یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اطلاعات برای کسی که قرار است کیسه صفرا عمل کند

عکس, اطلاعات برای کسی که قرار است کیسه صفرا عمل کند
پزشک شما تشخیص داده است که باید کیسه ی صفرای شما خارج شود ؟ نگران جراحی هستید ؟ بهتر است اطلاعات مختصری درباره ی روش های جراحی آن بدانید پس با ما همراه شوید.
معرفی روش کلسیستکتومی یا برداشتن کیسه صفرا:کلسیستکتومی یک اصطلاح پزشکی است که در آن کیسه ی صفرا کلا از بدن بیمار خارج می شود. در ایالات متحده عمل جراحی کلسیستکتومی بسیار رایج است. علت اصلی این نوع درمان سنگ کیسه صفرا می باشد اما دلایل دیگری نیز برای عمل جراجی کلسیستکتومی وجود ددارد که عبارتند از :
وجود سنگ در کیسه صفرا که منجربه درد شدید می شود.
وجود سنگ در مجاری صفراوی که باعث ایجاد درد شدید می شود.
التهاب کیسه صفرا بر اثر وجود سنگ در مجاری صفراوی
التهاب لوزالمعده یا پانکراس به علت سنگ کیسه صفرا
به طور کلی دو روش اصلی برای برداشتن کیسه ی صفرا از بدن بیمار وجود دارد:
روش اول: استفاده از عمل جراحی لاپاراسکوپیک برای برداشتن کیسه صفرا
روش دوم : استفاده از روش عمل جراحی باز جهت برداشتن کیسه صفرا
که هر دو روش عمل جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.
روش عمل جراحی لاپاراسکوپیک برای برداشتن کیسه صفرا
بیشتر پزشکان جراح روش لاپاراسکوپی را برای برداشتن کیسه صفرا انتخاب می کنند که در این روش کیسه صفرا از طریق برش های کوچکی که در شکم ایجاد می شود از بدن بیمار خارج می شود و مزیتی که این روش دار این است که نیازی نیست بیمار بعد از انجام عمل جراحی در بیمارستان بستری شود و بلافاصله پس از آنکه به هوش آمد می تواند به منزل برود، اما در موارد نادری ممکن است بیمار یک شب را در بیمارستان به سر برد.در روش لاپاراسکوپی، سه الی چهار برش کوچک در دیواره شکم ایجاد می کنند و لاپاراسکوپ را که یک لوله باریک انعطاف پذیر است و یک دوربین کوچک به آن متصل است را از طریق یکی از برش ها داخل شکم می کند. سپس با استفاده از تصاویری که از طریق دوربین مشاهده می کند عمل جراحی را انجام می دهد و کیسه صفرا را از طریق یکی دیگر از برش ها خارج می کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر