت کرد و بهترین کار استفاده از مکمل‌هاست.
هر مکمل افزایش وزن، حدود ۵۰ تا ۷۰ گرم پروتئین در هر وعده دارد و میزان کربوهیدرات و کالری هر محصول با دیگری متفاوت است.
میزان کربوهیدرات این مکمل‌ های افزایش وزن، بین ۸۵ تا ۲۵۰ گرم و میزان کالری آنها از ۶۰۰ تا بیش از ۱۲۰۰ کالری در هر وعده است. محصولاتی که کالری بیشتری دارند، حاوی کربوهیدرات بیشتری هستند.
موقع انتخاب مکمل باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید؛ یکی قیمت محصول به‌ازای هر وعده و دیگری سایر مواد موجود در آن مثل کراتین. همچنین، این محصولات در طعم‌های مختلفی تولید می‌شوند که پاسخگوی ذائقه‌های متفاوت باشند.محصولاتی که در این فهرست معرفی کردیم، جزو محبوب‌ترین مکمل‌های بازار هستند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر