یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اسم داروهای درمان سیاتیک پا

عکس, اسم داروهای درمان سیاتیک پا

مسکن‌های مخدری: از جمله کدئین و در صورت درد خیلی شدید مورفین
دارو‌های ضد التهابی: غیر استروئیدی و پاراستامول مانند ایبوپروفن
ضد افسردگی‌های سه حلقه‌ای: مانند آمی تریپتیلین. این دارو‌ها علاوه بر رفع افسردگی برای درمان درد سیاتیک کاربرد دارند.
برای تمام بیماران و یا برای مدت طولانی نمی‌توان از این دارو‌ها استفاده کرد. بنابراین در صورت مصرف مسکن‌ها بهتر است حتما با پزشک مشاوره داشته باشید.

ماساژ درمانی یکی از روش‌های درمان درد سیاتیک پا است. ماساژ درمانی تنش را پایین می‌آورد و گردش خون را تحریک می‌کند.

یکی دیگر از روش‌های طبیعی درمان درد سیاتیک پا طب سوزنی است. طب سوزنی با تحریک نقاط خاص باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی می‌شود و با انتشار مواد شیمیایی، درک درد توسط مغز تغییر می‌کند. طب سوزنی همچنین باعث استراحت ماهیچه‌ها می‌شود و به بهبود بدن کمک می‌کند.

در صورت مؤثر نبودن مصرف مسکن‌ها، می‌توان از روش‌های دیگر از جمله تزریق استفاده کرد. تزریق برای درمان درد سیاتیک پا به چند طریق انجام می‌گیرد.

این تزریق توسط پزشک متخصص و با استفاده از داروی بی حسی موضعی یا کورتیکواستروئید درون ستون مهره‌ها انجام می‌شود. در این روش مسکن‌های قوی و ضد‌التهاب‌ها به صورت مستقیم به ناحیه ملتهب وارد می‌شود و درد را به صورت موقت تسکین داده و فشار را از روی عصب سیاتیک بر می‌دارد.

تزریق پری رادیکولار (PRT)
در این روش با نگاه کردن به تصاویر سونوگرافی؛ یک سوزن باریک به ریشه عصب در ستون فقرات نزدیک می‌شود تا با تعیین محل مورد نظر، دارو به صورت عمیق به عصب دردآور نزدیک شود. در سوزن یک داروی ضد التهابی نظیر کورتیزون و دارو‌های بیهوشی موضعی تزریق می‌شود. در زمان ۵ تا ۱۰ دقیقه درمان انجام می‌شود و نتایج طی چند روز قابل مشاهده هستند. معمولا هر یک هفته یک بار و کلا سه بار این درمان انجام می‌شود تا درمان درد سیاتیک پا دوام بیشتری داشته باشد.

درمان درد سیاتیک پا با استفاده از فیزیوتراپی
یکی دیگر از راه‌های درمان درد سیاتیک پا، مراجعه به متخصص فیزیوتراپی است. متخصص فیزیوتراپی کار‌هایی از جمله گرم کردن و تحریک الکتریکی را انجام می‌دهد. سپس با استفاده از میدان‌های الکتریکی و کشش و دیگر موارد درد سیاتیک پا را کم می‌کند. دکتر فیزیوتراپی همچنین روش‌های کاهش فشار بر عصب سیاتیک و تمرین‌های متفاوتی برای تقویت عضلات و بالا بردن انعطاف پذیری آن‌ها ارائه می‌دهد.

جراحی
جراحی خیلی کم برای درمان درد سیاتیک پا به کار می‌رود مگر در مواردی نظیر فتق یا سرخوردگی دیسک و مداوم بودن درد با به کار بردن سایر روش ها. روش‌های جراحی را در زیر معرفی می‌کنیم.

برداشتن دیسک ستون فقرات یا دیسککتومی
این عمل رایج‌ترین عمل جراحی به شمار می‌رود و در آن بخشی از دیسک برجسته‌ای که به عصب فشار وارد می‌کند را بر می‌دارد.

خشک کردن ستون فقرات یا جراحی فیوژن
به کمک یک وسیله قفس مانند پلاستیکی یا فلزی که بین مهره‌ها نگه داشته می‌شود، مهره‌ای را که در رفته و بیرون زده است را به وسیله پیچ‌ها و میله‌های فلزی جوش می‌دهند.

درمان درد سیاتیک پا با استفاده از خشک کردن ستون فقرات یا جراحی فیوژن

درمان تنگی مجرای نخاع یا لامینکتومی
در این روش تنگی مجرای نخاع درمان می‌شود و بخشی از مهره به نام لامینا در آن برداشته می‌شود.

۶ – استفاده از مواد طبیعی و طب سنتی
فلفل
فلفل با داشتن ترکیبی به نام کپسایسین می‌تواند به عنوان داروی طبیعی آرام‌بخش عمل کند. این ماده باعث کاهش سطوح انتقال دهنده عصبی به نام ماده P که حامل سیگنال‌های درد است می‌شود.

درمان درد سیاتیک پا با مواد طبیعی

زردچوبه
یکی از دارو‌های طبیعی مؤثر در درمان سیاتیک پا؛ زردچوبه است. زردچوبه درای ترکیباتی به نام کورکومین است که باعث کاهش درد عصب و التهاب می‌شود و می‌تواند به عنوان یک ضد التهاب عمل کند.

دانه شنبلیله
دانه‌ شنبلیله خاصیت ضد التهابی دارد و از این جهت می‌تواند برای درمان درد سیاتیک پا به کار رود. همچنین برای درمان درد ناحیه نقرس و آرتریت روماتوئید به کار می‌رود.برای آشنایی کامل‌تر با روش‌های درمان خانگی سیاتیک درمان درد سیاتیک با طب سنتی را در سایت ستاره بخوانید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر