یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

اصول پختن کیک در ماکروفر تستر و سولاردوم

عکس, اصول پختن کیک در ماکروفر تستر و سولاردوم
شما می توانید کیک خود را داخل ماکروفر ، سولاردوم ،مایکروویو یا تستر درست کنید. فرقی نمی کند مهم آموزش صحیح برای درست کردن کیک در این دستگاه هاست که امروز در یاس فان به شما آموزش می دهیم. برند دستگاه شما هر چه باشد فرقی ندارد. شما باید نخست آن را روشن کنید تا کاملا داغ شود . ( اگر چیزی داخل آن است نظیر دستکش یا دستمال اول داخل آن را خالی کنید ) سه پایه بلند فلزی را داخل ماکروفر قرار دهید.دکمه کانوکشن (convection / coNv) ماکروفر را بزنید.
درجه دما را به کمک ولوم دمای روی ماکروفر تنظیم نمایید.هنگام تنظیم دما دقت نمایید که دما در ماکروفر به صورت بازه ای میباشد. دقت کنید که اگر ۱۷۵ درجه سانتیگراد را باید انتخاب کنید، درجه یا باید روی ۱۷۰ تنظیم شود یا ۱۸۰ درجه.دکمه استارت را بزنید تا به دمای دلخواه برسد.مواد آماده شده کیک را در ماکروفر که حالا به دمای دلخواه رسیده است قرار دهید.پس از شنیدن صدای ماکروفر، یعنی به دمای مورد نظر رسیده است، بلافاصله دکمه stop را فشار دهید.پس از آن مجدد دکمه convection را فشار دهید.دما مورد نظر را با ولوم تنظیم دما، مشخص کرده و سپس دکمه start را فشار دهید.
نحوه استفاده از دکمه کانوکشن convection برای پخت کیک و شیرینی در ماکروفر
دکمه کانوکشن در بسیاری از مایکوویو ها و سولاردوم های نسل جدید مانند الجی، سامسونگ، کنوود، فلر و … وجود دارد که فرآیند نحوه پخت کیک در ماکروفر را بیش از پیش ساده کرده است. همچنین فناوری کانوکشن ویژگی هایی دارد که باعث میشود کیک در ماکروفر خشک نشده و خام نیز نماند. در زیر به نحوه استفاده از دکمه کانوکشن convection برای پخت کیک در ماکروفر در انواع برند ها مانند سامسونگ، الجی، دوو، پاناسونیک، بوش، فلر و… میپردازیم:
هوای خشک و داغ قابلیت کانوکشن باعث پخت بهتر و سریع تر کیک و شیرینی در ماکروفر میباشد.
ابتدا مایکرویو را از قبل روی دمای مورد نظر گرم کنید.
پس از آنکه به دمای مورد نظر رسید ماکروفر را خاموش کنید.
مجددا پس از قرار دادن مواد خام کیک و شیرینی روی ۳ پایه برنامه پخت کانوکشن را فعال کنید.
درجه دمای مورد نظر را تنظیم نمایید.
در نهایت دکمه استارت را فشار داده و منتظر پختن کیک و شیرینی خود باشید.
ویژگی ها و مزیت های قابلیت کانوکشن convection برای پخت کیک در ماکروفر های سامسونگ، الجی، بوش، پاناسونیک و…
دکمه کانوکشن در ماکروفرهای نسل جدید الجی، سامسونگ، فلر، کنوود، پاناسونیک، دوو و.. برای پخت کیک در ماکروفر ویژگی ها و امتیازاتی را در اختیار شما قرار میدهد که دو مورد از مهم ترین آن هارا در زیر بررسی میکنیم:
گرما را به صورت یکنواخت با دمای ثابت پخش میکند.
کیک و شیرینی به صورت یکنواخت پخته میشود.
این دو قابلیت به شما کمک میکند که بدون نگرانی از خام ماندن وسط کیک و یا سوختن دیواره های آن به سادگی به پخت کیک در مایکروویو خود بپردازید. جریان یکسان گرما و حرکت چرخشی ان باعث میشود تمام قسمت های کیک و شیرینی همزمان پخته شوند.
ممکن است بپرسید که مایکروویو و یا سولاردوم ما دکمه کانوکشن ندارد، آیا نمیتوان بدون استفاده از کانوکشن در ماکروفر کیک و یا شیرینی تهیه کرد؟پخت کیک بدون استفاده از دکمه کانوکشن convection در ماکروفر بوش، فلر، فیلیپس و…بسیاری از مردم تصور میکنند که پختن کیک در ماکروفر تنها با استفاده از دکمه کانوکشن امکان پذیر بوده و بدون استفاده از قابلیت کانوکشن پختن کیک در ماکروفر امری غیر ممکن است. اما باید بدانید که این تصور به هیچ عنوان صحت ندارد. ادامه مقاله را دنبال نمایید تا نحوه پخت کیک بدون کانوکشن را در ماکروفر های قدیمی تر برند های متفاوت از جمله LG, SAMSUNG, DAEWOO, FELER و… که قابلیت کانوکشن ندارند را بیاموزید.برای پختن کیک در ماکروفر بدون کانوکشن میتوانید از حالت نرمال گرما ماکروفر استفاده نمایید.برای این کار تنها کافیست دما را مانند سایر حالت های پخت و پز تنظیم نمایید.
دقت کنید که به هیچ عنوان نمیتوان از ظروف استیل و فلزی در این حالت استفاده کرد.تهیه کیک در حالت نرمال ماکروفر بین ۵ الی ۷ دقیقه طول خواهد کشید.کیک را هر چند دقیقه یکبار بررسی نمایید که بدنه رف نسوخته و یا مغزش خام نمانده باشد.
ممکن است کیک در این حالت کمی خشک شود.روی کیک را به کمک چنکال سوراخ نمایید و مقداری شربت شکری و یا شیر داخل اب بریزید تا نرم تر شود.
برای پخت کیک در مایکروفر، دما را روی چند درجه تنظیم کنیم؟
برای پخت کیک در ماکروفر دما را باید روی چه دمایی تنظیم کرد؟ پیش از از هرچیز دقت کنید که پخت کیک در ماکروفر ۲ مرحله دارد:
پیش گرمایش یا preheat
پخت کیک
پیش از آنکه کیک را در ماکروفر قرار دهید یکبار دمای ماکروفر را بر روی ۱۸۰ درجه قرار دهید تا خوب گرم شود. پس از آن که دما به ۱۸۰ درجه سانتیگراد رسید مواد کیک را داخل ماکوویو قرار دهید و دما را روی ۱۷۵ درجه تنظیم نمایید تا شروع به پخت کند.
در این حالت کیک شما کامل مغز پخت شده و به کمک قابلیت کانوکشن کاملا تر و تازه و اسفنجی باقی میماند.
ظرف مناسب پخت کیک در ماکروفر:یک سوال بسیار مهم برای پخت انواع کیک در ماکروفر آن است که چه ظرفی برای قرار دادن در ماکروفر مناسب است؟اساسا این نکته دارای اهمیت بسیاری میباشد که حتما از قرار دادن ظروف فلزی و استیل داخل ماکروفر باید پرهیز نمود. برای پختن کیک و شیرینی در ماکروفر و مایکروویو بهتر است از قالب های سیلکونی استفاده نماید.چنانچه از دکمه کانوکشن برای پخت کیک در سولاردوم، ماکروفر و مایکروویو استفاده می نمایید، میتوانید از قالب های استیل و سه پایه فلزی برای قرار دادن شیرینی های روی آن نیز استفاده نمایید.در هنگام پخت کیک در ماکروفر توجه زیادی به تایم پخت داشته باشید و اگر امکانش برای شما مقدور است از تایمر ماکروفر استاده کنید.با استفاده از فن کانوکشن پخت راحت تر و سریع تری داشته باشید.سعی کنید از ظروف استاندارد برای پخت کیک در ماکروفر استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر