یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اصلی ترین علائم بیماریهای روحی را بشناس

عکس, اصلی ترین علائم بیماریهای روحی را بشناس

این روزها خیلی از ما دچار بیماری هایی شده ایم که قبلا خبری از آنها نبود . بیماری هایی چون درد قفسه سینه ، تپش قلب ، سردرد ، تهوع و بی اشتهایی ، عرق کردن و ….. در صورتی که نشانه های زیر را دارید شما به بیماری روحی دچار شده اید:

کل شب بیدار هستید
نشخوار کردن افکار منفی می‌تواند ذهن شما را خسته و فرسوده کند و باعث شود به‌سختی به خواب بروید یا اصلا نتوانید بخوابید. این حالت جنگ یا گریز می‌تواند باعث شود در وضعیت «افزایش انگیختگی» بگیرید. این وضعیت می‌تواند به‌خواب رفتن را دشوار یا غیرممکن سازد.

سردرد دائمی
اگر تحت استرس مداوم باشید، ممکن است به سردرد‌های مزمن دچار شوید. این سردرد‌ها معمولا در وسط روز شروع می‌شوند و ممکن است چندین ماه ادامه داشته باشند. به‌گفته انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، مطالعات مختلفی نشان داده‌اند که اضطراب و افسردگی با بروز سردرد‌های مزمن مرتبط است.
همیشه خسته هستید
وقتی ذهن‌تان دائما مشغول باشد، بدن‌تان نیز آن را حس خواهد کرد. ذهن شما مانند یک بشقاب است و وقتی پر از استرس و نگرانی باشد، دیگر هیچ جایی برای کار‌های مفید وجود نخواهد داشت. اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید، نشانه آن است که سلامت ذهنی‌تان در خطر است.

احساس می‌کنید قلب‌تان می‌خواهد از سینه بیرون بیاید
آیا دائما تپش قلب دارید و قلب‌تان تندتند می‌زند؟ محققان می‌گویند تپش قلب معمولا به‌عنوان نشانه اضطراب شناخته می‌شود و احتمالا اولین چیزی است که وقتی تحت استرس مزمن قرار می‌گیرید، متوجه آن خواهید شد. دلیلش این است که وقتی شما مضطرب هستید، مغزتان هورمون‌هایی ترشح می‌کند که می‌توانند باعث تپش تندتر و محکم‌تر قلب‌تان شوند.

عرق کردن بیش‌ازحد کف دست
آیا تا‌به‌حال احساس کرده‌اید که وقتی بیش‌ازحد مضطرب یا پریشان هستید، کف دست‌هایتان به‌شدت عرق می‌کنند و خیس می‌شوند؟ عرق کردن کف دست‌ها مانند تپش قلب، یک علامت شایع استرس است و معمولا هنگامی اتفاق می‌افتد که غدد عرق شما در واکنش به پاسخ جنگ یا گریز یا سیستم عصبی سمپاتیک، تحریک می‌شوند.
معده‌تان ناراحت است و دائما به‌هم می‌ریزد
پاسخ جنگ یا گریز باعث ترشح آدرنالین در بدن می‌شود. این هورمون، روند هضم (گوارش) را کُند یا حتی متوقف می‌کند تا بدن بتواند تمام انرژی‌اش را برای مقابله با تهدید بفرستد. اگر همیشه استرس دارید، طبیعی است که معده‌تان بهم بریزد و حتی ممکن است این ناراحتی معده به‌سرعت به سندروم روده تحریک‌پذیر (IBS) تبدیل شود.


نمی‌توانید تمرکز کنید
ممکن است تعجب کنید، اما پاسخ جنگ یا گریز بیولوژیکی بدن‌تان درواقع می‌تواند توانایی شما را برای تفکر تحلیلی و استدلالی کاهش دهد. در‌این‌صورت شما احساس حواس‌پرتی و بی‌حوصلگی می‌کنید و قادر نیستید روی پروژه‌های پیچیده یا حتی ساده تمرکز کنید. اضطراب و افسردگی اغلب می‌تواند باعث شود که احساس گیجی کنید یا حتی از زندگی روزمره‌تان فاصله بگیرید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر