یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اسم قرص درمان گرفتگی گردن و کمر و سیاتیک

عکس, اسم قرص درمان گرفتگی گردن و کمر و سیاتیک
اگر بر اثر یک حرکت اشتباه ورزشی یا گرم و سرد و شدن بدن و یا در خواب دچار گرفتگی گردن یا سیاتیک و کمردرد شده اید بهترین دارو قرص متوکاربامول می باشد. این دارو شل کننده عضلات است و درد را به سرعت تسکین می دهد . اگر مشکل شما جدی باشد باید از درمان های دیگری نظیر فیزیوتراپی ،طب فیزیکی و سایر درمان های تجویز شده توسط پزشک برای مشکل عضلانی خود بهره بگیرید . در مورد مصرف این دارو در کودکان زیر ۱۶ سال مطالعات کافی وجود ندارد لذا مصرف در افراد زیر ۱۶ سال حتماً تحت نظر پزشک صورت گیرد.در صورت بارداری ،اقدام به بارداری یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید.از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید. (خصوصا داروهای تضعیف کننده ی سیستم اعصاب و آرام بخش)این دارو با وجود اینکه داروی ساده ای به نظر می رسد اما می تواند با داروهای بسیاری تداخل ایجاد کند.
-مصرف الکل در مدت درمان با این دارو می تواند احتمال بروز عوارض ناشی از این دارو را افزایش دهد.
_در صورت سابقه ی بیماری های کلیوی،کبدی،عضلانی،تشنج و صرع پزشک خودرا مطلع نمایید.
نحوه ی صحیح مصرف متوکاربامول
_مقدار مصرف این دارو در بیماران مختلف ،متفاوت می باشد به همین دلیل دارو را طبق دستور پزشک با همان مقدار تجویز شده مصرف نمایید.در صورت مصرف خوراکی (قرص) جهت گرفتگی عضلانی در بزرگسالان معمولا با ۱ تا ۳ قرص ۵۰۰ میلی گرم هر ۸ ساعت (حداکثر ۳ قرص معادل ۱۵۰۰ میلی گرم در روز مجاز است) شروع می شود و پس از آن طبق نظر پزشک مقدار مصرف دارو کم می شود.در اطفال مقدار مصرف و طرز صحیح مصرف تنها توسط پزشک محاسبه می شود.
_در صورت فراموشی یک نوبت دارو بلافاصله آن را مصرف نمایید اما از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت جداً خودداری نمایید.
توصیه های دارویی متوکاربامول
_ مصرف الکل و یا داروهای مضعف سیستم عصبی مانند ریسپریدون منجر به افزایش احتمال عوارض دارویی متوکاربامول مانند سرگیجه،افت تمرکز،خواب آلودگی ،کابوس های غیر طبیعی و مشکلات خواب می شود.
_مصرف داروی تزریقی متوکاربامول باید تنها با نظر پزشک و در مرکز درمانی مناسب تزریق گردد.زیرا احتمال بروز شوک ناشی از حساسیت دارویی، تشنج و مشکلات خونی از عوارض تزریق این دارو می باشد.
-متوکاربامول می تواند خواب آلودگی و گیجی شدیدی در شماایجاد کند. در صورتی که این اتفاق برای شما رخ داد، تا زمانی که اثر دارو از بین نرفته از رانندگی و کارهایی که نیاز به تمرکز و احتیاط بیشتری دارند خودداری کنید .
‎- در صورتی که قصد عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی را دارید به پزشک خود در مورد مصرف این دارو اطلاع دهید. زیرا ممکن است متوکاربامول اثرات برخی دارو های بیهوشی یا بی حسی را افزایش دهد.
عوارض شایع متوکاربامول
_دوبینی و خواب آلودگی و عدم هماهنگی عضلات از عوارض شایع این دارو خصوصاً اوایل درمان می باشد.
_سوءهاضمه و معده درد ناشی از این دارو با مصرف پس از غذا و داشتن رژیم با وعده های غذایی سبک بهتر می شود.
_احساس طعم فلزی در دهان ممکن است با مصرف این دارو رخ دهد که پس از اتمام درمان به مرور برطرف می شود.
_در صورت تیرگی مدفوع ،تغییر رنگ پوست ،لرز،افزایش فشار خون ،تب،گرگرفتگی ،قرمزی چشم توام با گرفتگی بینی و هرگونه علائم غیر طبیعی به پزشک خود مراجعه نمایید.
در صورت ایجاد واکنش حساسیت ،قرمزی پوست و تشنج مصرف دارو را قطع و به پزشک مراجعه کنید.
-احساس خستگی و سرگیجه یا سبکی سر هنگام تغییر وضعیت از حالت نشسته و خوابیده به ایستاده عارضه ی شایعی میباشد.بهتر است به آرامی تغییر وضعیت دهید و در صورتی که احساس سرگیجه نمودید برای چند دقیقه بنشینید و سپس بلند شوید.
_در مدت درمان با این دارو ممکن است رنگ ادرار شما به قهوه ای یا سبز تیره تغییر نماید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر