یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

اصلی ترین خطر پرورش بوقلمون را می دانید

عکس, اصلی ترین خطر پرورش بوقلمون را می دانید

در مساله پرورش بوقلمون فقط سود دهی نیست و شما باید پیش از راه اندازی این کسب و کار سخت از خطرات آن نیز آگاهی داشته باشید تا سرمایه خود را از دست ندهید. مهم ترین و اصلی ترین خطر این است که شما دانش کافی در این زمینه را نداشته باشید. شروع چالش های مدیریتی با همین عدم آگاهی ایجاد میشود.  از مهم ترین این چالش ها ایجاد بیماری در گله به خاطر عدم رعایت اصول مدیریتی و همچنین کاهش راندمان گله میباشد.منظور از کاهش راندمان گله این هست که اگه قصدتون پرورش بوقلمون گوشتی باشه در پایان دوره پرورش (مثلا ۵ ماهگی) به وزن مورد نظر نمیرسید و یا بوقلمون شما به جای ۵ ماه در ٧ ماهگی به وزن مورد نظر میرسه.و در مورد بوقلمون مادر و تخمگذار هم کاهش راندمان به این معنیه که میزان تخمگذاری پرنده شما کاهش پیدا میکنه و دقیقا این راندمان گله شماست که تعیین میکنه که شما در کار پرورشتون موفق خواهید شد و یا ورشکست.

دومین نکته ای که باید در رابطه با خطرات پرورش بوقلمون رعایت کنید اینه که جوجه هایی که جهت شروع پرورش انتخاب میکنید باید از یک گله مادری با کیفیت بوده و با جیره صحیح بزرگ شده باشن. چرا که برای اکثر علاقمندان به پرورش پیشنهاد ما خرید جوجه یک ماهه بوقلمون هست و نه خرید جوجه یک روزه.چون نگهداری از جوجه یکروزه بوقلمون بسیار سخت بوده و مناسب دوستانی هست که تجربه کافی در این زمنیه رو دارن.به همین جهت اگه جوجه یکماهه بوقلمونی که خریداری میکنید طی یک ماه اول پرورش خود در (سالن فروشنده) از تغذیه خوبی برخوردار نباشن تا پایان عمر تولیدی خود با چالش های آن مواجه خواهید شد.که در مورد انتخاب جوجه مناسب هم در دوره های آموزشی به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

یکی از اصلی ترین خطرات پرورش بوقلمون هزینه پرورش شما مربوط به جیره مصرفی (غذای مصرفی) بوقلمون شما میباشد. که حدود ٧۰ درصد از هزینه های شما را شامل میشود و مدیریت صحیح جیره موضوعی هست که تعیین میکنه شما قراره در کار پرورش تون موفق باشید یا خیر.که این مدیریت جیره هم شامل این هست که جیره مصرفی دارای قیمت مناسب باشه و هم این که این جیره متناسب با سن پرنده باشه.در مورد جیره نویسی و تولید جیره ارزان و استاندارد در دوره آموزش جیره نویسی به طور مفصل صحبت خواهد شد.

چالش بعدی که با آن مواجه هستید بیماری هایی هست که ممکنه در طول دوره پرورش با آن مواجه باشید که مبحثی بسیار مفصل هست و در دوره آموزش جیره نویسی مفصلا به مبحث بیماریها و کنترل ، پیشگیری و درمان پرداخته میشود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر