یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

اسم نهال های مناسب برای کاشت در تابستان

عکس, اسم نهال های مناسب برای کاشت در تابستان
هر درخت زمان مناسبی برای کاشت دارد تا خوب بگیرد و سال بعد به بار بنشیند . چه درخت هایی را می توانیم در تابستان بکاریم . نخست درخت زیتون تلخ که باید در هوای گرم کاشته شود چون این نهال به رطوبت نیاز ندارد . بذر این درخت را می‌توان در فصل بهار کاشت و در فصل تابستان نیز آن را قلمه زد. میوه‌های آن نیز تا فصل پاییز و زمستان بر شاخه‌ها بر جای باقی می‌مانند .
درخت خرمالو :درخت خرمالو از جمله درختان زیبایی است که علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که دارد در فصل‌های گرم سال نیز می‌توان از سایه آن نیز بهره برد. قابل ذکر است که هوای گرمسیری و شرجی از جمله بهترین شرایطی است که می‌توان برای پرورش و رویش درخت خرمالو از آن بهره جست. خرمالو نیز میوه‌ای با طبع گرم است که بذر آن در فصل‌های گرم سال کاشته می شود. البته می توان نهال آن را نیز در شرایط آب و هوایی معتدل نیز کاشت. درخت خرمالو در فصل‌های سرد سال، آنچنان به آبیاری بسیار زیاد نیاز ندارد اما در تابستان به دلیل گرمی و خشکی خاک بایستی آن را مرتب آبیاری نمود.
درخت سرو:درختان سرو زینتی که معمولا برای زیباسازی محیط اطراف به کار برده می‌شود، در برابر خشکی از خود مقاومت نشان داده و معمولا به آبیاری کمی نیازمندند. بنابراین بذر این درخت را نیز می‌توان در فصل‌های گرم سال مانند بهار یا تابستان کاشت. آنچه که جهت کاشت نهال درخت سرو اهمیت دارد، نوع خاکی است که بذر در آن می روید. معمولا برای کاشت درخت سرو از خاک شنی، لومی و یا رسی استفاده می‌نمایند. گفتنی است جهت رویش کافی و مطلوب درخت سرو بایستی آن را در مناطق پر نور و آفتابی بکارید. به همین جهت فصل تابستان برای تشخیص بهترین مکان پر نور جهت کاشت بذر بسیار مناسب است
درخت اقاقیا:درخت اقاقیا نیز به خشکی و در شرایط آب و هوایی گرم بسیار مقاوم بوده و از جمله درختان زیبایی است که می توان شکوفه‌های سفید و صورتی آن را در فصل بهار دیدن کرد. علاوه بر آن درخت اقاقیا دارای سایه های پهنی است که می‌توان لذت خنکای هوای بهاری را در زیر سایه آن چشید.
درخت بلوط:درخت بلوط از جمله درختانی است که برای پرورش و رویش به آفتاب بسیار زیاد نیازمند است. به دلیل مقاومت این درخت در برابر هوای گرم و خشک می‌توان بذر ان را در فصل تابستان نیز کاشت. از سوی دیگر از آنجایی که دارای سایبان بسیار پهن و وسیعی است، می‌توان آن را در فضای سبز و یا چمن نیز کاشت. معمولا در پارک‌ها و فضاهای وسیع شاهد رویش درخت بلوط خواهید بود
درخت کاج:درخت کاج از جمله درختان زینتی و زیباست که در برخی مناطق شاهد رویش آن هستید. از آنجایی که درخت کاج به جنس و نوع خاک حساسیتی ندارد، می توان بذر آن را در هر نوع خاکی کاشت. همچنین به دلیل مقاومت این درخت در برابر هوای گرم و خشک می‌توان بذر آن را در فصل تابستان نیز کاشت. میزان آبیاری درخت کاج میانه و متوسط است. از دیگر خصایص این گیاه که می‌توان آن را در فصل تابستان کاشت، نیاز آن به آفتاب کامل است و اگر چنانچه در منطقه‌ای کاشته شود که فاقد نور آفتاب است، درخت کاج نمی‌تواند از رویش مطلوبی برخوردار شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر