یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اسم داروهای ضد حساسیت و کهیر

عکس, اسم داروهای ضد حساسیت و کهیر
در این پست از یاس فان لیست کامل داروهای حساسیت و آلرژی را برای شما نوشته ایم که فقط جنبه آموزشی دارد و شما باید برای تشخیص و درمان بیماری خود به پزشک مراجعه کنید. اسامی قرص ها به لاتین در پایین مقاله نوشته شده است.
دسته ی اول آنتی‌هیستامین‌ها:
موارد درمان حساسیت فصلی ، حساسیت‌های ایجاد شده در خانه و حساسیت به مواد غذایی به‌خوبی عمل می‌کنند اما نمی‌توانند تمام علائم حساسیت را از بین ببرند.اگر مجبور به استفاده از آنتی‌هیستامینی هستید که باعث سر گیجه می‌شود، بهتر است آن را قبل از خواب استفاده کنید. به هیچ وجه این نوع آنتی‌هیستامین‌ها را قبل از رانندگی مصرف نکنید.
دسته ی دوم کورتیکواستروئیدها(استروئیدها):  باعث جلوگیری و درمان گرفتگی بینی، عطسه و آبریزش و خارش بینی می‌شوند. این داروها همچنین می‌توانند التهاب‌های ایجاد شده در اثر واکنش‌های حساسیت‌زای دیگر را از بین ببرند.عوارض جانبی : اضافه وزن ، احتباس آب در بدن ، فشار خون بالا
دسته سوم داروهای ضد گرفتگی بینی:التهاب و ورم بافت‌های بینی و رگ‌های خونی چشم را کاهش می‌دهند و در نتیجه باعث تسکین علائم تورم بینی، گرفتگی، آبریزش بینی می‌شوند و سرخی چشمان را از بین می‌برند.به‌طور کلی داروهای ضد گرفتگی بینی می‌توانند باعث افزایش فشار خون شوند، بنابراین مصرف این داروها به افرادی که فشار خون بالا یا آب سیاه دارند توصیه نمی‌شود.این داروها همچنین می‌توانند باعث بی خوابی و کج خلقی شوند و در جریان ادرار اختلال ایجاد کنند.
دسته چهارم دارو های گیاهی ضد کهیر: بهترین داروهای گیاهی ضد حساسیت پوستی عبارت هستند از نعناع، ریحان، رزماری، آویشن، حنا، زردچوبه، گشنیز.

اسامی داروهای درمان حساسیت :

آمپول ضد حساسیت تریامسینولون:این آمپول عوارض رایجی مانند کبودی، ورم مفاصل، سرفه و سینوزیت دارد.
سیتریزن
تلفست (افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی قبل از مصرف این دارو شرایط خود را به پزشک اطلاع دهند، چون مصرف قرص تی لفست ممکن است باعث افزایش یا نامنظم شدن ضربان قلب شود.)
قرص بانوفن:در صورتی که مبتلا به بیماری‌های تنفسی، فشار چشم بالا، مشکلات قلبی، فشار خون بالا، مشکلات کبدی، تیروئید پر کار و اختلال در ادرار بوده‌اید از مصرف آن خودداری کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر