یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اسم قوی ترین قرص و پماد تبخال

عکس, اسم قوی ترین قرص و پماد تبخال

قرص و پماد آسیکلوویر را می توان قوی ترین داروی درمان تبخال دانست که بالا ترین دوز قرص آن ۸۰۰ است. در این پست داروی آسیکلوویر را به شما معرفی خواهیم کرد . نخست به معرفی پماد آن می پردازیم سپس معرفی قرص .

کرم آسیکلوویر برای چیست؟ 

کرم آسیکلوویر Aciclover Cream جزء داروهایی است که برای درمان تبخال از آن استفاده می شود. یکی از فوایدی که این کرم بر روی تبخال دارد، کاهش یا از بین بردن علائم تبخال می باشد و این علائم می تواند درد، خارش یا سوزش و گزگز شدن باشد. باید خاطر نشان کرد که این کرم فقط علائم را کاهش می دهد نه اینکه از رشد آن در آینده جلوگیری کند. آسکلوویر را می توان در دسته داروهای ضد ویروس قرار داد چرا که از رشد ویروس جلوگیری می کند.

آسیکلوویر داروی ضد ویروسی است که علاوه بر تبخال برای درمان عفونت های هرپس ژنیتالیس،ویروس واریسلا زوستر، درمان زونا و عفونت هرپس زوستر چشمی نیز تجویز می شود.

نحوه استفاده از کرم آسیکلوویر

قبل از استفاده از این دارو دست هایتان را بشویید و ناحیه تبخال زده را نیز تمیز کنید و سپس این کرم زا بر روی ناحیخ مورد نظر استفاده کنید. سعی کنید کرم آسیکلوویر را زمانی استفاده کنید که با یکی از نشانه های تبخال رو به رو شدید.

نحوه و مقدار استفاده از این دارو در بروشور آن وجود دارد. در صورتی که پزشک این دارو را تجویز کرده طبق دستورالعمل پزشک یا پزشک آنلاین متخصص پوست آن را استفاده کنید. کرم را باید کاملا بر روی ناحیه تبخال زده بمالید تا تمام این ناحیه را بپوشاند. باید به خاطر داشته باشید که این دارو فقط باید بر روی پوست مورد استفاده قرار بگیرد. سعی نکنید این دارو را بر روی چشم، واژن دهان یا بینی بزنید چرا که دچار عوارضی جدی خواهید شد. در صورتی که این کرم با دهان یا بینی یا چشم شما تماس پیدا کرد حتما فورا با آب فراوان شستشو دهید. مقدار مصرف آسیکلوویر را پزشک با توجه به شرایط شما تجویز خواهد کرد بنابراین به همان میزان تجویز شده از این کرم استفاده کنید. برای بهبودی سریع سعی کنید این کرم را به طور مکرر و به میزان تجویز شده استفاده کنید. برای جلوگیری از گسترش عفونت بعد از استفاده از آسیکلوویر دوش نگیرید و شنا نکنید. در صورتی که از این دارو برای درمان تبخال تناسلی استفاده می کنید سعی کنید قبل از مصرف دستکش دست کنید. بعد از استفاده از این کرم به هیچ عنوان از لوازم آرایشی استفاده نکنید چرا که باعث تشدید عفونت می شود مگر اینکه در این باره با پزشک خود مشورت کرده باید و پزشک این کار را بلامانع بداند.

اثرات جانبی داروی کرم آسیکلوویر یا پماد آسیکلوویر

از عوارض شایع این کرم می توان به مواردی همچون لب های خشک، لب های ترک خورده، سوزش و یا پوسته پوسته شدن اشاره کرد. این عوارض هیچکدام جدی نیستند اما در صورت تداوم و یا بدتر شدن هر یک از این نشانه ها به پزشک مراجعه کنید.
استفاده از این کرم عوارض جانبی جدی را به همراه نخواهد داشت اما در صورتی که با هر یک از نشانه های آلرژی مانند خارش، تورم در صورت، تورم در گلو، تورم در زبان یا سرگیجه، کهیر، تاول، مشکلاتی در صحبت کردن و مشکلات تنفسی شدید سریعا به پزشک مراجعه کنید.
در صورتی که تاریخ انقضای این کرم گذشته باشد به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید تا دچار آسیبی نشوید.
در صورتی که با هر عارضه دیگری مواجه شدید حتما به پزشک مراجعه کنید.
در صورتی که به کرم آسیکلوویر یا Valacyclovir حساسیت دارید حتما قبل تجویز دارو با پزشک خود در میان بگذارید.
در صورتی که در سابقه پزشکی خود بیماری خاصی داشته اید یا دارید حتما به پزشک اطلاع دهید تا پزشک بهترین تجویز را برای شما داشته باشد.
در صورت حامله بودن حتما به پزشک اطلاع دهید چرا که در این دوران حساس مصرف بسیاری از داروها ممکن نیست.
مصرف این کرم در دوران شیردهی توصیه نمی شود به خصوص اگر زخم های تبخالی در اطراف سینه داشته باشید مگر اینکه پزشک برای شما تجویز کرده باشد.
مصرف این کرم برای افراد بالای ۶۵ سال توصیه نمی شود مگر اینکه به تشخیص پزشک باشد.
از بلعیدن این دارو جدا خودداری کنید چرا که ممکن است دچار عوارضی شوید.
اگر دچار تبخال تناسلی هستید از لباس های گشاد استفاده کنید با این کار از تحریک تبخال جلوگیری می کنید.

نحوه نگهداری از کرم آسیکلوویر:دارو را مطابق دستورالعمل های روی محصول یا مطابق دستورات پزشک نگهداری کنید.بلافاصله بعد از استفاده درپوش کرم را ببندید.
آسیکلوویر را باید در دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری کرد.این دارو باید به دور از رطوبت و نور نگهداری شوددور از دسترس کودکان و حیوانات باشد.دارو را به هیچ عنوان در حمام نگهداری نکنید.

قرص :

آسیکلوویر از داروهای گروه B برای مصرف در بارداری می باشد. برای مصرف دارو در دوران بارداری حتماً با پزشک خود مشورت نمایید. به علت ترشح دارو در شیر، تجویز در دوران شیردهی با احتیاط صورت گیرد.

مصرف دارو می بایست ۲۴ ساعت قبل و تا ۱۴ روز پس از دریافت واکسن حاوی ویروس واریسلای زنده ضعیف شده، متوقف گردد.

درصورت داشتن سابقه حساسیت به آسیکلوویر یا والاسیکلوویر، ابتلا به اختلالات عصبی یا سابقه واکنش عصبی به دارو، دهیدراتاسیون یا سابقه اختلال عملکرد کلیوی، در صورتیکه خانم باردار یا شیرده هستید یا قصد باردار شدن دارید، مصرف داروهای دیگر به ویژه داروهای القاکننده سمیت کلیوی، قبل از مصرف این دارو با پزشک خود مشورت نمایید.

مواردی از نارسایی حاد کلیوی به دنبال مصرف خوراکی آسیکلوویر گزارش شده است.
-واکنش های سمیت عصبی در رژیم های حاوی دوز بالای آسیکلوویر، افراد دارای نارسایی کلیوی، افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی و سالمندان گزارش شده است.
-تجویز این دارو در گروه های خاص کودکان که در معرض ابتلا به عفونت های شدید ویروس واریسلا و مشکلات آن می باشند، مانند افراد سالم غیر باردار ۱۳ سال و بالاتر، کودکان ۱۲ ماه به بالا که دارای اختلالات ریوی و جلدی مزمن می باشند و کودکان تحت درمان به کورتون توصیه می گردد. تجویز دارو در کودکان سالم توصیه نشده است.

-عوارض جانبی که نیاز به مداخله پزشکی دارند: نارسایی حاد کلیوی؛ اختلالات انسفالوپاتیک؛ اختلالات خونی مانند آنمی، لکوسیتوز، نوتروپنی یا نوتروفیلی، ترومبوسیتوپنی یا ترومبوسیتوز؛ هماتوری(موجود در خون و ادرار)؛ کهیر؛ سرگیجه، اختلال انعقادی داخل عروقی منتشر بخصوص در دست و پا؛ همولیز؛ افت فشار؛ اختلالات روانی؛ سایکوز؛ آنافیلاکسی؛ آنمی؛ آنژیوادم؛ آتاکسی؛ گیجی؛ کاهش هوشیاری؛ افزایش سطح آنزیم های کبدی؛ آنسفالوپاتی؛ تب؛ توهم؛ یرقان؛ لکوپنی؛ ادم محیطی؛ تشنج؛ واکنش های پوستی و اختلالات بینایی.
-عوارض جانبی که فقط در صورت تداوم عوارض یا آزاردهنده بودن نیاز به مداخله پزشکی دارند: اختلالات گوارشی(تهوع و استفراغ)؛ بدن درد و احساس بیماری؛ سردرد؛ سرگیجه؛ بی قراری؛ آلوپسی(طاسی)؛ درد عضلانی؛ بی خوابی.
مسمومیت: در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقدار توصیه شده لابیاپلاستی سریعاً به پزشک و یا مراکز درمانی مراجعه نمایید.
تداخلات دارویی:
-مصرف همزمان آسیکلوویر و پروبنسید، به دلیل افزایش غلظت آسیکلوویر در خون توصیه نمی شود.
-تجویز همزمان با تئوفیلین می تواند منجر به افزایش غلظت های پلاسمایی تئوفیلین و مصرف همزمان با هیدانتوئین یا والپروئیک اسید، منجر به کاهش غلظت های پلاسمایی هیدانتوئین و والپروئیک اسید گردد.
-مصرف همزمان با داروهای نفروتوکسیک به ویژه در صورت وجود نارسایی عملکرد کلیوی، ممکن است سبب افزایش ریسک سمیت کلیوی گردد.
شرایط نگهداریی:
*دارو را در دمای زیر ۳۰ درجه سانتی گراد و در بسته بندی اصلی خود نگهداری و از رطوبت محافظت نمایید.
*دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر